36
ρεπορτάζ
στο εμπόριο τροφίμων
• 47.11.10.02 Λιανικό εμπόριο βιολογικών τροφίμων
• 47.11.10.03 Λιανικό εμπόριο ειδών διατροφής γενικά
• 47.11.10.04 Λιανικό εμπόριο ειδών οινοπαντοπωλείου
• 47.11.10.05 Λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου
• 47.19 Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα
καταστήματα
• 47.19.10.01 Εκμετάλλευση καταστήματος ψιλικών
ειδών γενικά
• 47.19.10.02 Εκμετάλλευση περίπτερου
• 47.19.10.03 Εκμετάλλευση πολυκαταστημάτων (υπε-
ραγορών)
• 47.19.10.04 Λιανικό εμπόριο βιολογικών ειδών, εκτός
τροφίμων
• 47.19.10.05 Λιανικό εμπόριο διαφημιστικών ειδών
(μπρελόκ, μπλουζών, αναπτήρων, στυλό κ.λπ.)
• 47.19.10.06 Λιανικό εμπόριο διαφόρων προϊόντων από
καταστήματα outlet
• 47.19.10.07 Λιανικό εμπόριο διαφόρων προϊόντων από
καταστήματα stock
• 47.19.10.08 Λιανικό εμπόριο ειδών δώρων γενικά
• 47.19.10.09 Λιανικό εμπόριο ειδών ερωτικού περιεχο-
μένου (sex shop)
Η υποχρέωση υφίσταται μόνο σε περίπτωση που έχουν
δηλώσει έναν ή περισσότερους ΚΑΔ που περιλαμβάνο-
νται στη σχετική Υπουργική Απόφαση, όπως οι ΚΑΔ
47.26 «Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού», 47.25
«Λιανικό Εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστή-
ματα» και 47.65 «Λιανικό Εμπόριο παιχνιδιών κάθε
είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα».
Απλή διαδικασία η αλλαγή ΚΑΔ
Το μπέρδεμα στην αγορά πάντως, μπορεί να μεγαλώσει
ακόμη περισσότερο, εξαιτίας ενός ακόμη κενού στην
όλη διαδικασία, που θέλει την κάθε επιχείρηση να μπο-
ρεί να αλλάξει στην εκάστοτε φορολογική της δήλωση
τον ΚΑΔ της. «Είναι μία απλή διαδικασία που δεν περι-
λαμβάνει κάποιο πρόστιμο και έτσι κάθε χρόνο μπορεί
μια επιχείρηση να αλλάζει ΚΑΔ αν το επιθυμεί», μας
εξήγησαν από το λογιστικό γραφείο του κ. Ζορμπά που
ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα.
Κάπως έτσι λοιπόν, ακόμη και τα μίνι μάρκετ ή τα υπό-
λοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής που επιθυμούν
να αποφύγουν τη χρήση POS και τα πρόστιμά της, το
μόνο που έχουν να κάνουν είναι να αλλάξουν ΚΑΔ,
κατά τη νέα δήλωσή τους στην εφορία. Και είναι ίσως
δελεαστικό, αν αναλογιστεί κανείς, ότι με τη χρήση των
POS πολλά από αυτά τα καταστήματα χάνουν λεφτά από
πωλήσεις προϊόντων, όπως τα τσιγάρα και οι κάρτες
κινητής τηλεφωνίας. Σε κάθε περίπτωση όμως, θα πρέ-
πει να αναφερθεί ξανά, ότι η προσθήκη και νέων ΚΑΔ
που θα μετατρέψει ουσιαστικά σε ανώφελη τη συγκε-
κριμένη διαδικασία, είναι προ των πυλών από την
πλευρά της Κυβέρνησης.
Πρόστιμα ύψους 1.500 ευρώ
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι όσες επιχειρήσεις έχουν
δηλώσει έναν από τους 85+58 ΚΑΔ που έχει ανακοινώ-
σει το Υπουργείο Οικονομίας και δεν έχουν
εγκαταστήσει ακόμη τα POS, κινδυνεύουν και με αντί-
στοιχα πρόστιμα, αφού η ΚΥΑ έχει προβλέψει και τις
συνέπειες όσων δεν συμμορφώνονται με το νόμο.
Συγκεκριμένα, αναφέρει τα εξής: «Στους παραβάτες
επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντα-
κοσίων (1.500) ευρώ. Το πρόστιμο μειώνεται στο ήμισυ
εάν καταβληθεί εντός 30 ημερών. Αρμόδιες αρχές για
τη διενέργεια ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και
τη βεβαίωση των παραβάσεων ορίζονται:
•
Η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας της
Αγοράς Προϊόντων & Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας
Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και
•
Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων
της χώρας».
Μ