71
ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Αφιέρωμα
ΚΑΦΕΣ
Ο καφές είναι μία από τις αγαπημένες συνήθειες
των Ελλήνων. Τι γίνεται όμως όταν η τιμή ανεβαίνει
σε μία ήδη αρκετά επιβαρυμένη οικονομική στενό-
τητα στα ελληνικά νοικοκυριά; Ο επικείμενος
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στον καφέ, που
πρόκειται να ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου 2017,
αναμένεται να ανατρέψει τη σημερινή λειτουργία
της αγοράς και να προκαλέσει σημαντικά προβλή-
ματα.
Οι παρενέργειες από τον ΕΦΚ στον καφέ θα είναι οι
μεγάλες αυξήσεις στην τελική τιμή του καφέ (έως
και 35%) και κατ’ επέκταση ενδεχόμενη μείωση
στην κατανάλωση από τους αγοραστές του.
Η δική σας άποψη
Στέφανος Μπιτόπουλος
Ο κ. Στέφανος Μπι-
τόπουλος φέρνει
συχνότερα στο
μαγαζί του κακάο
Γιώτη, καφέ Λουμίδη,
Nescafé, Jacobs,
σοκολάτα Cadbury και
τσάι Lipton, μόνο την
κλασική γεύση. Από
όλα αυτά τα ροφήματα
πιο πολύ πουλάει
ο ελληνικός καφές
Λουμίδη. Όπως μας
δήλωσε: «Δεν υπάρχει
εποχικότητα σε αυτά τα
προϊόντα, αν εξαιρέσεις
το τσάι που δεν πίνει
κανείς το καλοκαίρι,
όλα τα άλλα πωλούνται με την ίδια συχνότητα όλο το χρόνο. Υπάρχει σε
όλα ένα σχετικά καλό περιθώριο κέρδους». Από πιο ιδιαίτερες γεύσεις
φέρνει μόνο καφέ φίλτρου Jacobs φουντούκι. Σχετικά με τις τιμές
υποστήριξε ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη απόκλιση με το σουπερ-
μάρκετ, ίσως ένα 10% απόκλιση παραπάνω, αλλά όπως χαρακτηριστικά
τόνισε «δυστυχώς υπάρχει μεγάλη πτώση στις αγορές του κόσμου σε
σχέση με παλιά. Ακόμα και από τον έναν χρόνο στον άλλο υπάρχει δια-
φορά προς τα κάτω».
Νικόλαος Τριβλής
Ο κ. Νικόλαος Τριβλής φέρνει συχνότερα στο μαγαζί του καφέδες Λουμίδη,
Nescafé και Jacobs, κακάο ΙΟΝ και Alta και τσάι Lipton και Alta. Όπως
τονίζει, ο καφές Λουμίδη πουλάει αναμφισβήτητα περισσότερο. Φέρνει
μόνο κλασικές γεύσεις γιατί όπως είπε «το πελατολόγιό μας είναι περιο-
ρισμένο και δεν ζητάει τέτοια πράγματα». Επισημαίνει ότι σε όλα αυτά τα
προϊόντα και κυρίως στον καφέ δεν υπάρχει εποχικότητα. Αναφορικά με
το κέρδος δήλωσε: «Υπάρχει ένα κανονικό κέρδος, όχι μεγάλο. Ήταν γύρω
στο 28%, αλλά ύστερα από την αύξηση του ΦΠΑ υπάρχει τεράστια μείωση
στο κέρδος πλέον. Σχετικά με τις τιμές μας έχω να πω ότι η χονδρική με
το σουπερμάρκετ είναι η ίδια τιμή. Επομένως, υπάρχει αρκετή απόκλιση
και γι’ αυτόν το λόγο
προσπαθούμε να
χρησιμοποιούμε
προσφορές». Εν κατα-
κλείδι, μας είπε ότι
είναι απογοητευμένος
από την πεσμένη
αγοραστική κίνηση,
σε σχέση με τα παλαι-
ότερα χρόνια.