Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44

57 ρεπορτάζ μάρκετ. Για το εσωτερικό του καταστήματος, η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων -είτε από την αρχή είτε μέσω μιας ανακαίνισης- μπορεί να βελτιώσει την εργα- σία των επαγγελματιών της αγοράς αλλά και τις πωλήσεις τους. Το ίδιο ισχύει και για τον εξωτερικό χώρο, αφού αυτός είναι η πρώτη εικόνα που βλέπουν οι καταναλωτές και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στον αν θα επιλέξουν το συγκεκριμένο κατάστημα για τα ψώνια τους ή όχι. Ακόμη και στα καταστήματα γειτο- νιάς, που έχουν το πλεονέκτημα της τοποθεσίας, η εικόνα δεν είναι…μικρό πράγμα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο φωτισμός και η καθαριότητα του καταστήμα- τος θεωρούνται σημείο «κλειδί» για τις πωλήσεις τους, σύμφωνα με την κοινή γνώμη. Αντίστοιχα, σημαντική είναι και η εικόνα των ραφιών, καθώς τα γεμάτα ράφια αυξάνουν τις αγορές των καταναλω- τών, όπως και ο σωστός διαχωρισμός των προϊόντων. Ακόμη και αν ο χώρος στο ράφι είναι μικρός, η σωστή κατηγοριοποίηση των προϊ- όντων και η εμφανής διάκριση κάθε κατηγορίας είναι παράγοντες που θα κρίνουν την αγορά τους από τους πελάτες του κατα- στήματος. Αναπτύσσονται τα social media στη μικρή λιανική Η νέα γενιά καταναλωτών έχει δημιουργήσει την ανάγκη της διαδικτυακής παρουσίας και στα μίνι μάρκετ, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις έχουν περάσει σε ανθρώπους που γνωρίζουν να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Ως εκ τούτου, βλέπουμε όλο και πιο συχνά καταστήματα της μικρής λιανικής με δική τους σελίδα στο Facebook και στο Instagram, μέσα από τα οποία προωθούν την επιχείρησή τους, τα προϊόντα της, αλλά και προσφορές και εκπτώσεις που μπορούν να προσελ- κύσουν τους καταναλωτές. Κάποια από τα καταστήματα, μάλιστα, έχουν ήδη φτά- σει και σε ακόμη πιο υψηλό επίπεδο, προσελκύοντας εκατοντάδες ακολούθους στις σελίδες τους και προχω- ρώντας ακόμη και σε επαγγελματικές φωτογραφήσεις των προϊόντων τους, στα ράφια και στα ψυγεία. Την ίδια ώρα, στοιχεία από έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι τα social media θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού όλο και πιο έντονα, με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέ- ονται με το Internet. Το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα, έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% ζητά ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Οπότε, και οι αγορές τους γίνονται συχνά μέσα από εικόνες που βλέπουν ή πληροφορίες που διαβάζουν στο διαδίκτυο. Η ταχύτητα διάδοσης πληροφοριών και υιοθέ- τησης τάσεων γίνεται όλο και πιο γρήγορη, δημιουρ- γώντας στις επιχειρήσεις την ανάγκη να ακολουθούν αυτούς τους ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία σε αυτά τα μέσα. Τα μίνι μάρκετ δεν αποτελούν εξαίρεση και για το λόγο αυτό, οι επαγγελματίες θα πρέπει να «επενδύσουν» σε σχετικές πλατφόρμες. Οθόνες στα μίνι μάρκετ Η ανάπτυξη των τεχνολογιών για τα μίνι μάρκετ συνδυ- άζεται με την εικόνα τους και την προώθηση των προϊόντων τους, μέσα και από λύσεις που αφορούν την κατηγορία των media, όπως αυτή που προσφέρει τα τελευταία χρόνια στους πελάτες της η γνωστή εταιρεία Intale, που εξειδικεύεται σε εφαρμογές διαχείρισης για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει μια νέα συνεργασία με πλήθος πελατών της, προσφέροντας το Intale Media ως μια λύση με διπλό όφελος για τους επαγγελματίες της αγο- ράς. Πιο συγκεκριμένα, το Intale Media αποτελεί ένα διαδραστικό σημείο διαφημιστικής προβολής για τα brands τη στιγμή της πώλησης, μέσω tablet τοποθετη- μένου προς την πλευρά του καταναλωτή. Πώς λειτουργεί και τι προσφέρει Η Intale παρέχει ένα tablet στα καταστήματα της μικρής λιανικής με τα οποία συνεργάζεται και αυτό συνδέεται ουσιαστικά με το Intale Point, την εφαρμογή διαχείρισης της εταιρείας. Μέσα από την οθόνη του tablet, λοιπόν, προβάλλονται διαφημίσεις προϊόντων του καταστήμα- Η πλειονότητα των καταναλωτών θα τσεκάρει τα επόμενα χρόνια τα καταστήματα και τα προϊόντα τους σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram. Τα μίνι μάρκετ μπορούν πλέον να έχουν δωρεάν διαφη- μίσεις των προϊόντων τους σε ειδικές οθό- νες μέσα στο κατάστημα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=