Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

59 Η κατηγορία των energy drinks έχει φανατικό αγοραστικό κοινό, το οποίο αποτελείται κυρίως από άντρες ηλικίας από 18 μέχρι 34 ετών Αφιέρωμα για την υγεία μπήκε σε πρώτο πλάνο και οι καταναλωτές αναζητούσαν προϊόντα υψηλής ποιότητας για να αντικα- ταστήσουν τα αναψυκτικά. Στη χώρα μας, το βασικό κανάλι πωλήσεων των energy drinks είναι τα καταστή- ματα της μικρής λιανικής, αφού η πλειοψηφία αγοράζει τους κωδικούς της κατηγορίας σε μίνι μάρκετ και περί- πτερα. Εν μέσω πανδημίας, όμως, τα στοιχεία στο εξωτερικό κατέγραψαν αρκετές πωλήσεις και στο ηλε- κτρονικό κανάλι, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα energy drinks έχουν μπει πια στην καθημερινότητα των κατανα- λωτών και θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Στο νεανικό κοινό στοχεύουν οι εταιρείες Τα energy drinks δεν αποτελούν μια κατηγορία προϊό- ντων που απευθύνεται σε κάθε καταναλωτή, όπως για παράδειγμα τα γαλακτοκομικά ή τα μπισκότα. Το μεγάλο της πλεονέκτημα όμως είναι ότι έχει…φανατικό αγορα- στικό κοινό, το οποίο αποτελείται κυρίως από άντρες ηλικίας από 18 μέχρι 34 ετών. Στόχος επομένως και του επαγγελματία της μικρής λιανικής είναι η νεο- λαία που επισκέπτεται το κατάστημά του, η οποία σήμερα έχει εμπλουτίσει το πρόγραμμά της με αθλητικές και άλλες δραστηριότητες και εμφανί- ζεται αρκετά απαιτητική όσον αφορά την τελική επιλογή των προϊόντων. Το συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό προτιμά τα sugar free ενεργειακά ποτά και είναι «ανοιχτό» στο να δοκιμάσει νέους γευστικούς συνδυασμούς. Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον τα ψυγεία έχουν ενισχυθεί με κωδι- κούς που περιέχουν φρούτα, λαχανικά ή καφέ. Όπως και σε ολόκληρη την αγορά των ροφημάτων, από τα αναψυκτικά μέχρι τα γάλατα, έτσι και στα energy drinks, οι υγιεινές επιλο- γές έχουν αρχίσει να αναδεικνύονται σε νούμερο ένα προτίμηση. Η νέα γενιά των καταναλωτών προσέχει τη διατροφή της και προσπαθεί αν κόψει «μαχαίρι» τη ζάχαρη, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στα προϊόντα που αγοράζει. Ειδικά στα ενεργειακά ποτά δε, τα οποία και συνδυάζονται με τη γυμναστική και την ευεξία, οι ετικέτες «χωρίς» ήδη ξεχωρίζουν. Οι περισσότερες, μάλιστα, εταιρείες έχουν ήδη λανσάρει προϊόντα με μηδενική ζάχαρη κι ελάχιστες θερμίδες. «Κλειδί» της επιτυχίας οι νέες γεύσεις Η δημοτικότητα των ενεργειακών ποτών φαίνεται ότι εξαρτάται σημαντικά από τις νέες γευστικές προτάσεις που συνεχώς λανσάρονται στην αγορά από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Τα τελευταία χρό- νια βλέπουμε προσθήκες όπως καρύδα, cola και espresso στα energy drinks, τα οποία υπόσχονται όχι μόνο νέες γεύσεις αλλά και άλλα οφέλη για την υγεία των καταναλωτών. Αρκετές είναι οι εταιρείες που λαν- σάρουν νέες γεύσεις στην αγορά, προκειμένου να προσελκύσουν τους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021 η Red Bull, μία από τις πιο παλιές εταιρείες στην κατηγο- ρία, σύστησε στο κοινό την sugar free έκδοση Coconut Edition, προσθέτοντας περισ- σότερες προτάσεις στο χαρτοφυλάκιό της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το «άνοιγμα» της HELL ENERGY στον ενεργειακό καφέ. Η εταιρεία παρουσίασε τη σειρά ENERGY COFFEE το καλοκαίρι του 2019 με τρεις γεύσεις. Την άνοιξη του 2021, δημιούργησε το ENERGY COFFEE Coconut για τους λάτρεις του καφέ με δυσανεξία στη λακτόζη και ακολού- θησαν νέες προσθήκες, εκ των οποίων κάποιες ήταν αποκλειστικά για την ελληνική αγορά. Energy drinks στο χαρτοφυλάκιο και της Coca-Cola Τα αναψυκτικά έχουν παγιωμένη θέση στην αγορά εδώ και αρκετές δεκαετίες. Αυξημένο όμως είναι το ενδιαφέ- ρον των μεγάλων «παικτών» της κατηγορίας και για τα Ανανεώνονται διαρκώς οι γεύ- σεις στα energy drinks ακόμη και στα κορυ- φαία brands της κατηγορίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=