Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

60 Η παγκόσμια αγορά των energy drinks αναμένεται να παρουσιάσει ανάπτυξη άνω του 8% σε ετήσια βάση μέχρι το 2030 energy drinks. Μόνο τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, ότι ακόμη κι η Coca-Cola έχει επενδύσει στα ενεργειακά ποτά, αφού πρόκειται για μια ομάδα προϊόντων με μεγάλες προοπτικές. Η εταιρεία έχει επεκτείνει το χαρτο- φυλάκιό της από πέρσι με την Coca-Cola Energy. Πρόκειται για ένα ενεργειακό ποτό χωρίς ταυρίνη με τη γεύση της Coca-Cola, που ξεχωρί- ζει για τη σύστασή της. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη (από φυσικές πηγές), βιταμίνες Β, ανταπο- κρινόμενη στις ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Η Coca-Cola Energy, διατηρώντας τη γνωστή σε όλους γεύση Coca- Cola, αναμένεται να προσελκύσει στην κατηγορία του ενεργειακού ποτού νέους κατανα- λωτές, σύμφωνα με την εταιρεία. Κυριαρχούν οι μεταλλικές συσκευασίες Η συσκευασία παίζει σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις κάθε κατηγορίας προϊόντων. Το ίδιο ισχύει και στα energy drinks. Πρόκειται για προϊόντα που στη συντρι- πτική πλειοψηφία τους κυκλοφορούν σε μεταλλικά κουτιά, προσφέροντας στους καταναλωτές αυτό ακρι- βώς που χρειάζονται. Ιδιαίτερες γευστικές προτάσεις και…ασφαλή κατανάλωση μετά την πανδημία. Οι νεότεροι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν πλέον τις μεταλλικές συσκευασίες, αφού μεταφέρονται εύκολα και δεν σπάνε, όπως συμβαίνει με τα γυάλινα μπουκά- λια άλλων ποτών. Αυτή η τάση κυριάρχησε την περίοδο των lockdowns, όπου η εστίαση κατέβασε «ρολά» και υπήρξε ανάγκη για κατανάλωση on the go, κυρίως σε εξωτερικούς χώρους. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη των καταναλωτών για πρακτι- κές λύσεις, λανσάροντας κωδικούς ως επί το πλείστον σε μεταλλικές συσκευασίες. Εκτοξεύεται η ζήτηση κοντά σε σχολεία Όπως παρατηρούν καθημερινά οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, η πλειονότητα των πελατών στα μίνι μάρκετ που αγοράζουν ενεργειακά ποτά είναι μαθητές. Είναι επομένως δεδομένο ότι ένα μίνι μάρκετ που βρί- σκεται κοντά σε σχολείο, φροντιστήρια, πλατείες και γενικά μέρη όπου συγκεντρώνονται έφηβοι, πρέπει να ενισχύσει το ψυγείο του με αρκετές προτάσεις από την εν λόγω κατηγορία. Η ζήτηση είναι αυξημένη, βασική προϋπόθεση όμως για την αύξηση των πωλήσεων είναι και η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων, ώστε να προ- σελκύουν το καταναλωτικό κοινό. Πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που προσφέρει μεγάλα περιθώρια κέρδους στον επαγγελματία, αφού η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών είναι η κατεξοχήν αγορά της μικρής λιανικής. Μια κατηγορία που ευνοεί τα μίνι μάρκετ Τα ενεργειακά ποτά έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρό- νια ως ένα προϊόν με μεγάλη ανάπτυξη, ειδικά στο κανάλι του μίνι μάρκετ, αλλά οι πωλή- σεις τους συνεχίζουν να αυξάνονται ταχύτατα κάθε χρόνο. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι και μέσα στο 2020, η άνοδος στην Ελλάδα «άγγιξε» το 20%, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων, γεγονός που αποδεικνύει τη δυνα- μική του κλάδου στους καταναλωτές. Η μικρή λιανική καταλαμβάνει δε τη μεγάλη μερίδα των αγορών στα εν λόγω προϊόντα, αφού η λογική του on-the-go ταιριάζει απόλυτα στα energy drinks. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι και οι ίδιες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο έχουν εστιάσει στα μικρότερα σημεία πώλησης, αυξάνοντας και τις προσφορές τους στη «μάχη» του ανταγωνισμού για τα ψυγεία τους. Αφιέρωμα Απαραίτητη είναι η μεγάλη γκάμα σε ενεργειακά ποτά στα μίνι μάρκετ που βρίσκονται κοντά σε σχολεία και γυμναστήρια.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=