53
ρεπορτάζ
Sold Out
Η επιγραφή του μαγαζιού αναφέρει
πως αυτό είναι «sold out», παραπέ-
μποντας κυρίως στην αθλητική
ορολογία, αλλά και σε οικονομικούς
όρους. Ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ,
κ. Κωνσταντίνος Λούλος, μας είπε:
«
Δεν νομίζω ότι η ταμπέλα παίζει τον
κατεξοχήν ρόλο για να προσελκύσει την
προσοχή κάποιου σ’ ένα μαγαζί. Περισ-
σότερο πιστεύω ότι τα μαγαζιά τα
φτιάχνουν οι άνθρωποι και η τοποθεσία,
ενώ παίζει ρόλο φυσικά και η διαφήμιση
από στόμα σε στόμα. Το κόστος δεν ήταν
τόσο μεγάλο. Η ιδέα προέκυψε από μία
παρέα φίλων, όταν κάποιος την έριξε
στο τραπέζι, μου άρεσε και είπα να την
υιοθετήσω
».
Η Γειτονιά
Μία ιδιαίτερα όμορφη ταμπέλα διαθέτει το μίνι μάρκετ του κ.
Γεώργιου Χατζόπουλου. Σχετικά με το ρόλο που πιστεύει ότι παί-
ζει για το μαγαζί του, ο ίδιος μας είπε τα εξής: «
Παλιά θα έλεγα ότι
η ταμπέλα έπαιζε περισσότερο ρόλο απ’ ό,τι σήμερα. Για τους
ανθρώπους, πάντως, που ξέρουν το μαγαζί είναι εμφανής. Το
κατάστημα ονομάζεται “Η γειτονιά” και όταν ήρθα εδώ, πριν από 22
χρόνια, αντιπροσώπευε αυτό ακριβώς που ήταν αυτή η περιοχή, η
Τάκη Οικονομίδη στη Θεσσαλονίκη παλιά ήταν μία ζεστή γειτονιά.
Σήμερα δυστυχώς τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το κόστος για
την εποχή εκείνο ήταν μεγάλο, καθώς είναι χειροποίητη. Ήταν δική
μου η ιδέα και την κατασκεύασα εγώ
».
Επιλογές
Οι επιλογές που έχετε είναι πολλές, καθώς το υλικό, η τεχνοτροπία και
η επιλογή γραμματοσειράς μπορούν να αλλάξουν τελείως το τελικό
αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τον κ. Μεταξά, σε καταστήματα όπως τα μίνι
μάρκετ, κυρίως στην Αθήνα, χρησιμοποιούνται φωτεινές επιγραφές,
επιγραφές led ή επιγραφές αλουμινίου, ενώ στην επαρχία ξύλινες
επιγραφές, είτε απλές είτε φωτεινές. Όταν πρόκειται για μεγάλες δια-
στάσεις, κυρίως προτιμούνται τελαρωμένοι μουσαμάδες.
Μία επιπλέον επιλογή είναι εκτός από την ταμπέλα να τοποθετήσετε
και σταντ προώθησης προϊόντων, που μπορεί να είναι είτε επιδαπέδιο
είτε επιτοίχιο. Όπως και στις ταμπέλες, και εδώ υπάρχουν πολλές επι-
λογές, όπως μεταλλικά, πλαστικά (PVC) και ξύλινα με κείμενο, με
φωτογραφίες ή με δυνατότητα εναλλαγής αφίσας. Για ακόμη πιο
εντυπωσιακή και πρακτική χρήση, μπορείτε να επιλέξετε ακόμη και
σταντ με μαυροπίνακα κιμωλίας.
Το κόστος
Το κόστος εξαρτάται από το είδος και το μέγεθος. Μία οικονομική επι-
γραφή αλουμινίου περίπου ενός μέτρου ξεκινάει από 80 ευρώ, ενώ
μία φωτεινή από 150 ευρώ. Στη διαμόρφωση της τελικής τιμής θα
παίξει ρόλο η διάσταση, η γραφιστική δουλειά που θα απαιτηθεί για τη
μακέτα, η ποιότητα των υλικών που θα επιλέξετε, καθώς και η τοπο-
θέτηση της επιγραφής. Στις ξύλινες επιγραφές, επειδή υπάρχουν
πολλές επιλογές, το κόστος για επιγραφή ενός μέτρου ξεκινάει από
100 ευρώ, αλλά μπορεί μία ξύλινη φωτεινή επιγραφή να φτάσει πολύ
παραπάνω, ανάλογα με τη δουλειά που θα χρειαστεί να γίνει. Το ίδιο
ισχύει και για τα σταντ, που ξεκινάνε από 80-90 ευρώ για ένα μικρό
πλαστικό σταντ και φτάνουν τα 300-400 ευρώ για ένα ιδιαίτερο
ξύλινο. Μπορεί το κόστος να σας φαίνεται μεγάλο, αλλά σκεφτείτε ότι
θα το κάνετε μία φορά και θα αντιπροσωπεύει το μαγαζί σας για
πολλά χρόνια.