Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44

Αφιέρωμα Τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν πλέον κεντρική θέση στο καλάθι κάθε Έλληνα καταναλωτή και είναι λογικό να επενδύουν σε αυτά και οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, προκειμένου να δουν το τζίρο τους να αυξά- νεται. H εν λόγω αγορά υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 5 δισ. δολάρια μέχρι το 2027 με «εισιτήριο» τα αρτοσκευ- άσματα και τα δημητριακά. Η βρώμη από την άλλη πλευρά, έχει εξελιχθεί σε βασική «πρωταγωνίστρια» στην κατηγορία των snacks, αφού επιτρέπει απόλαυση, χωρίς όμως τις ενοχές που τη συνόδευαν συνήθως στο παρελθόν. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, ο όγκος της παγκό- σμιας αγοράς βρώμης για το 2022 ανήλθε σε 27,73 εκατ. τόνους, ενώ αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,8% μεταξύ 2023-2028. Πρόκειται για μια σημαντική κατηγορία που περιλαμβάνει δημητριακά, άλευρα και πλήθος άλλων προϊόντων που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης διατροφής. Τα δημητριακά βρώμης αποτε- λούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία προϊόντων από την εν λόγω πρώτη ύλη, αφού μέσα σε μερικά χρόνια ενί- σχυσαν την παρουσία τους στο ράφι, μεταμορφώνοντας αισθητά τα προϊόντα που συνδέονται με το πρωινό. Επιμένουν υγιεινά οι καταναλωτές παρά τις ανατιμήσεις Μέσα στο 2022 και πλέον το 2023, οι ανατιμήσεις έχουν δημιουργήσει τεράστια ανασφάλεια τόσο στις επιχειρή- σεις όσο και στους καταναλωτές. Οι αυξήσεις στις τιμές σε είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο, ανατρέποντας αρκετές κατανα- λωτικές συνήθειες που ήταν παγιωμένες στο παρελθόν. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση δε γινόταν να μην επηρεάσουν και τις τιμές των προϊόντων ολικής άλεσης και βρώμης, αφού αρκετές ήταν οι αυξή- σεις που σημειώθηκαν το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζονται. Ωστόσο, η τάση της υγιεινής διατροφής είναι αρκετά ισχυρή, με αποτέλεσμα τα προϊόντα που παράγουν οι βιομηχανίες να μην έχουν χάσει τη δυναμική τους. Δεν είναι μάλιστα λίγοι και οι νέοι κωδικοί που εμφανίζονται καθημερινά στην αγορά, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τις επιλογές των καταναλωτών. Τα μπισκότα βρώμης, το ψωμί του τοστ και τα snacks ολικής άλεσης προτιμώνται στις μέρες μας από μια μεγάλη μερίδα πελατών των μίνι μάρκετ, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν πλήρως το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του. Ευνοείται η αγορά από την αύξηση των vegans Οι vegans στο παρελθόν αποτελούσαν μια μικρή ομάδα, που, ειδικά στην Ελλάδα, ήταν σχεδόν άγνωστη. Πλέον όμως ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, υποκινούμενο από συναισθήματα φιλοζωίας, αποφεύ- γει την κατανάλωση ζωικών προϊόντων και στρέφεται σε αυτό που μπορεί να προσφέρει κυρίως η φύση. Η βρώμη, με την αλλαγή στις συνήθειες, απέκτησε νέα δυναμική, αφού άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως στην παρασκευή φυτικών ροφημάτων, σε ζυμαρικά, σε βρεφικές τροφές ή σε γλυκά snacks, τα οποία είναι σύμφωνα με τις διατροφικές προτιμήσεις των vegans ή των vegetarians. Πρόκειται άλλωστε για ένα κοινό που αφιερώνει πολύ χρόνο στην ανακάλυψη του σωστού προϊόντος, το οποίο συνήθως θα πρέπει να αποτελεί -πέρα από ηθική- και υγιεινή για τον οργανισμό επιλογή. 47 Τα προϊόντα ολικής και βρώμης αποτελούν κορυφαίες επιλογές στα ψώνια των νέων καταναλωτών. Η βρώμη, με την αλλαγή στις τάσεις, απέκτησε νέα δυναμική, αφού άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως στην παρασκευή φυτικών ροφημάτων, σε ζυμαρικά, σε βρεφικές τροφές και σε γλυκά snacks. Προϊόντα βρώμης και ολικής άλεσης

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=