Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

79 έρευνα εκτίμησή τους για τις αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες μακροπρόθεσμα, πάνω από τους μισούς (57%, από 37% το 2021) τοποθετήθηκαν θετικά ως προς τις διαδικτυακές αγορές, δηλώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι θα κάνουν περισσότερες online αγορές αγαθών διαρκείας (32%), θα ψωνίζουν online προϊόντα που πριν αγόραζαν σε φυσικά καταστήματα (29%) ή θα επι- σκέπτονται μόνο καταστήματα που προσφέρουν σπουδαίες εμπειρίες (28%). Ωστόσο, μια ισχυρή μειονό- τητα των καταναλωτών (32%, μειωμένο σε σχέση με το 37% του 2021) εξακολουθεί να διατηρεί αντιστάσεις απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο. «Συγχρόνως, μια σειρά από θέματα που συνδέονται με τις διαδικτυακές αγορές και προβληματίζουν τους κατα- ναλωτές φαίνεται να ξεπερνιέται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζο- νται ανάλογα και, παράλληλα, οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις σχετικές διαδικασίες» αναφέρει ο κ. Μαύρος. Το κυριότερο πρόβλημα το 2021, σύμφωνα με έναν στους δύο Έλληνες καταναλωτές (49%), ήταν οι αργοί χρόνοι παράδοσης ή αποστολής, καθώς ιδιαίτερα οι εταιρείες ταχυμεταφορών δυσκο- λεύτηκαν να προσαρμοστούν αρχικά στον αυξημένο φόρτο εργασίας που προκάλεσε η πανδη- μία. Φέτος, το πρόβλημα αυτό φαίνεται να υποχωρεί, καθώς απασχολεί πλέον μόνο έναν στους πέντε κατανα- λωτές (21%), ποσοστό που ευθυγραμμίζεται με τα παγκόσμια (19%) και τα ευρωπαϊκά (18%) ευρήματα της έρευνας. Στη φετινή έρευνα, ως κυρίαρχο πρόβλημα αναδεικνύε- ται το υψηλό κόστος παράδοσης / αποστολής (42%, από 47% το 2021), και πάλι σε υψηλότερα ποσοστά από τον υπόλοιπο κόσμο (31%) και την Ευρώπη (34%). Ζητήματα όπως η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων (29%) και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων (20%) εξακο- λουθούν να προβληματίζουν, με σημαντικά, όμως, χαμηλότερη ένταση (43% και 37% αντίστοιχα το 2021). Άλλοι παράγοντες που εξακολουθούν να λειτουργούν ανασταλτικά είναι η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (20%), αλλά και η μη δυνατότητα σύγκρισης (20%) ή επι- λογής, ιδιαίτερα στα φρέσκα προϊόντα (19%). Η νέα γενιά καταναλωτών αλλάζει τα δεδομένα Όπως γίνεται αντιληπτό, το διαδίκτυο έχει αρχίσει να «κυριαρχεί» πια και στην αγορά, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έδωσε νέα ώθηση προς αυτή την κατεύ- θυνση, αλλά την ίδια ώρα είναι και η νέα γενιά καταναλωτών που αλλάζει τα δεδομένα. Οι millennials έχουν γίνει πια η βασική κατα- ναλωτική ομάδα, αλλά και η επόμενη γενιά αυξάνει ήδη σε μεγάλο βαθμό την επιρ- ροή της στην αγορά και είναι απόλυτα εξελιγμένη, με το Internet να αποτελεί από την πρώτη στιγμή μέρος της καθη- μερινότητά της. Ως εκ τούτου, η χρήση του στις αγορές θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, με αποτέλε- σμα ακόμη και στις συναλλαγές τους στα καταστήματα να αναζητούν την ευκολία και την ταχύτητα που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Το γεγονός αυτό αποτελεί κλειδί και για τα μίνι μάρκετ, τα οποία οφείλουν πια να προσαρμοστούν στα νέα δεδο- μένα και να εξελιχθούν όσον αφορά την ψηφιακή τους μορφή σε κάθε πτυχή της δραστηριοποίησή τους, ώστε να παραμείνουν «ζωντανά» και τα επόμενα χρόνια. Μ Το 32% των Ελλήνων καταναλωτών υποστηρίζει ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές αγαθών διαρκείας το επόμενο διάστημα. Μ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=