Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

78 έρευνα Convert Group. Πιο συγκεκρι- μένα, το τρίμηνο Ιού- νιος – Αύγουστος του 2022 παρατηρήθηκε τεμαχιακή αύξηση 8% στις online παραγγελίες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Όσον αφορά τον κλάδο του Online Super Market, αυτός ξεκί- νησε να καταγράφει συνολική αλλά και μηνιαία αύξηση από τον φετινό Μάιο έως και τις πρώτες 21 μέρες του Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Convert Group. Συγκεκριμένα, η συνολική αύξηση που καταγράφεται για το διάστημα των 3 μηνών είναι +5,5% τεμαχιακά και +13,2% αξιακά, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου, η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% αξιακά. Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφα- νίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχιακή αύξηση και μετά ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου. Φαίνεται, δηλαδή, ότι οι Έλληνες καταναλωτές αψηφούν τον πλη- θωρισμό και αγοράζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από τα online super market. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γκεζερλή, ιδρυτή και πρόε- δρο της Convert Group: «Στην αρχή του έτους είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα -αλλά και παγκοσμίως- μεί- ωση στους όγκους του eCommerce για τον απλούστατο λόγο ότι οι καταναλωτές, μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού, επιθυμούσαν πρωτίστως να κοινωνικοποιηθούν μέσω της κατανάλωσης στα φυσικά καταστήματα. Αυτή η αντανακλαστική κίνηση φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε και περνάμε σε ανάπτυξη, που τον Ιούλιο έφτασε σε διψή- φιο ποσοστό αύξησης στον όγκο τεμαχίων που αγοράστηκαν online σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021. Ας μην ξεχνάμε ότι σε περιόδους οικονομικών δυσκο- λιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών. Και ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθησε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας.» Η εικόνα πάντως είναι αντίστοιχη και σε ολόκληρη την Ευρώπη, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να προτιμούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, το 67% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης αγόρασε αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου μέσα στο 2021. Συγκεκριμένα, το υψηλότερο ποσοστό αγοράς αγαθών ή υπη- ρεσιών μέσω του διαδικτύου καταγράφηκε σε τρεις περιφέ- ρειες της Ολλανδίας (93%). Γενικότερα, υπήρχε πολύ υψηλή τάση χρήσης ηλεκτρο- νικού εμπορίου σε σχεδόν όλες τις περιφέρειες της Ολλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά αγορών μέσω του διαδι- κτύου καταγράφονται σε περιφέρειες της Βουλγαρίας (27%). Οι διαδικτυακές αγορές «κερδίζουν» το 57% των Ελλήνων Ξεκινώντας από την περίοδο των διαδοχικών lockdowns, οι καταναλωτές μείωσαν τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα, ενώ σημαντικό μέρος του πληθυ- σμού, που δεν είχε μεγάλη σχετική εμπειρία, εξοικειώθηκε και στράφηκε σε μονιμότερη βάση στις online αγορές. Η ετήσια έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, Future Consumer Index, μέσα από δύο διαδοχικές εκδόσεις, το 2021 και το 2022, κατέγραψε τη στροφή αυτή, τα προ- βλήματα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές κατά την αναγκαστική απότομη προσαρμογή τους και τις νέες πρακτικές αγορών που αναδύθηκαν την τελευταία διε- τία. «Η μεγάλη φυγή από τα φυσικά καταστήματα που κατέγραψε η έρευνα το 2021 έχει υποχωρήσει, χωρίς όμως να έχουμε επανέλθει στην προ-COVID κανονικό- τητα» σχολίασε σχετικά ο κ. Θάνος Μαύρος, Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σημειώνοντας ότι το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα υποχώρησε από 59% το 2021 σε 36% φέτος. Όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα η Σε διάστημα τριών μηνών μέσα στο 2022, το Online Super Market κατέγραψε αύξηση 5,5% τεμαχιακά και 13,2% αξιακά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=