Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

ρές και δίνουν την ευκαιρία για σημαντικά έξτρα έσοδα. Παρά το γεγονός ότι οι διατροφικές τάσεις αλλάζουν, ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσιάζει μεγάλες προοπτι- κές ανάπτυξης. Τα προηγούμενα χρόνια, τα προϊόντα σοκολάτας παρουσίασαν θεαματική αύξηση στις πωλή- σεις τους παγκοσμίως, αφού το αγοραστικό κοινό, κλεισμένο εντός της οικίας, κατανάλωνε γλυκά σχεδόν καθημερινά. Μπορεί από τότε η κατάσταση να έχει επα- νέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, ωστόσο αυτή η κατηγορία γλυκών snacks μπορεί ακόμα να αποτελέσει ένα δυνατό χαρτί για τον επαγγελματία, αρκεί να γνω- ρίζει ποιοι είναι οι κωδικοί που παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση και τι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η παγκόσμια αγορά σοκολάτας αναμένεται να αγγίξει τα 171,7 εκατ. δολάρια μέχρι το 2028, ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία κατέχει αυτή τη στιγμή η μαύρη σοκο- λάτα. Οι κωδικοί που έχει πια ο επαγγελματίας στη διάθεσή του είναι αναρίθμητοι, απαι- τείται προσοχή στην επιλογή των προϊόντων όμως, αφού η απόλαυση πλέον συνδυάζεται συνήθως με υγιεινές επιλογές και χαμηλότερες θερμίδες. Οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε προϊόντα βιολογικά, vegan, χωρίς ζάχαρη και χωρίς γλουτένη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται ολικό lifting στο ράφι. «Ψήφος εμπιστοσύνης» στις πιο υγιεινές επιλογές Η μαύρη σοκολάτα αναμένεται να έχει σημαντική θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα επό- μενα χρόνια, καθώς θεωρείται μια πιο υγιεινή επιλογή που συμβαδίζει με τις σύγχρονες διατροφι- κές τάσεις. Είναι γνωστό άλλωστε ότι περιέχει αντιοξειδωτικά και συνδέεται με οφέλη για την καρ- διά ή τις νοητικές δεξιότητες. Σε ένα περιβάλλον, όπου η άσκηση και η υγιεινή δια- τροφή παίζουν σημαντικό ρόλο, η μαύρη σοκολάτα φαίνεται να κερδίζει έδαφος, ειδικά στην περίπτωση που διατίθεται σε ανακυκλώσιμη συσκευασία. Οι premium επιλογές σοκολάτας, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων μαύρης σοκολάτας με υψηλή περιεκτι- κότητα σε κακάο, θεωρούνται healthy επιλογές που καταναλώνονται χωρίς… τύψεις, ενώ οι ανακυκλώσι- μες ή από ανακυκλωμένα υλικά συσκευασίες του προϊόντος αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τον Ευρωπαίο καταναλωτή. Συνεχείς οι ανατιμήσεις και στην κατηγορία της σοκολάτας Το τελευταίο διάστημα τα νοικοκυριά και οι επιχειρή- σεις έχουν εγκλωβιστεί στη «δίνη» των ανατιμήσεων. Η κατηγορία των γλυκών δεν θα μπορούσε να παραμείνει ανεπηρέα- στη, αφού αυξήσεις παρατηρούνται ακόμα και στο αλουμινόχαρτο που τυλίγεται μια σοκολάτα. Οι πρώτες ύλες έχουν ακριβύνει σημαντικά, ωστόσο η διαφορά στην τιμή γίνεται αισθητή κυρίως στα ζαχαρο- πλαστεία και όχι τόσο στα προϊόντα σοκολάτας που διατίθενται στα μίνι μάρκετ. Τα γλυκά snacks μπορεί να θεωρούνται premium προϊόντα, παρ’ όλα αυτά η τιμή τους εξακολουθεί να παραμένει χαμηλή, αποτελώντας μια αγορά που ο καταναλωτής δε χρειάζεται να κόψει… μαχαίρι, ειδικά στην περίπτωση που έχει παιδιά. Το παιδικό κοινό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα μίνι μάρκετ, αφού συνδέεται στενά με την κατανάλωση σοκολάτας. «Ναι» στη σοκολάτα «όχι» στη ζάχαρη Μπορεί η σοκολάτα να αποτελεί σταθερή… αξία για τους πελάτες των μίνι μάρκετ, η ζάχαρη πάλι, όχι. Εδώ και χρόνια έχει παρατηρηθεί η τάση της μείωσης της ζάχαρης στα τρόφιμα και η αντικατάστασή της με άλλες γλυκαντικές ουσίες φυτικής προέλευσης, όπως η στέ- βια. Αυτό το trend φαίνεται ξεκάθαρα στην κατηγορία των σοκολατένιων προϊόντων, αφού είναι πλέον ανα- «Το παιδικό κοινό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα μίνι μάρκετ, αφού συνδέεται στενά με την κατανάλωση σοκολάτας» 69 Τα χριστουγεν- νιάτικα προϊόντα σοκο- λάτας έχουν ιδιαίτερη ζήτηση στη μικρή λιανική, αυξάνοντας τις παρορμητικές αγορές των πελατών. ΠΡΟΪΟΝΤΑ σοκολατΑσ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=