Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

XΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ Αφιέρωμα Προβλέψεις για ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 10% Οι σχετικές έρευνες δείχνουν ότι ο αυξανόμενος επι- πολασμός της κοιλιοκάκης και άλλων ασθενειών που οφείλονται στον ανθυγιεινό τρόπο ζωής θα οδη- γήσουν σε εκτόξευση της ζήτησης για προϊόντα χωρίς γλουτένη. Η κατανάλωση υγιεινών προϊόντων διατροφής για την πρόληψη διαταραχών υγείας, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης, η παχυ- σαρκία, η χρόνια πνευμονική νόσος και το μεταβολικό σύνδρομο, αναμένεται να ωθήσει στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Το ξέσπασμα της παν- δημίας COVID-19 έχει επηρεάσει εκθετικά τη χρήση προϊόντων χωρίς γλουτένη λόγω των αυξανόμενων ανησυχιών για την υγεία και την ευεξία εκ μέρους των καταναλωτών. Εμπνευσμένοι από εκείνους που ενθαρρύνουν τις δίαιτες χωρίς γλουτένη για καλύ- τερη υγεία, πολλοί καταναλωτές έχουν υιοθετήσει τη διατροφή ατόμων, για τα οποία η κατανάλωση τρο- φών χωρίς γλουτένη αποτελεί υποχρεωτική ιατρική ανάγκη. Καθώς όλο και περισσότε- ροι άνθρωποι δοκιμάζουν νέες δίαιτες, όπως οι δίαιτες paleo ή keto, τα άτομα που χρειάζονται δίαιτα χωρίς γλουτένη λόγω των υφιστάμενων ιατρικών τους παθή- σεων, καθώς και εκείνοι που επιθυμούν να ζήσουν έναν τρόπο ζωής χωρίς γλουτένη απλώς και μόνο επειδή τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα, γίνονται βασικός μοχλός της ζήτησης της αγοράς. O κόσμος είναι μάρ- τυρας μιας αλλαγής στην υιοθέτηση πιο υγιεινών τροφίμων από τους καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν πλέον να εξατομικεύσουν την εμπειρία αγορών τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις μοναδικές διατροφι- κές απαιτήσεις τους, υποβοηθούμενοι από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Οι χρωματικά κωδικοποιημένες ετικέτες στα ράφια που υποδεικνύουν τις θρεπτικές ιδιότητες ορισμέ- νων προϊόντων, όπως τα ωφέλιμα για την καρδιά προϊόντα και τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, διατίθε- νται εδώ και καιρό στους πελάτες από τους λιανοπωλητές. Κάπως έτσι, η έρευνα του Grand View Research δείχνει ότι μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς προϊόντων χωρίς γλουτένη αποτιμήθηκε σε 5,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να επεκταθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 9,8% από το 2022 έως το 2030. Οι κατηγορίες με τη μεγαλύ- τερη ζήτηση Προφανείς πηγές γλουτέ- νης είναι το ψωμί, τα δημητριακά πρωινού, τα ζυμαρικά, τα παξιμάδια, οι φρυγανιές, τα κρά- κερς, τα κριτσίνια, η πίτσα, τα κέικ και τα μπισκότα. Η γλουτένη χρησιμοποιείται όμως κατά την παρασκευή διάφορων άλλων τρο- φίμων, όπως προϊόντων κρέατος, αλλαντικών, κύβων σε σούπες και σάλ- τσες. Έτσι, οι καταναλωτές που είναι αναγκασμένοι να τηρούν δίαιτα ελεύθερη γλουτένης υποχρεώνο- νται να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις ετικέτες των τροφίμων και να επιβεβαιώνουν ότι το εκάστοτε προϊόν των παραπάνω κατηγοριών δεν περιέχει γλουτένη. Ως εκ τούτου, δεν είναι λίγοι οι κλάδοι που έχουν λανσάρει gluten free κωδικούς, με κάποιους απ’ αυτούς να έχουν αρχίσει να κυριαρχούν στην αγορά. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο τομέας των προϊό- ντων αρτοποιίας αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων, σχεδόν 29% το 2021, και αναμένεται να διατηρήσει την κυριαρχία του κατά την περίοδο πρόβλεψης. Η αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με μια υγι- εινή διατροφή, συμπεριλαμβανομένων φυσικών, βιολογικών τροφίμων και τροφών χωρίς γλουτένη, αναμένεται να οδηγήσει στην ανάπτυξη της κατηγο- ρίας. Επιπλέον παράγοντες, όπως η παρουσία ενός ποικίλου χαρτοφυλακίου προϊόντων με συνεχείς 47 Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη αναμένεται να αυξη- θούν στα ράφια των μίνι μάρκετ. «Προϊόντα όπως τα κέικ, τα μπισκότα, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά πρωινού χωρίς γλουτένη αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους τα επόμενα χρόνια.»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=