Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

46 Ανοδική πορεία ακολουθεί η καταναλωτική τάση των προϊόντων χωρίς γλουτένη, με τη ζήτηση να μεγαλώνει διαρκώς και στην Ελλάδα, πολλαπλασιάζοντας τους gluten free κωδικούς που είναι διαθέσιμοι και για τα ράφια των μίνι μάρκετ. Αυξάνονται οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς γλουτένη T α προϊόντα χωρίς γλουτένη εμφανίστηκαν στην αγορά, όταν άρχισε να γίνεται αντιληπτό ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πάσχουν από κοιλιο- κάκη. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δυσανεξία στη γλουτένη, μια αποθηκευτική πρωτεΐνη που βρίσκεται στα δημητριακά, όπως το σιτάρι, τη σίκαλη, το κριθάρι και τη βρόμη. Τα άτομα με κοιλιοκάκη, μια πάθηση του λεπτού εντέρου, εκδηλώνουν μια σειρά εξουθενωτι- κών συμπτωμάτων, αλλά μπορούν να ανακάμψουν πλήρως, τηρώντας αυστηρά για όλη τους τη ζωή δίαιτα ελεύθερη γλουτένης. Η δίαιτα ελεύθερη από γλουτένη αποτελεί προς το παρόν τη μόνη αποτελεσματική θεραπεία για τους πάσχοντες από κοιλιοκάκη, επιτρέποντας στο λεπτό έντερο να αναρρώσει πλήρως από τις αρνητικές επι- δράσεις της γλουτένης. Το γεγονός όμως αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση των πασχόντων από τη δυσανεξία στη γλουτένη, «άνοιξε» μία νέα αγορά στον κλάδο των τροφίμων, με τα gluten free προϊόντα. Η εν λόγω αγορά έχει αρχίσει μάλιστα να ακολουθεί ιδιαί- τερα ανοδικό ρυθμό και πλέον εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο. Της Ελένης Σαραντάκη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=