Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

ρεπορτάζ 44 ότι αν και η πλειονότητα του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσο- στό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρω- τοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό αποδίδεται στην τάση το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή στοιχεία που να υποστη- ρίζουν σχέση αιτίου-αιτιατού ανάμεσα στη χρήση του καλαθιού και τη μειωμένη εβδομαδιαία δαπάνη, κάτι που ενδεχομένως να προκύψει σε επόμενα ευρήματα μελετών. Παρά τις μικρές διαφορές, η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική (42%) έναντι της Θεσσαλονίκης (38%) και της υπόλοιπης Ελλάδας (37%). Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, ποσοστό 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του, προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», και σύμφωνα με την έρευνα, η κινητικότητα του καταναλω- τικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί. Σκεπτικοί οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής Τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη νέα πρωτοβουλία, αλλά σε πρώτη φάση, οι επαγγελμα- τίες του κλάδου εμφανίζονται σκεπτικοί για τις δυσκολίες του εγχειρήματος, αλλά και για την απόδοσή του. Με βάση το ρεπορτάζ του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι περισσότεροι δεν έχουν πειστεί από το μέγεθος της αλλαγής στα σούπερ μάρκετ, τα οποία και φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις να προω- θούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και όχι να μειώνουν τις τιμές σε ανταγωνιστικά προϊόντα για τα μίνι μάρκετ. Με δεδομένο δε ότι χρειάζεται εβδομαδιαία υποχρεωτική διαδικασία για τη συμμετοχή στο «καλάθι του νοικοκυριού», οι αποτρεπτικοί παράγοντες είναι περισσότεροι, αφού το όφελος δεν μοιάζει ιδιαίτερα μεγάλο σε αυτή τη φάση. Κι αυτό γιατί και οι καταναλω- τές δεν φαίνεται να ψάχνουν ακόμη σε ιδιαίτερο βαθμό τα εν λόγω προϊόντα, ειδικά στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι δύο νέοι ανταγωνι- στές των μίνι μάρκετ, τα e-food market και Wolt Market, έκαναν το βήμα και συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», παρότι δεν ήταν υποχρεωτικό για τα ηλεκτρονικά καταστήματα της μικρής λιανικής. Μ Κώστας Ξανθόπουλος «Κερδισμένα τα σούπερ μάρκετ» Ο Κώστας Ξανθόπουλος διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην αγορά και είναι ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ «Διαδρο- μές», επί της οδού Ακριτών στην Καλογρέζα εδώ και πάνω από μία δεκαετία. Η άποψή του για το «καλάθι του νοι- κοκυριού» είναι λοιπόν ξεκάθαρη και θεωρεί ότι οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό. «Οι τιμές έχουν εκτο- ξευθεί σε όλα τα προϊόντα και εμείς στα μίνι μάρκετ δεν μπορούμε να τα αγορά- ζουμε στις τιμές των σούπερ μάρκετ. Ακόμη κι εγώ που ασχολούμαι και με τη χονδρική πώληση, δεν έχω πρόσβαση στις ανταγωνιστικές τιμές που έχουν τα σούπερ μάρκετ. Με το καλάθι του νοικοκυριού όμως, πολλοί καταναλωτές ψάχνουν πιο φθηνά προϊόντα, που εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα να τους προσφέρουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά στο περι- οδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». Γιώργος Παπάζογλου «Παρακολουθούμε τις εξελίξεις με το καλάθι του νοικοκυριού» Πάνω από μία δεκαετία βρίσκεται επί της οδού Βυζαντίου, στο Μαρούσι, το μίνι μάρκετ του Γιώργου Παπάζο- γλου, ο οποίος μίλησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» για τις εξελίξεις στην αγορά και «το καλάθι του νοικοκυριού». «Παρακολουθούμε τις αλλαγές και το καλάθι του νοικοκυριού, αλλά σε αυτή τη φάση είναι κάτι που δεν έχει ιδιαί- τερο ενδιαφέρον για εμάς και δεν μας απασχολεί να συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία, αφού δεν έχουμε να κερδίσουμε κάτι» , ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τις ανατιμή- σεις στην αγορά, ο κ. Παπάζογλου τόνισε ότι «αφορούν πια σχεδόν όλα τα προϊόντα και είναι συνεχόμενες τον τελευταίο καιρό, με τις τιμές να έχουν ανέβει σε μεγάλο βαθμό. Προσπαθούμε από την πλευρά μας να συγκρατήσουμε τις αυξήσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως στις μπίρες, περιορίζοντας τα δικά μας κέρδη».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=