Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

43 ρεπορτάζ Ο κατάλογος των καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ. Η αποστολή του καταλόγου προϊόντων για τις επιχειρή- σεις που είναι υπόχρεες αποστολής στοιχείων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis θα γίνεται μέσω της ίδιας πλατφόρμας. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η αποστολή των κατα- λόγων γίνεται με λίστα στην ηλεκτρονική διεύθυνση gen-sec@mindev.gov.gr . Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊό- ντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να γίνεται και μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό, ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους, ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού» μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στο ειδικό σήμα, αποστέλλο- ντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση gen-sec@mindev.gov.gr . Απαγορεύεται, όμως, η χρήση του ειδικού σήματος της παρ. 1 από επιχειρήσεις που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού». Στις επιχειρήσεις που παραβιάζουν την παραπάνω απαγόρευση επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα έως 5.000 ευρώ την ημέρα. Όσα καταστήματα αποφασίσουν να συμμετάσχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι υποχρεωμένα να απο- στέλλουν στη συνέχεια τον κατάλογο των προϊόντων με τις ειδικές τιμές. Τι ισχύει για τα μίνι μάρκετ Το «καλάθι του νοικοκυριού» ξεκίνησε στις 2 Νοεμ- βρίου και, όπως έγινε γνωστό σε πρώτη φάση, στο νέο μέτρο συγκράτησης των τιμών μπορούν να συμμετέ- χουν όχι μόνο οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και μικρότερα καταστήματα όπως τα μίνι μάρκετ. Το καλάθι αναμένεται να παραμείνει στην αγορά του- λάχιστον μέχρι τον Μάρτιο και θα ανανεώνεται τακτικά. Όσον αφορά τα μικρότερα καταστήματα πώλησης τρο- φίμων, το μέτρο είναι προαιρετικό, σε αντίθεση με τις μεγάλες αλυσίδες που είναι υποχρεωμένες να το εφαρμόσουν. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι επαγ- γελματίες της μικρής λιανικής είναι ότι αν αποφασίσουν να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι, υποχρεώνο- νται να αποστέλλουν τον κατάλογο προϊόντων, ώστε να αναρτάται στο e-katanalotis. Σε περίπτωση που το αμε- λήσουν ή καθυστερήσουν, επιβάλλεται πρόστιμο. Η κυβέρνηση έχει αφήσει όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνει στη συνέχεια υποχρεωτικό το μέτρο και για άλλα καταστήματα τροφίμων, όπως οι φούρνοι, τα κρε- οπωλεία, αλλά και τα μίνι μάρκετ. Ψυχρή η πρώτη αντίδραση των καταναλωτών Κάθε άλλο παρά θετική ήταν η πρώτη αντίδραση των καταναλωτών στο «καλάθι του νοικοκυριού», αφού μόλις το 22% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ απάντησε ότι βλέπει θετικά το νέο μέτρο της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ για το πρώτο δεκαήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας έδειξαν ότι μόνο το 22% δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κωδι- κοί στο καλάθι. Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μια πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές. Από εκεί και πέρα πάντως, η έρευνα κατέγραψε ότι το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματο- ποιήσει μία επίσκεψη, το 11% δύο επισκέψεις, το 7% τρεις επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% τέσσερις επισκέ- ψεις ή περισσότερες. Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν Το 39% του κοινού δήλωσε ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το «καλάθι του νοικοκυριού» στο πρώτο 10ήμερο της εφαρμογής του μέτρου.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=