Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

ρεπορτάζ 38 Μ ια άλλη τάση που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν αυτή των ανέπαφων συναλ- λαγών, που προσέφεραν μεγαλύτερη ασφάλεια στους καταναλωτές απέναντι στον κορωνοϊό. Οι πληρωμές με κάρτες έχουν εκτοξευτεί και αρκετός κόσμος προτιμά πια να κάνει αγορές αυτόματα, χωρίς πολλές επαφές μέσα στα καταστήματα. Το γεγονός γέννησε και την ιδέα για το πρώτο ρομποτικό μίνι μάρκετ στην Ελλάδα, για το οποίο θα διαβάσετε σε άλλο ειδικό θέμα του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική». Από εκεί και πέρα, όμως, ανέδειξε και την επιλογή για μια σειρά από αυτόματους πωλητές για μίνι μάρκετ, που διατίθενται ήδη στην αγορά, προ- σφέροντας συγκεκριμένες λύσεις στους επαγγελματίες της. Πέρα από αυτόματους πωλητές για τρόφιμα και ποτά, οι οποίοι θα μπο- ρούσαν να επεκτείνουν τη δραστηριότητα των καταστημάτων σε 24ωρη βάση, υπάρχουν και οι αυτόματοι πωλητές καρτών και τσι- γάρων, οι οποίοι μπορούν να δώσουν διέξοδο σε δύο κατηγορίες προϊόντων, που περισσότερο δημι- ουργούν προβλήματα παρά φέρνουν έσοδα στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Σχετικά με την πώληση καρτών κινητής τηλε- φωνίας, τα μίνι μάρκετ είτε χάνουν λεφτά για να μη στερήσουν το προϊόν από τους πελάτες τους ή βάζουν έξτρα προμήθεια για να ανταπεξέλθουν, ενώ ακόμη χει- ρότερη είναι η εικόνα στα τσιγάρα, που αποτελούν τον μεγαλύτερο «κράχτη», αλλά και το μεγαλύτερο βάρος για τους επαγγελματίες της αγοράς, με ελάχιστα ή μηδα- μινά περιθώρια κέρδους. Οι αυτόματοι πωλητές, λοιπόν, μπορούν να αποτελέσουν μια πιθανή λύση στο παρα- πάνω πρόβλημα, ειδικά όσο βελτιώνονται τα μηχανήματα που προσφέρονται στα μίνι μάρκετ. Σήμερα στην αγορά διανέμονται αυτόματοι πωλητές τόσο για κάρτες κινητής όσο και για τσιγάρα, που στην ουσία απαλλάσσουν τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής από τις δυσκολίες των δύο προϊοντι- κών κατηγοριών. Τα έσοδα μπορεί να μην αυξάνονται ιδιαίτερα ούτε στη μία περίπτωση ούτε στην άλλη, όμως το κέρδος είναι μεγάλο από τη μικρότερη επιβάρυνση στον επαγ- γελματία και την... απελευθέρωση του μπάτζετ τους. Εταιρείες όπως η POSIT δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά, προσφέροντας σχετικές λύσεις για τα μίνι μάρκετ. Πρόταση Νο3: Τοποθέτηση αυτόματων πωλητών Π ολλά μίνι μάρκετ έχουν ήδη καταφύγει στη λύση της διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, αυξά- νοντας την γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν στους καταναλωτές. Πρόκειται για ανάπτυξη του μίνι μάρκετ σε δύο ή και τρία καταστή- ματα, τα οποία συνδυάζουν για παράδειγμα το μίνι μάρκετ με τον φούρνο, ή τα μαγειρευτά φαγητά, ή το εξειδικευμένο καπνοπωλείο, ή το delicatessen, ή -και κυρίως- τον καφέ. Ειδικά η λύση της ένταξης των υπηρεσιών μιας καφετέριας takeaway έχει ανθήσει τα τελευταία χρόνια, αφού μοιάζει η πιο επικερδής για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Ο φθηνός καφές, με μεγάλα περιθώρια κέρδους, μπορεί να αυξήσει σημα- ντικά τον τζίρο της επιχείρησης, αλλά και την πελατεία του καταστήματος, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για τους ιδιοκτήτες. Κι αυτό γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι η προσθήκη ΚΑΔ στην εφορία, μία μηχανή του καφέ και η εκπαίδευση του υπαλλήλου που βρίσκεται για ώρες πίσω από το ταμείο. Αντίθετα, τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα, αφού πέραν των κερδών από την ίδια την πώληση καφέ, αυξάνεται η πελατεία στο κατάστημα αλλά και οι παρορμητικές αγορές, τόσο στα συνοδευ- τικά του καφέ, όσο και γενικότερα. Πρόταση Νο2: Κατάστημα δύο σε ένα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=