Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

O πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις, το καλάθι του νοι- κοκυριού και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλ- λον και για τη μικρή λιανική, με τους επαγγελματίες του κλάδου να έρχονται αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις που βάζουν σε κίνδυνο ακόμη και την επιβίωσή τους. Μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα έχουν δεχτεί πολλά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια και τα περιθώρια κέρδους τους έχουν μειωθεί, ενώ συνεχίζουν να αποτελούν στόχο και για τον ανταγωνισμό. Ακόμη και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν στραφεί στη μικρή λιανική με μικρότερα καταστήματα, ενώ πλέον ο ανταγωνισμός μέσω διαδικτύου βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για αύξηση του τζίρου και των κερδών των καταστημάτων έχει γίνει ακόμη μεγαλύ- τερη και πολλοί ιδιοκτήτες αναζητούν λύσεις που θα προσφέρουν… διέξοδο για την επιχείρησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράψαμε μια σειρά από επιχειρημα- τικές προτάσεις και συνεργασίες που είναι διαθέσιμες αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά και μπορούν υπό προϋποθέσεις να δώσουν νέα ώθηση στα καταστή- ματα της μικρής λιανικής. Αξίζει να εξετάσει κανείς τα οφέλη που μπορούν να προσδώσουν στη λειτουργία τους και φυσικά αν και κατά πόσο μπορούν να συνδρά- μουν στην αύξηση των κερδών για τους επαγγελματίες του κλάδου. 37 ρεπορτάζ Έ νας ηλεκτρονικός υπολογιστής, ένας εκτυπωτής, μια σύνδεση στο Internet και μια απλή προ- σθήκη Κωδικού Άσκησης Δραστηριότητας στην εφορία φαίνεται ότι είναι αρκετά για να μετατρέψουν ένα μίνι μάρκετ σε συνεργάτη μιας εταιρείας Courier. Η δυσκο- λία στην παράδοση και στην παραλαβή προϊόντων έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας σειράς από λύσεις που σχετίζονται και με τη μικρή λιανική. Κι αυτό γιατί τα εν λόγω καταστήματα βρίσκονται σε κάθε γειτονιά και συχνά είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο, οπότε μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες ενός courier. Κάπως έτσι έχουν ήδη ξεκινήσει και στην Ελλάδα συνεργασίες εταιρειών courier με καταστήματα της μικρής λιανικής, τα οποία μετατρέπονται ουσιαστικά σε σημεία παράδοσης-παραλαβής δεμάτων. Τα καταστή- ματα μάλιστα δεν χρειάζονται καν σημαντικούς αποθηκευ- τικούς χώρους, αφού οι παραδόσεις γίνονται ακόμη και καθημερινά, όπως και οι παραλαβές, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται ιδιαί- τερα ο χώρος μέσα στο εκάστοτε κατάστημα. Το κέρδος για τους επαγγελ- ματίες δε, έρχεται τόσο μέσα από την αύξηση της καθημε- ρινής πελατείας του, αφού πλήθος κόσμου θα πηγαίνει για να παραλαμβάνει τα δέματά του, αλλά και με επιμέ- ρους όρους της συμφωνίας του με την εταιρεία. Υπάρχουν πλέον άλλωστε αρκετές επιλογές, όπως η Clever Point, η Next Point, αλλά ακόμη και η Mybox και η Skroutz, που ο ανταγωνισμός τους για νέους συνερ- γάτες μπορεί να έχει οφέλη και για τη μικρή λιανική. Αυτή τη στιγμή, η προμήθεια ξεπερνά σε αρκετές περι- πτώσεις το 10%. ” “ Μια σειρά από συνεργασίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, με στόχο την αύξηση του τζίρου και των κερδών τους. Πρόταση Νο1: Παραλαβή προϊόντων ως courier

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=