Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

76 Γ ια ένα δύσκολο φθινόπωρο προετοιμάζονται τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζεται και οδηγεί σε νέες ανατιμήσεις φωτιά στα προϊόντα του σούπερ και του μίνι μάρκετ, επηρεά- ζοντας την καταναλωτική δύναμη των Ελλήνων. Υπό το φόβο της επιδείνωσης της ενεργειακής κρίσης αλλά και ενός νέου κύματος ανατιμήσεων σε είδη ευρείας κατανάλωσης, μία μεγάλη μερίδα καταναλω- τών στη χώρα μας αλλάζει την αγοραστική του συμπεριφορά. Οι Έλληνες αναζητούν τρόπους για να περιορίσουν, στο μέτρο του εφικτού, τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και της ακρίβειας στην καθημερινότητά τους συγκρίνοντας τιμές, ψωνίζοντας online και δοκι- μάζοντας εναλλακτικές επιλογές. Σύμφωνα δε με τον κ. Γεώργιο Μπάλτα, καθηγητή του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντή Μεταπτυχιακών Σπουδών, «οι μεγάλες ανα- τιμήσεις στα περισσότερα αγαθά και οι αδιανόητες τιμές της ενέργειας χαμηλώνουν το βιοτικό επίπεδο των καταναλωτών». Εκτιμάται έτσι ότι οι προσεχείς χειμερινοί μήνες θα είναι ακόμα πιο δύσκολοι, καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί από την αναμενόμενη επιδείνωση της ενεργειακής κρίσης και τον επίμονο πληθωρισμό στα είδη ευρείας κατανάλωσης. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στην ακρίβεια και να περιορίσουν τις δαπάνες στην καθημερινότητά τους. Του Στέλιου Ασλανίδη Ιδιαίτερα οικονομικά δεδομένα δημιουργούνται για μία ακόμη φορά στην ελληνική αγορά, με τους καταναλωτές να είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους και όσον αφορά τα ψώνια τους σε σούπερ και μίνι μάρκετ. Ανατιμήσεις και αύξηση εξόδων επηρεάζουν τις αγορές Νέες πιέσεις στους καταναλωτές

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=