Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42
ότι η νέα γενιά καπνικών προϊόντων αυξάνει σταθερά την κατανάλωση και τη ζήτηση στη μικρή λιανική, ενώ προσφέρει σίγουρα καλύτερα περιθώρια για πραγμα- τικά έσοδα στα καταστήματα. Όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι καπνιστές απομακρύνονται σιγά σιγά από τα παραδοσιακά τσιγάρα και στρέφονται στη χρήση προϊόντων που δεν περιλαμβάνουν καύση, όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα προϊόντα θέρμαν- σης καπνού. Με τους νέους κωδικούς να αλλάζουν γενικότερα τα ράφια και τα ψυγεία στη μικρή λιανική, φαίνεται ότι το ίδιο συμβαίνει και στις προθήκες των καπνικών προϊό- ντων, αφού νέοι κωδικοί αντικαθιστούν παλαιότερους, προς μεγάλη ικανοποίηση των ιδιοκτητών μίνι μάρκετ, καθώς έχουν έτσι τη δυνατότητα να αυξάνουν το περι- θώριο κέρδους τους. Με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) να σημειώνει, μάλιστα, ότι οι πάνω από ένα δισεκατομμύριο καπνιστές σήμερα προβλέπεται να παραμείνουν αριθμητικά στα ίδια επίπεδα τουλάχιστον μέχρι το 2025, αυτό σημαίνει ότι η μόνη αλλαγή θα αφορά τα προϊόντα τα οποία καπνίζουν, με τη νέα γενιά καπνικών να αποτελεί το μέλλον και για τη μικρή λια- νική στην Ελλάδα. Απαραίτητη η καλή γνώση των προϊόντων Η νέα γενιά καπνικών προϊόντων έχει δημιουργήσει και μία νέα ανάγκη για τους ιδιοκτήτες της μικρής λιανι- κής. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά τσιγάρα, οι συσκευές που διατίθενται σήμερα στην αγορά κερδί- ζουν τους καταναλωτές και για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Ως εκ τούτου, και οι επαγγελμα- τίες στα μίνι μάρκετ και στα περίπτερα θα πρέπει να έχουν καλή γνώση ακόμη και λεπτομερειών για τα προϊόντα που πουλάνε, ώστε να καταφέρουν να τα παρουσιάσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε όποιον πελάτη ζητήσει να μάθει κάτι παραπάνω. Και οι περισσότερες εταιρείες φροντίζουν βέβαια για αυτό. Η αύξηση των πωλήσεων, όμως, είναι σημαντική και για τα κέρδη του καταστήματος, άρα πρόκειται και για ένα έξτρα εφόδιο που θα πρέπει να έχουν οι πωλητές, δηλαδή στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταστηματάρχες. Τάση οι premium κωδικοί και στα καπνικά προϊόντα Τον τελευταίο καιρό και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται νέες κατα- ναλωτικές τάσεις, οι οποίες θα παραμείνουν και τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας τον χάρτη και στα μίνι μάρκετ. Ένα νέο δεδομένο, λοιπόν, που καταγράφεται στην παγκόσμια αγορά είναι ότι έχει αυξηθεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται η ζήτηση για premium κωδι- κούς. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα, γεγονός που προσφέρει τη δυνατότητα στα καταστήματα της μικρής λιανικής με μεγάλη γκάμα προϊόντων και στα καπνικά να προσθέσουν premium κωδικούς, όπως πούρα, αλλά και αντίστοιχα αξεσουάρ, που δίνουν την αίσθηση της πολυτέλειας στο κάπνισμα. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε ότι και σε αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν νέα προϊόντα στην αγορά, τα οποία συνδυάζουν τη ζήτηση για premium κωδικούς αλλά και νέα προϊόντα. Για παράδειγμα, η εταιρεία Καρύδης AE ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με το εργοστάσιο Tabacalera De Nicaragua S.A. και διαθέτει στη μικρή λιανική 14 εμπορικά σήματα της κατηγορίας -Anejo, Baron, Buenaventura, Diamante, Don Armado, El Gran Ray, Fuerte, Flor Fina, Fundador, Gloria de Leon, Hoja, Montego, Seleccion Privada, Reserva Limitada- τα οποία και αποτελούνται από 57 ετοιμοπαράδοτους συνολικούς κωδικούς. ” “ Τα καπνικά προϊόντα νέας γενιάς, όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα προϊόντα θέρμανσης καπνού, αποδεικνύο- νται προσοδοφόρα για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. καπνικα Αφιέρωμα 43
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=