Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

ρεπορτάζ 40 λάσσει, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας του καταναλωτή. Η πανδημία έχει αφήσει κατάλοιπα που εξακολουθούν να επηρεάζουν σημαντικά την τελική επιλογή του πελάτη, ο οποίος επιθυμεί να αγοράζει προϊόντα που μπορεί να αποθηκεύσει στο ντουλάπι ή ακόμα και στην κατάψυξη για καιρό. Τα κατεψυγμένα αρτοσκευάσματα, όπως είναι οι πίτες για σουβλάκι, τα ψωμάκια για σάντουιτς και οι έτοιμες βάσεις για πίτσα, αποτελούν κωδικούς που προτίμησε το καταναλωτικό κοινό εν μέσω υγειονομικής κρίσης, διότι αποτελούν εύκολες λύσεις που διατηρούνται με ασφάλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με το Future Market Insights, η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού, το οποίο αποτελεί και τον «βασιλιά» των αρτο- σκευασμάτων, αναμένεται να αγγίξει τα 66,5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι το 2032. Απόηχος της παραπάνω τάσης είναι και η έμφαση που δίνεται στη συσκευασία των αρτοσκευασμάτων και των μπισκότων. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναμένουν από τις βιομηχανίες τροφίμων «έξυπνες» συσκευασίες, που διατηρούν την ποιότητα του ψωμιού, της φρυγανιάς ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος αγοράζουν για την κάλυψη των αναγκών του νοικοκυριού, τη στιγμή που το άρωμα και η γεύση τους παραμένουν αναλλοίωτα. Παράλληλα, μια ακόμα αλλαγή που οφείλεται στους millennials είναι η προτίμηση για μικρότερες ποσότητες συσκευασμένου ψωμιού, που μπορούν να καταναλώ- σουν σε 1-2 μέρες, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα. Μεγαλώνει η γκάμα των vegan προϊόντων Αρκετοί vegan κωδικοί έχουν πάρει θέση πλέον και στα ράφια της μικρής λιανικής, καθώς πρόκειται για μια τάση που, όπως όλα δείχνουν, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην αγορά τις επόμενες δεκαετίες. Τα plant based προϊόντα παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, καθώς το ποσοστό των καταναλωτών που μειώνει το κρέας από τη διατροφή του ακολουθεί ανοδική πορεία σε παγκό- σμιο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι εταιρείες vegan κρέατος στην Ισπανία είχαν κύκλο εργασιών 86,5 εκατομμύρια ευρώ το 2020, δηλαδή αύξηση 31% σε σύγκριση με το 2019. Τα σούπερ μάρκετ ήδη έχουν επενδύσει σε αυτή την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες. Αλυσίδες όπως η ALDI επε- κτείνουν συνεχώς την γκάμα των vegan προϊόντων, ενώ η Lidl κυκλοφόρησε τη δική της συνταγή «κρέας που δεν είναι κρέας» της μάρκας Next Level Meat. Η γκάμα των vegan προϊόντων μεγαλώνει πια σταθερά σε διάφορες προϊοντικές κατηγορίες, αφού δεν περιο- ρίζεται μόνο στο κανάλι των τροφίμων. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα περιποίησης και ατομικής υγιεινής που έχουν λανσάρει vegan κωδι- κούς. Ειδικά στην κατηγορία της περιποίησης μαλλιών, πλέον κυκλοφορούν αρκετά σαμπουάν και conditioner που βασίζονται σε βότανα κι απευθύνονται στους ακό- λουθους του βιγκανισμού. Ως εκ τούτου, είναι αναρίθμητοι πλέον στην ελληνική αγορά οι vegan κωδικοί που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και στα ράφια των μίνι μάρκετ, αποτελώντας μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον επαγγελματία της μικρής λιανι- κής να κερδίσει αυτή τη νέα γενιά καταναλωτών. Μ Μεγάλη αύξηση κατα- γράφεται στις πωλήσεις των τυποιημένων αρτοσκευα- σμάτων. Η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων και η φυτική διατροφή κερδίζουν όλο και περισσότερους καταναλωτές που αναζητούν σχετικά προϊόντα στα ράφια.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=