Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

ειδήσεις 14 Ο κλάδος του Online Super Market ξεκίνησε να καταγράφει συνολική αλλά και μηνιαία αύξηση από τον φετινό Μάιο έως και τις πρώτες 21 μέρες του Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο διά- στημα του 2021, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Convert Group. Συγκεκριμένα, η συνολική αύξηση που κατα- γράφεται για το διάστημα των 3 μηνών είναι +5,5% τεμαχιακά και +13,2% αξιακά, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου, η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% αξιακά. Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχι- ακή αύξηση και μετά ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου. Φαίνεται δηλαδή ότι οι Έλληνες καταναλωτές αψηφούν τον πληθωρι- σμό και αγοράζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από τα online super market. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γκεζερλή, ιδρυτή και πρόεδρο της Convert Group: «Στην αρχή του έτους είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα -αλλά και παγκοσμίως- μείωση στους όγκους του eCommerce για τον απλούστατο λόγο ότι οι καταναλωτές -μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού- επιθυμούσαν πρωτίστως να κοινωνικοποιηθούν μέσω της κατανάλωσης στα φυσικά καταστήματα. Αυτή η αντανακλαστική κίνηση φαίνεται ότι ολο- κληρώθηκε και περνάμε σε ανάπτυξη που τον Ιούλιο έφτασε σε διψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο τεμαχίων που αγοράστηκαν online σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021. Ας μην ξεχνάμε ότι σε περι- όδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών. Και ιστο- ρικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλ. εμπόριο στη χώρα μας». Επιστρέφουν στα online σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές Με αυτοκόλλητο γνησιότητας τα μήλα Zagorin Στο μεγαλύτερο κεφαλο- χώρι του Πηλίου, τη Ζαγορά, ιδρύθηκε το 1916 ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου. Ακριβώς 70 χρόνια μετά την ίδρυση του Συνεταιρισμού, το 1986, ήρθε το εμπορικό σήμα «ZAGORIN», που έδωσε ταυτότητα στα προϊόντα. Έπειτα από 80 χρόνια λειτουργίας, το 1996, τα μήλα του Συνεταιρισμού ήταν τα πρώτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κατοχυρώ- θηκαν με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης. Το κύριο προϊόν του Συνεταιρισμού είναι τα μήλα, εκ των οποίων η βασικό- τερη ποικιλία είναι η «starking delicious». Παράλληλα, καλλιεργούνται μήλα από αρκετές ακόμα ποικιλίες, όπως επίσης κάστανα, αχλάδια, κεράσια, ακτι- νίδια και άλλα προϊόντα από δενδρώδεις καλλιέργειες της περιοχής. Το 2016 παράχθηκε το πρώτο προϊόν μεταποίησης του Συνεταιρισμού, το Πετιμέζι από Π.Ο.Π. Φιρίκια Πηλίου. Όλα τα προϊόντα καλλιεργούνται αποκλειστικά με τη μέθοδο της ολοκληρω- μένης διαχείρισης. Ο Συνεταιρισμός ακολουθεί όλα τα σύγχρονα πρότυπα πιστοποίησης, όπως το AGRO 2, το GLOBALG.A.P./G.R.A.S.P. και το ISO 22000, αλλά και ιδιωτικά πρότυπα που έχουν δημιουργήσει αλυσίδες του αγροδια- τροφικού τομέα. Όλα τα μήλα και τα παραγόμενα προϊόντα επιφέρουν αυτοκόλλητο γνησιότητας με το εμπορικό σήμα. Μετά από 100 χρόνια διαρ- κούς λειτουργίας, το 2018, ο Συνεταιρισμός καταχωρίστηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Επεκτείνεται και σε άλλες επιχειρήσεις η κάρτα εργασίας Η κάρτα εργασίας έχει αρχίσει να εφαρμόζεται ήδη σε σούπερ μάρκετ και τράπεζες και πλέον αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους εργασιακούς χώρους. Σύμφωνα με όσα είπε στο Mega ο σύμβουλος εργασιακών θεμάτων Βασίλης Πρασσάς, η εφαρμογή της έχει ξεπεράσει το 90% στα σούπερ μάρκετ, από την 1η Ιουλίου που ξεκίνησε η λειτουργία της και μέχρι σήμερα. Με την κάρτα εργασίας, ο εργαζόμενος «χτυπά» την κάρτα κατά την έναρξη και λήξη εργασίας του και οι ώρες απο- τυπώνονται σε πραγματικό χρόνο στο Υπουργείο Εργασίας, με κάθε εργαζόμενο να μπορεί να κάνει ανώνυμη καταγγελία, σε περίπτωση παραβίασης από κάποιο εργοδότη. Το πρόστιμο για τους παραβάτες, μάλιστα, μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 10.000 ευρώ και ήδη έχουν υπάρξει περιπτώσεις που καταβλήθη- καν ποινές, που αποτελούν και μήνυμα για όλες τις επιχειρήσεις.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=