Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 16 - page 12

12
ειδήσεις
Το πρώτο μάρκετ χωρίς πλαστικά
ΣΒΒΕ: Βράβευσε 11 ελληνικές επιχειρήσεις
Σ
το Άμστερνταμ της Ολλανδίας, άνοιξε πρόσφατα το πρώτο μάρκετ, το οποίο διαθέτει
έναν ολόκληρο διάδρομο με διάφορα προϊόντα και βασικό κοινό χαρακτηριστικό, την
παντελή έλλειψη πλαστικού στις συσκευασίες τους. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το
νέο κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Ekoplaza, στον σχετικό διάδρομο του
οποίου μπορεί κανείς να βρει περισσότερα από 700 είδη παντοπωλείου χωρίς πλαστικό.
Στα προϊόντα του τμήματος περιλαμβάνονται κρέας, ρύζι, σάλτσες, γάλα, σοκολάτα, για-
ούρτι και φρέσκα φρούτα και λαχανικά, με το σύνολο των τροφίμων να εμφανίζονται σε
δοχεία από γυαλί, μέταλλο και χαρτόνι, καθώς και υλικά που μπορούν να λιπασματοποι
ηθούν. Ακόμη και μερικές από τις συσκευασίες που
μπορεί να φαίνονται πλαστικές, αποτελούνται στην
πραγματικότητα από ένα βιοφίλμ από δέντρα και
φυτά, που μπορεί να διασπαστεί εύκολα, μέσα σε 12
εβδομάδες, σε αντίθεση με τα πλαστικά που χρειάζο-
νται στην καλύτερη περίπτωση, ολόκληρες δεκαετίες.
Η Ekoplaza, πάντως, προανήγγειλε ότι μέχρι τα τέλη
του έτους, και τα 74 καταστήματα της σε όλη την
Ολλανδία θα έχουν διαδρόμους χωρίς πλαστικό.
Π
ερισσότερο αισιόδοξος σε σχέση
με το 2016, αλλά και το πρώτο
τρίμηνο 2017 ήταν ο Έλληνας κατα-
ναλωτής στο τέλος του 2017,
σύμφωνα με την έρευνα Consumer
Confidence (Καταναλωτικής Εμπι-
στοσύνης) της Nielsen.
Αναλυτικότερα, ο δείκτης καταναλω-
τικής εμπιστοσύνης στο 4ο τρίμηνο
2017 ανέρχεται στις 60 μονάδες, στα
ίδια επίπεδα με το 3ο τρίμηνο. Παρ’
όλα αυτά, 8 στους 10 Έλληνες
πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει
να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση
και την επόμενη χρονιά. Επιπλέον
79% των ερωτώμενων αμφιβάλλουν
για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να
βγει από την οικονομική κρίση μέσα
στους επόμενους 12 μήνες, ένα
ποσοστό που είναι και το υψηλότερο
ανάμεσα στις 64 χώρες που συμμε-
τέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά
τον κόσμο. Μεταξύ των ευρωπαϊκών
χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί επί-
σης να καταλαμβάνει την πρώτη
θέση αναφορικά με την εργασιακή
ανασφάλεια (3 στους 10 Έλληνες
ανησυχούν για την εργασία τους),
ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για τα
χρέη /οφειλές του νοικοκυριού
(29%), καθώς και για την οικονομία
(24%). Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες
προσπαθούν σε σταθερή βάση να
περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυ-
ριού τους, μια σημαντικά μεγάλη
μερίδα του πληθυσμού,
εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό
μέσο όρο (55%).
Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των
Ελλήνων για περικοπή των εξόδων,
συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μεί-
ωση των δαπανών μέσω της αγοράς
φθηνότερων ταχυκίνητων κατανα-
λωτικών προϊόντων (67%), σε
περικοπές στα έξοδα για διασκέδαση
εκτός σπιτιού (66%), καθώς και στα
έξοδα για ρουχισμό (65%).
Ενισχυμένη
αισιοδοξία
στους Έλληνες
καταναλωτές
Ε
πιχειρήσεις, οι οποίες καινοτομούν, σέβονται το περιβάλλον, δημιουργούν ποιο-
τικά προϊόντα, εξάγουν και συμβάλλουν στην κοινωνική συνοχή, αλλά και στην
ευημερία των τοπικών κοινωνιών, βράβευσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου
Ελλάδος (ΣΒΒΕ), στο πλαίσιο της εκδήλωσης «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΞΙΑ Βορείου Ελλάδος
2018». Πρόκειται για έντεκα επιχειρήσεις –μεγάλες, μεσαίες και μικρές– από τη Β.
Ελλάδα που μέσα στην κρίση καταφέρνουν, όχι μόνο να αυξάνουν τους τζίρους και
τα κέρδη τους, αλλά και να δημιουργούν νέες ποιοτικές θέσεις απασχόλησης. Τα
πρώτα τέσσερα βραβεία αφορούσαν την κατηγορία «Περιφερειακή Αριστεία» για
τις τέσσερις περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας. Την Ανατολική Μακεδονία & Θράκη,
την Ήπειρο, τη Δυτική Μακεδονία και την Κεντρική Μακεδονία. Από την περιφέρεια
Αν. Μακεδονίας-Θράκης το βραβείο αριστείας απέσπασε η εταιρεία, DIAXON ΑΒΕΕ,
από την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η εταιρεία Κτήμα Άλφα ΑΕ, από την περι-
φέρεια Ηπείρου, η Αγροτική Βιομηχανία Γάλακτος Ηπείρου ΑΕ Δωδώνη και από την
περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το βραβείο αριστείας απέσπασε η Κονσερβο-
ποιία Βορείου Αιγαίου ΑΒΕΕ,
Θεματικά Βραβεία έλαβαν επίσης, οι εταιρείες APIGAIA AE, ΕΛΒΙΑΛ ΑΕ, ΠΥΡΑΜΙΣ
ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ ΑΕ και STONE GROUP INTERNATIONAL, ενώ αριστεία για Μικρή,
Μεσαία και Μεγάλη Επιχείρηση απονεμήθηκαν στις εταιρείες OVO FRESCO ΑΒΕΕ,
PELOPAC ΑΒΕΕ και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ αντίστοιχα.
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...84
Powered by FlippingBook