Mini Market & Μικρή Λιανική: Ατμισμα

14 ” “ Αυξημένοι παρουσιάζονται οι καταναλωτές που πιστεύουν πως τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία σε σχέση με το κάπνισμα παραδοσιακού τσιγάρου. παραπάνω τάση είναι ενδεικτική της μεγάλης διείσδυσης των νέων προϊόντων καπνίσματος στους εφήβους. Σημαντική μερίδα εφήβων πειραματίζεται ή χρησιμο- ποιεί σήμερα μια γκάμα συσκευών καπνίσματος, η οποία περιλαμβάνει από τον κλασικό ναργιλέ έως το ηλεκτρο- νικό και το θερμαινόμενο τσιγάρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΠΙΨΥ- περισσότεροι από 4 στους 5 (85%) μαθητές Λυκείου θεωρούν «ακίν- δυνη» τη χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου 1-2 φορές, σχεδόν 3 στους 4 (73%) θεωρούν το ίδιο για το ναργιλέ και σχεδόν 3 στους 5 (58%) θεωρούν ακίνδυνο τον πειρα- ματισμό με το θερμαινόμενο τσιγάρο. Φουντώνει η μάχη στην αγορά Η αγορά των καπνικών προϊόντων γενικότερα περιλαμ- βάνει πια πολύ λίγες εταιρείες, καθώς στην ελαφριά μεταποίηση καπνικών ξεχωρίζουν η Μισσιριάν και η Συνεταιριστική Ένωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος, ενώ μεγάλοι παίκτες στην Ελλάδα είναι μόνο η Καπνοβιομη- χανία Καρέλια, ο Παπαστράτος, η Imperial Tobacco Hellas, η British American Tobacco Hellas και η JTI Hellas. Οι περισσότερες από αυτές, όμως, έχουν στραφεί πια και στην αγορά του ηλεκτρονικού τσιγάρου και στα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού, επενδύοντας σε προϊ- όντα νέας γενιάς, γεγονός που επιβεβαιώνει και τη δυναμική του κλάδου για τα επόμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι δε ότι ο Παπαστράτος έκανε πρό- σφατα νέο άνοιγμα προς τη συγκεκριμένη κατηγορία, ανακοινώνοντας ότι μετά τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού δημιούργησε και ένα νέο προϊόν για την αγορά του ατμίσματος. Με στόχο μέχρι το 2023 το 75% των καθαρών εσόδων της εταιρείας να προέρχεται από εναλλακτικά προϊόντα του τσιγάρου, η εταιρεία Παπαστράτος λάνσαρε τη συσκευή ατμίσματος IQOS VEEV, το οποίο σχεδιάστηκε στην Ελβε- τία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας: «Για την παραγωγή του χρειάστηκαν περισσότερα από έξι χρόνια ενδελεχούς επιστημονικής Έρευνας και Ανάπτυξης, ενώ πρωταρχικός μας στόχος είναι να συνεχίσουμε να διευ- ρύνουμε το χαρτοφυλάκιό μας σε μη καιόμενα προϊόντα, από διαφορετικές κατηγορίες, τα οποία θα προσφέρουν ένα εύρος επιλογών σε νέες τεχνολογίες, γεύση και τιμή για όσους καπνιστές δεν διακόπτουν το κάπνισμα». Από εκεί και πέρα δε, όσον αφορά τα ηλεκτρονικά τσι- γάρα και τα προϊόντα ατμίσματος, στην κατηγορία έχουν εισέλθει και πολλές ακόμη εταιρείες, κυρίως μέσα από το λανσάρισμα καινοτόμων και δημοφιλών προϊόντων του εξωτερικού στην ελληνική αγορά. Η γκάμα μεγαλώνει special report

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=