Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44

63 NHΣΤΙΣΙΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Αφιέρωμα έτοιμων γευμάτων που περιέχουν γαρίδες, καλαμάρια, όστρακα, χταπόδια και άλλα θαλασσινά που έχουν ιδι- αίτερη ζήτηση κατά τη νηστεία. Η κατηγορία των κατεψυγμένων είναι όμως αυτή που μοιάζει πιο ελκυστική τον τελευταίο καιρό για τους καταναλωτές στην Ελλάδα. Τα κατεψυγμένα τρόφιμα ήταν ανάμεσα στα είδη των οποίων οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν και στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 254% εν μέσω κορωνοϊού, ενώ η άνοδός τους συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα κατεψυγ- μένα προϊόντα αποτέλεσαν κορυφαία επιλογή για το κοινό, αφού είδη όπως η κατεψυγμένη πίτσα, τα λαχα- νικά, τα έτοιμα γεύματα και οι προτηγανισμένες πατάτες έδιναν εύκολες και γρήγορες λύσεις για όλη την οικο- γένεια. Η αυξημένη ζήτηση των κατεψυγμένων προϊόντων δεν ήταν παροδική, αφού η γενικότερη τάση και τα δυναμικά νέα λανσαρίσματα των εταιρειών δείχνουν ότι και στο μέλλον η κατηγορία θα ξεχωρίσει στο καλάθι του νοικοκυριού. Τα κατεψυγμένα προϊόντα είναι μάλιστα από αυτά που ξεχωρίζουν κάθε χρόνο την περίοδο της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας. Στοιχεία παλαιότερων χρόνων από το συγκεκριμένο διάστημα δείχνουν ότι οι πωλήσεις τους αυξά- νονται σε μεγάλο βαθμό, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη γενικότερα στα τρόφιμα να παρουσιάζουν τα κατεψυγμένα προϊόντα, όπως ψάρια, πίτες και λαχανικά. Η άνοδος μάλιστα φτάνει συχνά και το 15%. Σημαντική αύξηση πωλήσεων σημει- ώνεται συνήθως και στα snacks, κυρίως σε μπισκότα, πατατάκια και σοκολάτες, ενώ ειδικά τη Μεγάλη Εβδο- μάδα, τα αναψυκτικά εμφανίζουν τις υψηλότερες πωλήσεις. Νέο μέτρο το «Καλάθι της Σαρακοστής» Η συντριπτική πλειονότητα των καταστημάτων της μικρής λιανικής δείχνει να αδιαφορεί για το λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού», το μέτρο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των μεγάλων ανατιμήσεων στο σύνολο των προϊόντων σε σούπερ μάρκετ και μίνι μάρ- κετ. Το οργανωμένο λιανεμπόριο είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί το νέο μέτρο, αλλά τα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν τη δυνατότητα να μην ασχολη- θούν, και αυτό φαίνεται ότι κάνουν μέχρι στιγμής. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά το «καλάθι των Χριστουγέννων» και το «καλάθι της Πρω- τοχρονιάς», η κυβέρνηση έχει ετοιμάσει και το «καλάθι της Σαρακοστής». Ο αναπληρω- τής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθα- νάσης προανήγγειλε το σαρακοστιανό καλάθι του νοικοκυριού με σχετικές του δηλώσεις, ενώ χαρακτήρισε επιτυχημένη την όλη συνει- σφορά του καλαθιού στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ειδικότερα, ο Νίκος Παπαθανάσης σε ερώτηση εάν θα υπάρξει καλάθι νοικο- κυριού για τα σαρακοστιανά, ανέφερε ότι αναμένεται να ακολουθηθεί το μοντέλο των χριστου- γεννιάτικων εορτών με επιλογές ορισμένων προϊόντων που προτιμούνται τη συγκεκριμένη περίοδο πριν από το Πάσχα. Στη μάχη του ανταγωνισμού τα μίνι μάρκετ Όπως γίνεται αντιληπτό, τα σούπερ μάρκετ θα αποκτή- σουν ένα ακόμη όπλο στη μάχη του ανταγωνισμού με τη μικρή λιανική την περίοδο της Σαρακοστής με τα νηστίσιμα προϊόντα. Τα μίνι μάρκετ, όμως, έχουν το πλεονέκτημα να προσελκύουν πιο εύκολα τις αγορές της τελευταίας στιγμής και έτσι ένα πλούσιο ράφι με προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας μπορεί να αποτελέσει δέλεαρ για τους καταναλωτές που έχουν... ελλείψεις στις αγορές τους και ψάχνουν μια γρήγορη λύση για να μη χαλάσουν τη νηστεία τους. Αν γίνει μάλιστα και ο συνδυασμός με τη vegan αγορά, το ξεχωριστό ράφι με τα εν λόγω προϊόντα μπορεί να έχει αυξημένες πωλήσεις και στους vegan καταναλω- τές, που θα δουν στο διάστημα αυτό μια ευρεία γκάμα κωδικών για τη διατροφή τους. Παρά το γεγονός ότι οι διατροφικές συνήθειες έχουν αλλάξει, υπάρχει στην Ελλάδα ακόμα ένα ποσοστό καταναλωτών που νηστεύει και επιλέγει τα μίνι μάρκετ για να καλύψει τις ανάγκες του. Ο επαγγελμα- τίας της μικρής λιανικής μπο- ρεί πια να βρει μια μεγάλη γκάμα έτοιμων γευμάτων που περιέχουν γαρίδες, καλα- μάρια, χταπόδια και άλλα θαλασσινά, που έχουν ιδιαίτερη ζήτηση στη νηστεία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=