Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44
62 NHΣΤΙΣΙΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Αφιέρωμα λότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό). Τα ποσοστά των καταναλωτών που υιοθετούν αυτές τις κατηγορίες είναι αξιοσημείωτα. Το 14% καταναλώνει γαλακτο- κομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργα- στηρίου, ενώ το 19% θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές. Όλα τα παραπάνω προϊόντα, όμως, συμπε- ριλαμβάνονται και στην κατηγορία των νηστίσιμων προϊόντων, με αποτέλεσμα η περίοδος της Σαρακοστής να εμφανίζεται έτοιμη να επωφεληθεί από το συνδυασμό στις καταναλωτικές τάσεις, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τη ζήτηση για τους εν λόγω κωδι- κούς στα καταστήματα και της μικρής λιανικής. Απαραίτητη η αξιοποίηση των νηστίσιμων προϊόντων στα μίνι μάρκετ Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής αναζητούν όλο το χρόνο ευκαιρίες προκειμένου να ενισχύσουν τον τζίρο των καταστημάτων τους, αλλά και να ικανοποιήσουν τους πελάτες που διαβαίνουν το «κατώφλι» τους. Αυτή την περίοδο, ιδανική ευκαιρία για ένα έξτρα έσοδο αποτελεί η κατηγορία των σαρακοστιανών, καθώς η Καθαρά Δευτέρα πλησιάζει, εγκαινιάζοντας την περίοδο της νηστείας. Παρά το γεγονός ότι οι διατροφικές συνήθειες, κυρίως των νεότερων, έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, υπάρχει στην Ελλάδα ακόμα ένα ποσοστό καταναλω- τών που νηστεύει και επιλέγει τα μίνι μάρκετ για να καλύψει τις ανάγκες του. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες διατηρούν όλο τον χρόνο κάποια βασικά νηστίσιμα προϊόντα, με τον χαλβά να αποτελεί το σημαντικότερο εξ αυτών και εκείνο που «φεύγει» περισσότερο, ενώ επενδύουν σε επιπλέον προϊόντα την περίοδο της Σαρακοστής. Οι παραδοσιακοί χαλβάδες και τα χαλβαδάκια, κάποια νηστίσιμα γλυκά και όλα τα προϊόντα της νηστείας, όπως τα βαζάκια με τουρσί, οι κονσέρβες με φασόλια και ντολμαδάκια, τα ξεχωριστά αρτοσκευάσματα όπως τα κριτσίνια και τα παξιμαδάκια και φυσικά οι θαλασσι- νές λιχουδιές με τα καλαμαράκια και τα χταποδάκια είναι δεδομένο ότι θα προσελκύσουν το βλέμμα όσων νηστεύουν, αν αξιοποιηθούν μέσα στο κατάστημά. Την ίδια ώρα, η ανάπτυξη της vegan αγοράς έχει φέρει στα ράφια και στα ψυγεία των καταστημάτων της μικρής λιανικής πλήθος ακόμα νέων προϊόντων, τα οποία μπορούν να καταναλώσουν όσοι νηστεύουν. Φυτικό τυρί, εναλλακτικοί τύποι κρέατος αλλά και ψαριού, καθώς και πλήθος vegan μπισκότων και άλλων αντίστοιχων γλυκών σνακ δίνουν την ευκαιρία στον επαγγελματία του κλάδου να δημιουργήσει ένα ολόκληρο ράφι στο κατάστημά του. Πολλοί καταναλωτές που νηστεύουν, μάλιστα, μπορεί να έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να δοκιμάσουν vegan προϊόντα, ώστε να τα ενσω- ματώσουν στη διατροφή τους την περίοδο της νηστείας, αλλά και μετά το τέλος αυτής αν μείνουν ικανοποιημένοι. Ελκυστικά τα κατεψυγμένα προϊόντα Τα θαλασσινά παραδοσιακά συνδέονται με την περίοδο της Σαρακοστής αλλά και με την ισορροπημένη δια- τροφή, αφού παρέχουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό και δεν περιέχουν πολλές θερμίδες. Επειδή μάλιστα οι σύγχρονοι καταναλωτές δεν διαθέτουν χρόνο για την προετοιμασία γευμάτων, οι ready to eat προτάσεις που περιέχουν θαλασσινά κερδίζουν σταδι- ακά έδαφος και στα μίνι μάρκετ. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι εύκολο να βρει μια μεγάλη γκάμα Η άνοδος των πωλήσεων στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής φτάνει ακόμη και στο 15%. Ένα ράφι με μεγάλη ποικιλία νηστίσιμων προϊόντων μπορεί να ενι- σχύσει τις πωλήσεις τους την περίοδο της νηστείας πριν από το Πάσχα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=