Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44
37 ριοποιούνται στο λιανεμπόριο τροφίμων. Τα ποσά θα πιστώνονται μηνιαίως σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε κατα- στήματα λιανικού εμπορίου τροφίμων. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, τα ποσά καταβάλλονται ανά τρίμηνο και το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται στο 80% των εν λόγω ποσών. Η ενίσχυση ανέρχεται σε 10% επί του ύψους των αγορών ειδών κάθε είδους από τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων και έως τα ακόλουθα όρια που δια- μορφώνονται ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού. Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό επί του οποίου λαμβάνεται η ενίσχυση 10% ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 1.000 ευρώ αγορών. Πώς θα χρησιμοποιείται το market pass στα μίνι μάρκετ Το market pass αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί και στα μίνι μάρκετ από τις αρχές Απριλίου 2023. Η ενί- σχυση θα λαμβάνεται κατόπιν αίτησης σε σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα στο gov.gr, η οποία θα είναι διαθέσιμη μετά τα μέσα του μήνα. Κατά την αίτηση, ο ωφελούμενος θα πληροφορείται εάν είναι δικαιούχος και το μηνιαίο ύψος ενίσχυσης ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού και θα επιλέγει αν θέλει να λάβει την ενίσχυση υπό τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσει. Σε περίπτωση λήψης της ενίσχυσης σε τραπε- ζικό λογαριασμό, θα λαμβάνει το 80% του ύψους της ενίσχυσης σε τριμηνιαία βάση (μία στις 3 Απριλίου και μία κατά τη διάρκεια του Μαΐου) και δύναται να κάνει χρήση του ποσού όπως επιθυμεί. Σε περίπτωση χρήσης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το πλήρες ποσό της ενί- σχυσης θα πιστωθεί αρχικά για Μάρτιο και Απρίλιο μαζί και στη συνέχεια θα πιστώνεται σε μηνιαία βάση, εντός της πρώτης εβδομάδας κάθε μηνός. Το πιστωθέν χρηματικό ποσό στην ψηφιακή χρεωστική έρευνα M ε τις ανατιμήσεις να συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων στα καταστήματα της μικρής λια- νικής, έχει αρχίσει να παγώνει και η λύση του delivery για τους επαγγελματίες του κλάδου. Από την πανδημία του κορωνοϊού και μετά, η υπηρεσία του delivery εκτόξευσε την αξία της και για τα μίνι μάρκετ, πολλά από τα οποία οδηγήθηκαν αναγκαστικά προς αυτή τη λύση, για να μη χάσουν πελάτες. Οι συνεχείς αλλαγές στις τιμές, όμως, έχουν δημιουργήσει τερά- στιο πρόβλημα για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, που λειτουργούν την υπηρεσία του delivery. Κι αυτό γιατί σε λιγότερο από ένα χρόνο, οι τιμές στην πλειονότητα των προϊόντων έχουν αλλάξει τουλάχιστον πέντε φορές. Ως εκ τούτου, είναι αδύνατον για τους ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ να εκδώσουν σχετικούς τιμοκατα- λόγους και να επικοινωνήσουν τις τιμές τους στους καταναλωτές. Έτσι, το delivery βρίσκει μπροστά του νέες προκλήσεις, τουλάχι- στον σε ό,τι αφορά τη μικρή λιανική, και μένει να φανεί πώς θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία, όσο συνεχίζονται οι ανατιμή- σεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα της αγοράς. Οι ανατιμήσεις παγώνουν το delivery στα μίνι μάρκετ Αντώνης Τσακνάκης «Κανένας πελάτης δεν ρώτησε για το καλάθι του νοικοκυριού» Το καλάθι του νοικοκυριού δεν έχει απο- τελέσει λύση για την πλειονότητα των μίνι μάρκετ στην Ελλάδα και τα περισσό- τερα δεν ασχολούνται καν με το συγκεκριμένο μέτρο, παρότι έχουν τη δυνατότητα αν το επιθυμούν. Όπως μας εξήγησε όμως και ο κ. Αντώνης Τσακνά- κης, υπάλληλος του Hood Market επί της οδού Ερυθρού Σταυρού στο Χαλάνδρι, ούτε οι πελάτες στη μικρή λιανική το αναζητούν. «Κανένας πελάτης δε ρώτησε για το καλάθι του νοικοκυριού. Νομίζω ότι το έχουν συνδέσει μόνο με το σούπερ μάρκετ και δεν ψάχνουν σε εμάς κάτι τέτοιο. Οι τιμές άλλω- στε δεν είναι ίδιες, και οι ανατιμήσεις επηρεάζουν περισσότερο τα μίνι μάρκετ. Σε φαγώσιμα, είδη υγιεινής, χαρτικά και σαμπουάν έχουμε μεγάλες αυξήσεις, τις οποίες παλεύουμε να διαχειριστούμε» ανέφερε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». κάρτα δύναται να χρησιμοποιείται από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγορών κάθε είδους από επιχει- ρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανικού εμπορίου τροφίμων. Σε αυτές περιλαμβάνο- νται σούπερ μάρκετ, φούρνοι, μίνι μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπω- λεία και εν γένει οποιαδήποτε επιχείρηση έχει στη συσκευή POS τον κωδικό (MCC) που αντιστοιχεί στους σχετικούς κωδικούς λιανικού εμπορίου τροφίμων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και έμποροι τροφίμων σε λαϊκές αγορές. Η ψηφιακή κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αγορά όλων των ειδών που πωλούν τα ανωτέρω κατα- στήματα. Σε περίπτωση λήψης της ενίσχυσης στον τραπεζικό λογαριασμό, δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ενίσχυση.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=