Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 44

36 συχία για το 100% των Ελλήνων, σύμφωνα με έρευνα από το Ευρωβαρόμετρο. Συγκεκριμένα, σε όλα τα κρά- τη-μέλη της ΕΕ, περισσότεροι από επτά στους δέκα ερωτηθέ- ντες ανησυχούν για την αύξηση του κόστους ζωής, με τα χειρό- τερα αποτελέσματα να παρατηρούνται στην Ελλάδα (100%), στην Κύπρο (99%), στην Ιταλία και στην Πορτογαλία (98% και για τις δύο χώρες). Οι αυξανόμενες τιμές, μεταξύ άλλων στην ενέργεια και στα τρόφιμα, γίνονται αισθη- τές σε όλες τις κοινωνικές και δημογραφικές κατηγορίες, ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας ή εκπαιδευ- τικού και κοινωνικού-επαγγελματικού προφίλ. Η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία των Ευρωπαίων πολιτών με 82% είναι η απειλή της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, ποσοστό το οποίο στην Ελλάδα ανέρχεται στο 97%. Σε επίπεδο ΕΕ, τρίτη κατά σειρά ανησυχία αποτελούν η κλιματική αλλαγή και η εξάπλωση του πολέμου στην Ουκρανία προς άλλες χώρες (81%). Η μετανάστευση, ωστόσο, απασχολεί ιδιαίτερα τους Έλληνες πολίτες και αποτελεί την τρίτη πιο διαδεδομένη ανησυχία με ποσοστό 86%, ακολου- θούμενη από την κλιματική αλλαγή με 84% και την εξάπλωση του πολέμου στην Ουκρανία προς άλλες χώρες με 78%. Σχετικά με την οικονομική κατάσταση των πολιτών, η έρευνα δείχνει ότι οι επιπτώσεις από τις αλλεπάλληλες κρίσεις γίνονται όλο και περισσότερο αισθητές. Σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού της ΕΕ (46%), έναντι 66% στην Ελλάδα, δηλώνει ότι το βιοτικό του επίπεδο ήδη έχει χαμηλώσει λόγω των συνεπειών της πανδημίας COVID- 19, του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία και του αυξανόμενου κόστους ζωής. Επίσης, το 39% των ερω- τηθέντων στην ΕΕ, έναντι 29% στην Ελλάδα, δηλώνουν ότι ακόμη δεν έχουν δει το βιοτικό τους επίπεδο να μειώ- νεται, αλλά αναμένουν ότι αυτό θα συμβεί το επόμενο έτος, δημιουργώντας μια μάλλον ζοφερή προοπτική για το 2023. Ένας άλλος χαρακτηριστικός δείκτης των αυξανόμενων οικο- νομικών δυσχερειών είναι η αύξηση του ποσοστού των πολι- τών που δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους «τις περισσότερες φορές» ή «μερικές φορές», όπου παρατηρείται αύξηση εννέα μονάδων από 30% σε 39% σε επίπεδο ΕΕ από το φθινόπωρο του 2021. Στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση 14 μονάδων, με αυτό το ποσοστό να αγγίζει το 86%. Όπως γίνεται αντιληπτό, οι Έλληνες καταναλωτές πιέ- ζονται όλο και περισσότερο, με την αγοραστική δυναμική τους να επηρεάζεται, έχοντας αντίκτυπο και στις αγορές τους στη μικρή λιανική. Έρχεται το market pass και στα μίνι μάρκετ Η λύση που φαίνεται ότι βρήκε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων και τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων καταναλω- τών είναι το market pass, το οποίο και αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί στα τέλη του Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από το Υπουρ- γείο Οικονομικών, μέχρι την έκδοση του περιοδικού, το market pass θα αποτελέσει ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών των νοικοκυριών που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, σε σούπερ μάρκετ, φούρνους, μίνι μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία και άλλες επιχειρήσεις που δραστη- έρευνα Το market pass θα λειτουργεί μέσω του κινητού του χρήστη στα μηχανήματα POS των καταστημάτων και στη μικρή λιανική. Από τις 3 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι αγορές με market pass.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=