Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

8 ειδήσεις Επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ περιλαμ- βάνει η στρατηγική της Coca Cola Τρία Έψιλον για τη διετία 2022-2023, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Μαρία Αναργύρου-Νί- κολιτς, γενική διευθύντρια της εταιρείας για Ελλάδα & Κύπρο, στο πλαίσιο παρουσίασης μελέτης του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονο- μικό αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα την τριετία 2019-2021. Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ενί- σχυση της παραγωγικής διαδικασίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στη βιώσιμη ανά- πτυξη αλλά και στην προώθηση της θέσης της εταιρείας στο λιανεμπόριο και στο κανάλι HoReCa. Στο πλαίσιο αυτό, στο εργο- στάσιο του ομίλου στο Σχηματάρι θα τοποθετηθεί νέα γραμμή παραγωγής που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, ενι- σχύοντας περαιτέρω την παραγωγική δυναμικότητα. Επίσης, θα ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε φωτοβολ- ταϊκά συστήματα στο εργοστάσιο ενώ θα ενδυναμωθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με νέα καινοτόμα προϊόντα. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εισέρχεται πιο δυναμικά στην κατηγορία του καφέ, στο πλαίσιο της στρατηγικής 24/7, τη διάθεση δηλαδή προϊόντων κατάλληλων για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας. Μέσα στην πανδημία, και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2020, η εταιρεία λάνσαρε στην ελληνική αγορά τα προϊόντα Costa Coffee και προετοιμάζεται αντίστοιχα για τα Caffe Vergnano στις αρχές του 2023. Σημει- ώνεται ότι η Coca Cola HBC έχει εξαγοράσει το 30% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας και έχει αναλάβει τη διανομή των premium προϊόντων καφέ. Coca Cola: Επενδύσεις και έμφαση στον καφέ το 2023 Ανάπτυξη 4,6% στην αγορά των σούπερ μάρκετ Την ώρα που η ραγδαία αύξηση των τιμών έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία σε νοικοκυριά και επαγγελματίες, το οργανωμένο λιανεμπό- ριο τροφίμων σημείωσε ανοδικές πωλήσεις σε αξία κατά 4,6% το 9μηνο του 2022. Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, η τάση αυτή οδηγείται από τα τρό- φιμα, τόσο τα φρέσκα (+6,6%) όσο και τα τυποποιημένα (+5,5%), καθώς η κατηγορία του bazaar εμφανίζει μηδενική ανά- πτυξη, ενώ αντίστοιχα οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντικά πιο μετριοπαθή αύξηση πωλή- σεων σε αξία, στο +1,0% και +0,6% αντίστοιχα. Αναφορικά με τις τεμαχιακές πωλήσεις των παραπάνω υπερ-κατηγοριών, αυτές παρουσιάζουν στο σύνολό τους αρνητική τάση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι πληθω- ριστική και άρα δεν οφείλεται σε αυξημένη ζήτηση/κατανάλωση, τουλάχιστον σε επίπεδο εννεαμήνου. Όσον αφορά τους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα σε τετραγωνικά καταστήματα (Superettes, 100-400 τ.μ.), στο +5,7%, που οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στην ανα- διάρθρωση του λιανεμπορίου με τις συνεχείς εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή μεμονωμένων καταστημάτων από τους ισχυρότερους παίκτες του κλάδου, με απο- τέλεσμα να τονώνεται η δυναμική των μικρότερων αιθουσών. Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, ο τουρισμός φαίνεται να τόνωσε σημαντικά την αγορα- στική δυναμική της περιφέρειας, τουλάχιστον για το υπό εξέταση χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+7,4% και +6,8% αντίστοιχα). Eurostat: Ψώνια online για το 67% του πληθυσμού της ΕΕ To 67% του πληθυσμού της ΕΕ αγόρασε αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου μέσα στο 2021, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat. Συγκεκριμένα, υψηλότερο ποσοστό αγο- ράς αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου καταγράφηκε σε τρεις περιφέ- ρειες της Ολλανδίας (93%). Γενικότερα, υπήρξε πολύ υψηλή τάση χρήσης ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχεδόν όλες τις περιφέρειες της Ολλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας. Τα χαμηλότερα ποσοστά αγορών μέσω του διαδικτύου καταγράφονται σε περιφέρειες της Βουλγαρίας (27%). Περίπου το 58% του πληθυσμού της ΕΕ χρησιμοποίησε το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές το 2021. Τουλάχιστον το 90% των ανθρώπων έκανε χρήση διαδικτυακής τραπεζικής συναλλαγής σε κάθε περιοχή της Δανίας, της Φινλανδίας, καθώς και σε 8 από τις 12 περιοχές της Ολλανδίας. Τα χαμηλότερα ποσοστά τραπεζικών συναλλαγών μέσω διαδι- κτύου (κάτω του 25%) καταγράφονται σε περιφέρειες της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, καθώς και στην περιφέρεια της κεντρικής Ελλάδας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=