Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

76 O κλάδος των μίνι μάρκετ έχει αντιμετωπίσει τα τελευταία χρόνια πολλά νέα προβλήματα, με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται από διάφορες κατευ- θύνσεις, την ώρα που ανοδική πορεία ακολουθούν και τα έξοδα των καταστημάτων, συρρικνώνοντας ακόμη περισσότερο τα κέρδη για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Η μεγαλύτερη πρόκληση, όμως, φαίνεται ότι θα είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του, αφού φαίνεται ότι το διαδίκτυο και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν ήδη αρχίσει να κυριαρχούν στην αγορά. Λίγο πριν από το ξέσπασμα του κορωνοϊού, η τοποθέτηση των POS σε μίνι μάρκετ και περίπτερα αποτελούσε μείζον ζήτημα, το οποίο πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων προσπαθούσαν να αποφύγουν, γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα για την επιχείρησή τους. Η πανδημία όμως επιτάχυνε σε τέτοιο βαθμό τις αλλαγές, που πλέον δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης και κρίνεται απαραίτητη η παρουσία τους για την εξυπηρέτηση σχεδόν του συνόλου των καταναλω- τών. Κι αυτό γιατί γενικότερα την τελευταία διετία καταγράφεται ενισχυμένη η στροφή του κόσμου και στην Ελλάδα προς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όσον αφορά τις αγορές, τις πληρωμές, αλλά και ολόκληρο το φάσμα της καταναλωτικής δραστηριότητας. Στο 90% έφτασαν οι ψηφιακές συναλλαγές Τις σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων, όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επιλέγουν για τις Του Στέλιου Ασλανίδη Το διαδίκτυο και οι online υπηρεσίες κερδίζουν όλο και περισσότερους καταναλωτές, αναγκάζοντας και τα μίνι μάρκετ να οδηγηθούν το συντομότερο δυνατό στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Συνεχίζεται η στροφή στις online υπηρεσίες Το διαδίκτυο κερδίζει τους καταναλωτές

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=