Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 43

12 ειδήσεις Κατά 16,4% ενισχύθηκε ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ΒΙΚΟΣ το 2021 και ανήλθε στα 91,405 εκατ. ευρώ, σύμ- φωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Πιο αναλυτικά, σε μια χρονιά κατά την οποία αυξήθηκε το κόστος των πρώτων υλών προκαλώντας αντίστοιχα αύξηση στο κόστος λειτουργίας, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 13,688 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,64%, καθώς υπήρξε απορρόφηση σημαντι- κού μέρους του κόστους αυτού από τον όμιλο της ΒΙΚΟΣ. Η αναπτυξιακή πορεία του ομίλου υπο- λογίζεται ότι θα πιστοποιηθεί και στα αποτελέσματα του 2022, καθώς αναμέ- νεται αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξεως του 8%-10% σε σύγκριση με το 2021, η οποία θα υποστηριχθεί από στο- χευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων, καθώς και νέα προϊόντα. Αναπτυξιακό καταλύτη αποτε- λεί και η επένδυση, ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, το οποίο περι- λαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εται- ρείας KRONES. Η νέα αυτή επένδυση, η οποία ενισχύει σημαντικά την παραγω- γική ικανότητα της ΒΙΚΟΣ, αποτελεί τη συνέχεια και την εξέλιξη του μεγάλου πενταετούς επενδυτικού πλάνου, ύψους 25 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτέλεσε ένα ακόμη δυναμικό αναπτυξιακό βήμα για τον όμιλο. Η νέα μονάδα ανεβάζει την παραγωγική ικανότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα. ΒΙΚΟΣ: Αύξηση πωλήσεων κατά 16,4% Οικολογικά ψυγεία από τη Φάρμα Κουκάκη Η Φάρμα Κουκάκη παρουσίασε ένα νέο, custom-made ψυγείο με οικολογικό προσανατολισμό, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για την εταιρεία. Το νέο ψυγείο τοποθετείται ήδη στην ελληνική αγορά και διαθέτει ιδιαίτερο χρώμα και σχεδιασμό, που σε συνδυασμό με τον εσωτερικό φωτισμό LED, αναδεικνύει την εταιρική ταυτότητα και προβάλλει καλύτερα τα προϊόντα της. Φιλικά προς το περιβάλλον, με υψηλή ενεργειακή απόδοση για εξοικονόμηση ενέργειας, τα ψυγεία της Φάρμα Κουκάκη έχουν τα ακόλουθα τεχνικά χαρακτηριστικά: • 30% Χαμηλότερη Κατανάλωση Ενέργειας • High Efficiency Κινητήρες και Ανεμιστήρες • 100% Οικολογικό Ψυκτικό Μέσο (R290) • Maintenance Free Condenser • Ενεργειακά Αποδοτικός Φωτισμός LED • Οικολογική Μόνωση Για την επόμενη γενιά ψυγείων, η εταιρεία έχει ήδη προβλέψει αναβαθμισμένες τεχνικές προδιαγραφές, όπως Energy Safe Mode, με στόχο την περαιτέρω μεί- ωση κατανάλωσης ενέργειας. ΚΡΙ ΚΡΙ: Αυξημένες πωλήσεις το 2022 Στο ποσό των 83,39 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι 70,23 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αυξημένες κατά 18,7%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 7,50 εκατ. ευρώ έναντι 14,65 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ έναντι 12,58 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 4,06 εκατ. ευρώ από 10,05 εκατ. ευρώ το περσινό πρώτο εξάμηνο. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,3% σε αξία και 14% σε όγκο. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 13,3%, αγγίζοντας τα 28 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση 9,1% σε όγκο και 2,9% σε αξία. Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς, όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οχτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +15%. Στον κλάδο του παγωτού στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια αύξηση 16,6%.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=