Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42
9 ειδήσεις Με χρηματοδότηση από την Alpha Bank, η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, στην οποία ανήκουν τα My Market και τα METRO Cash & Carry, θα προχω- ρήσει σε μια σειρά από «πράσινες» επενδύσεις που έχουν ως στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος από τη δραστηριοποίηση ολόκληρου του ομίλου. Πρόκειται για επένδυση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανά- καμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», το οποίο συμβάλλει σε μια γενικότερη εθνική προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση και κατ’ επέκταση, στη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Σκοπός του δανείου είναι η χρηματοδότηση μέρους του επεν- δυτικού σχεδίου της εταιρείας για την εγκατάσταση 97 φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, συνολικής ισχύος 25MW, σε εγκαταστάσεις της ανά την ελληνική επικράτεια, υπό το καθεστώς του ενεργειακού συμψηφισμού (netmetering). Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, αξιοσημείωτη είναι η σημασία της χρηματοδότησης για την ενίσχυση της βιώσιμης λειτουργίας της επιχείρησης, καθώς με την ολοκλήρωση της επένδυσης αναμένεται η συνολική ετήσια ενεργειακή κατανάλωση της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ να καλυφθεί κατά 30% από αυτές τις ιδιόκτητες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Η χρηματοδότηση, ύψους 12,6 εκατ. ευρώ, που είναι μέρος της συνολικής επένδυσης ύψους 17,1 εκατ. ευρώ, εμπίπτει στον πυλώνα «πράσινη μετάβαση» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και χρηματοδοτείται κατά 50% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (6,3 εκατ. ευρώ), 30% μέσω δανείου της Τράπεζας (3,8 εκατ. ευρώ) και 20% μέσω ιδίας συμμετοχής. Σημειώνεται, επίσης, ότι γι’ αυτή τη συναλλαγή η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ δεν θα κάνει χρήση κρατικών ενισχύσεων. Η χρηματοδότηση της συγκεκριμένης επένδυσης έρχεται να συμπληρώσει τις εκταμιεύσεις, ύψους 10 δισ. ευρώ της Τράπεζας προς την ελληνική οικονομία, τα τελευταία δύο χρό- νια, ενώ επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Alpha Bank να στέκεται στο πλευρό κάθε πρωτοβουλίας προόδου, ως αρωγός των ελληνικών επιχειρήσεων και της Πολιτείας, στη μετάβαση προς ένα πιο «πράσινο» και βιώσιμο, οικονομικό μοντέλο. «Πράσινες» επενδύσεις 17 εκατομμυρίων ευρώ από τη ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ Στρατηγική συνεργασία της PepsiCo με το AQUA Carpatica Το AQUA Carpatica περιλαμβά- νεται πλέον στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της PepsiCo στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται η συνεργασία τους να επεκταθεί και σε παγκόσμιο επίπεδο. Το γεγονός ανακοινώθηκε κι επί- σημα από την PepsiCo, η οποία και έκανε γνωστό ότι έχει προχωρήσει σε στρατηγική συμφωνία με το premium νερό AQUA Carpatica, βάσει της οποίας θα κατέχει το 20% των μετοχών του. Η ανακοίνωση αναφέρει ότι «η συμφωνία περιλαμβάνει το δικαίωμα διανομής του AQUA Carpatica σε Ρουμανία και Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασής του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβα- νομένων των Ηνωμένων Πολιτειών» . Οι πηγές του AQUA Carpatica ανακαλύφθηκαν από τον Γιάννη Βάλβη, Έλληνα της διασποράς τρίτης γενιάς από τη Σαντορίνη, με πολύπλευρη επιχειρηματική δράση. Στην αγορά, το AQUA Carpatica παρουσιάστηκε το 2010, ενώ στην Ελλάδα ήρθε ένα χρόνο πριν. Περιλαμβάνει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό και το Φυσικώς Ανθρακούχο Φυσικό Μεταλλικό Νερό από παρθένες πηγές στα παρθένα δάση των Καρπαθίων Ορέων. Είναι το μόνο στον κόσμο χωρίς νιτρικά (το Φυσικώς Ανθρακούχο) και με ελάχιστα (το Φυσικό Μεταλλικό νερό). Επίσης δεν περιέχουν νάτριο ενώ περιέχουν φυσικούς ηλεκτρολύτες. Μόνο το 30% των μικρών επιχειρήσεων έχει επενδύσει στην τεχνολογία Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε την τεχνολογία στο προσκήνιο και για τον κλάδο των μίνι μάρκετ, με τα e-shop να αναδεικνύο- νται σε νέο πόλο ανταγωνισμού και τα social media να αποτελούν διέ- ξοδο για τις πωλήσεις τους. Παρά το «κύμα» ανάπτυξης των διαδικτυακών μέσων και εργαλείων όμως, από την περίοδο της πρώτης καραντίνας και μετά, η πλειονότητα των μεσαίων και μικρότερων επιχειρήσεων της χώρας παραμένει μακριά από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Το γεγονός επισήμανε και ο Διευ- θύνων Σύμβουλος της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, ο οποίος και δήλωσε σχετικά τα εξής: «Οι μικρομεσαίες και μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις έμειναν αισθητά πίσω στις εξελίξεις, με μια πρόσφατη έρευνα να καταδει- κνύει πως μόλις το 30% εξ αυτών επένδυσε κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών στην ίδια την τεχνολογία».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=