Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

78 έρευνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας, ενώ 69% θεωρούν ότι η συμπεριφορά μίας επι- χείρησης είναι τόσο σημαντική, όσο και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει – ευρήματα που δημιουργούν για τις επιχειρήσεις και τα brands νέες ευθύνες και προκλήσεις. Ωστόσο, μόλις 19%, έναντι 38% παγκοσμίως, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι μάρκες. Επιπλέον, σε μεγάλο ποσοστό, οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι να «τιμωρήσουν» τα brands που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους, διακόπτοντας ή μειώνοντας τις αγορές τους ή δημοσιοποιώντας το παράπονό τους. Οι ανατιμήσεις πληγώνουν τις αγορές Προβλήματα καλούνται να αντιμετωπίσουν καταναλω- τές και επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία από τη μια μεριά να ανατρέπει τα δεδομένα και τις ανατιμήσεις και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα από την άλλη να έχουν περιορίσει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Ως μείζον πρόβλημα καταγράφεται η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου, είτε πρόκειται για ψώνια σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%), με περισσό- τερους από τους μισούς συμμετέχοντες σε έρευνα της PwC (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρί- σκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυ- σίδα επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική εμπειρία. Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων (43% για εκείνους που αγοράζουν online και 37% για όσους ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα), ο μεγάλος χρόνος παράδοσης για online αγορές (42%) καθώς και η μεγάλη αναμονή και κοσμοσυρροή στα φυσικά καταστήματα (36%). Οι καταναλωτές άλλαξαν τον τρόπο ζωή τους και τις αγο- ραστικές τους συνήθειες ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Και όπως φαίνεται, πολλές από αυτές τις συνήθειες έχουν καθιερωθεί και θα ενισχυθούν μέσα στους επό- μενους έξι μήνες. Συγκεκριμένα, το 63% των καταναλωτών που συμμετεί- χαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν ήδη αυξήσει τις αγορές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικά, ενώ αντί- στοιχα το 42% μείωσε τις αγορές σε φυσικά καταστήματα. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες μαγειρεύ- ουν περισσότερο στο σπίτι και το 50% έχει αυξήσει τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την κατ’ οίκον δια- σκέδαση και ψυχαγωγία. Κριτήριο για τα ψώνια η τιμή αλλά και η άνεση και ευκολία Η τιμή αναδεικνύεται και φέτος, με διαφορά, ως το σημαντικό- τερο αγοραστικό κριτήριο, τόσο για το σήμερα (78%) όσο και για την επόμενη τριετία (78%), σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PwC. Ωστόσο, και παρά τις δυσκο- λίες, συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών εμφανίζονται πρό- θυμες να πληρώσουν περισσότερα για επιλεγμένες κατηγορίες προϊό- ντων, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές διεθνώς. Οι νεότερες γενιές είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρουν άνεση, πρακτι- κότητα και ευκολία, η παραγωγική ηλικία 30-49 ετών για καλή εξυπηρέτηση πελατών και εμπειρία, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές ακολουθούν πιο συναισθηματικά κριτήρια, δείχνοντας προθυμία να πλη- ρώσουν περισσότερα σε καταστήματα λιανικής της περιοχής τους ή για προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας. Παράλληλα, δύο στους τρεις (67%), και περισσότεροι μεταξύ των νεότερων ηλικιών, σκοπεύουν να πραγμα- τοποιήσουν αγορές την επόμενη φορά που θα λάβει χώρα ένα μεγάλο αγοραστικό / εκπτωτικό γεγονός, ενώ οκτώ στους δέκα (83%) από αυτούς αναβάλλουν κάποιες αγορές που θέλουν να πραγματοποιήσουν μέχρι τότε. Ωστόσο, μόλις 15% δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσό- τερα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι 53% που θα ξοδέψουν τα ίδια και 32% που θα ξοδέψουν λιγότερα. Μόνο το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για γνωστά brands εμπιστοσύνης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=