Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42
70 Τα συγκεκριμένα προϊόντα ευνοούνται ιδιαίτερα από την τοποθεσία του καταστήματος και είναι ιδανικά για επιχει- ρήσεις που βρίσκονται κοντά σε πλατείες, σχολεία ή παιδι- κές χαρές, καθώς μπορούν να αποτελέσουν και βασικό λόγο για να επισκεφτεί κάποιος το κατάστημα. Εκτός, όμως, από τη γεωγραφική θέση, μεγάλο ρόλο στην προσέλκυση του παιδικού καταναλωτικού κοινού παίζει κι η τοποθέτησή τους σε περίοπτο σημείο, ώστε να είναι ιδιαίτερα εμφανή, προ- σελκύοντας τα παιδικά βλέμματα. Πρόκειται, μάλιστα, για προϊόντα με μεγάλη ζήτηση και αντίστοιχο περιθώ- ριο κέρδους για τα μίνι μάρκετ, πολλά εκ των οποίων «ξεπουλάνε» ειδικά την περίοδο των εορτών. Βιωσιμότητα και στην ψυχαγωγία Είναι γνωστό ότι εν μέσω πανδημίας οι καταναλωτές άρχισαν να ανησυχούν περισσότερο για την προστασία του περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να αλλάξουν πολ- λές από τις συνήθειες που θεωρούνταν επιβαρυντικές. Αρκετές ήταν οι εταιρείες που στράφηκαν στη βιωσιμό- τητα και στις ανακυκλώσιμες συσκευασίες, προκειμένου τα προϊόντα τους να κερδίσουν μια θέση στο καλάθι των νοικοκυριών. Η τάση αυτή έχει κάνει την εμφάνισή της και στην κατηγορία των παιχνιδιών, αφού η οικολογική συνείδηση ολοένα και δυναμώνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της γενικότερης κατάστασης αποτελεί η σειρά λούτρινων παιχνιδιών από ανακυκλώσιμο υλικό (Repet) που παρουσίασε τον προηγούμενο χρόνο η Lidl Ελλάς, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τη σημαντικότητα του φυσικού κόσμου και να ενθαρρύνει τις οικογένειες να κάνουν φιλικές προς το περιβάλλον τις καθημερινές τους συνήθειες. Και παράλληλα με το γεγονός ότι οι οικογένειες αγοράζουν παιχνίδια, προ- σπαθώντας να εμφυσήσουν στα παιδιά τους καλύτερες συνήθειες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και σημα- ντική αλλαγή στο κανάλι αγορών. Εντείνεται ο ανταγωνισμός από το online κανάλι Οι πωλήσεις των παιχνιδιών σημείωσαν σημαντική αύξηση τα προηγούμενα χρόνια, παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα παιχνιδιών παρέμειναν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δε συνέβη, όμως, το ίδιο και με το ηλεκτρονικό κανάλι, το οποίο ήταν διαθέσιμο όλο το 24ωρο, εξυπηρετώντας τους γονείς που αναζητούσαν περισσότερους τρόπους απασχόλησης για τα παιδιά, ειδικά σε περιόδους παρατεταμένης τηλεκπαίδευ- σης. Οι κατηγορίες παιχνιδιών που βρέθηκαν ψηλά στις προτιμήσεις ήταν τα puzzles, οι κούκλες και τα παι- χνίδια για εσωτερικούς χώρους, τα οποία οι ενδιαφερό- μενοι μπορούσαν να προμηθευτούν διαδικτυακά και σε χαμηλότερη συνήθως τιμή. Παράλληλα, τα επιτραπέ- ζια που απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες παραμένουν κλασική επιλογή, τη στιγμή που οι παι- χνιδοσακούλες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ζήτησης στα μίνι μάρκετ. Pepco: To νέο «Jumbo» μπαίνει στην ελληνική αγορά Οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών κυριαρχούν στην αγορά, με τα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα να χάνουν έδαφος όσο περνάει ο καιρός, εξαιτίας των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών που προσφέρουν μεγάλες επιχειρή- σεις, όπως τα Jumbo, τα MaxStores και τα καταστήματα Μουστάκας. Ανακατατάξεις τον τελευταίο καιρό στην ελληνική αγορά των παιχνιδιών, με τον ανταγωνι- σμό να αλλάζει και για τα μίνι μάρκετ. Προσεχώς αναμένονται ανατροπές στην αγορά των παιχνιδιών, αφού ένας ακόμα μεγάλος «παίκτης» από το εξωτερικό, η Pepco, αρχίζει να δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά. ΠαιΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=