Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42
65 καπνικά προϊόντα και τις πωλήσεις τους στα μίνι μάρκετ, τα καταστήματα ψιλικών και τα περίπτερα. Mini Market: Πείτε μας δύο λόγια για την Atomic Hellas και τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά. Παναγιώτης Γλύκας: Η εταιρεία μας ATOMIC ELEMENTS HELLAS IKE δραστηριοποιείται στη χονδρική, υπερ-χον- δρική πώληση προϊόντων που απευθύνονται σε μίνι μάρκετ, περίπτερα, tobacco shops και καταστήματα ηλε- κτρονικών τσιγάρων. Έχουμε αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με 11 εμπορικά σήματα και πάνω από 1100 κωδικούς προϊόντων, όπως αναπτήρες, ηλεκτρονικά τσιγάρα, RYO, MYO, ναργιλέδες, Headshop, ζαχαρώδη, υγρά κ.ά. Μ.Μ.: Με τα τσιγάρα να αποτελούν πια περισ- σότερο «κράχτη» για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, τα υπόλοιπα καπνικά προϊόντα έχουν περιθώριο κέρδους για τους επαγγελματίες του κλάδου; Π.Γ.: H συνεχόμενη συρρίκνωση του κέρδους στα προϊ- όντα καπνού, η αύξηση του λειτουργικού κόστους των καταστημάτων, καθώς και ο ανταγωνισμός τιμών που έχουν δημιουργήσει οι διαδικτυακές πωλήσεις από μη φυσικά καταστήματα (Β to C) έχουν πλήξει τον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Τα καταστήματα πρέπει οπωσδήποτε να προσανατολιστούν στην αύξηση της ποικιλίας των άλλων καπνικών προϊόντων και σε περισσότερα fast consuming items, αυτά δηλαδή που καταναλώνονται πιο εύκολα από τους πελάτες τους. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να στραφούν σε προϊόντα που θα αυξήσουν την κερδοφορία τους και με αυτόν τον τρόπο θα πετυχαίνουν γρήγορο «γύρισμα» της επένδυσής τους. Τα προϊόντα στα οποία αναφέρομαι είναι τα RYO (roll your own) φιλ- τράκια, τα χαρτάκια για στριφτό, οι ταμπακέρες, οι καπνοσακούλες, οι αναπτήρες, τα grinders, τα ατομικά τασάκια, τα αξεσουάρ πούρων και πολλά άλλα. Τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν ένα σημαντικό κομ- μάτι της συλλογής μας και τα στοιχεία δείχνουν μια σταθερή πορεία σε πωλήσεις πανελλαδικά, ανεξάρτητα από την εποχή και το οικονομικό κλίμα. Μ.Μ.: Πού πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύσουν οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ και των περιπτέ- ρων για την αύξηση των πωλήσεών τους στην κατηγορία; Π.Γ.: Κατ’ αρχάς στην προσωπική επαφή με τον κατανα- λωτή. Πρέπει να αφουγκράζονται τις ανάγκες των πελατών της περιοχής τους, καθώς κάθε περιοχή έχει άλλα χαρακτηριστικά, να γνωρίζουν καλά τα προϊόντα τους για να μπορούν να κατευθύνουν το αγοραστικό τους κοινό σε είδη που θα ικανοποιούν τις ανάγκες του. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουν να «χτίσουν» ένα ισχυρό πελατολόγιο στην περιοχή τους. Επίσης, σημα- ντικό είναι να έχουν αναφορές «κινητικότητας» των προϊόντων ή των ομάδων προϊόντων, για να μπορούν να διαχειρίζονται τα αποθέματά τους ανάλογα. Τέλος, πρέπει να αποκτήσουν «εικόνα» μέσα από τις πλατφόρμες των social media, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν το digital marketing για την προβολή του φυσικού καταστήματος και των προϊόντων που διαθέτουν, με στοχοποιημένη ομάδα τη «γειτονιά – περιοχή» τους. Μ.Μ.: Η κατηγορία των ναργιλέδων παρουσίασε ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια. Μπορεί να γίνει επικερδής για τα μίνι μάρκετ; Και ποια άλλη κατηγορία θα προτείνατε στους επαγγελ- ματίες της μικρής λιανικής; Π.Γ.: Η ισχυρή τάση των προϊόντων Ναργιλέ ξεκίνησε το 2017, αλλά πλέον είναι σε ύφεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει ζήτηση. Σοφό είναι τώρα για τις επιχειρή- συνέντευξη Ο ιδιοκτήτης της Atomic Hellas, Παναγιώτης Γλύκας. Η Atomic Hellas διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 11 εμπορικά σήματα και πάνω από 1100 κωδικούς προϊόντων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=