Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

56 Χαμηλά Λιπαρά Αφιέρωμα χοληστερίνη και καλούνται να αποφεύγουν τα λιπαρά. Στα ψυγεία πάλι με τα συσκευασμένα τυροκομικά, πέρα από την κλασική φέτα, στην κορυφή της ζήτησης βρί- σκονται προτάσεις χαμηλών λιπαρών, όπως το cottage και το light τυρί. Βέβαια, τα παραδοσιακά ελληνικά τυριά, όπως η γραβιέρα ή το κασέρι, έχουν ακόμα φανατικό κοινό, αφού πρόκειται για επιλογές υψηλής ποιότητας. Όμως, μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών προτιμά να καταναλώνει κωδικούς με λιγότερα λιπαρά σε καθημερινή βάση και τα full fat τυροκομικά μερικές φορές μέσα στην εβδομάδα. Απαγορευτικές οι θερμίδες στα αναψυκτικά Μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία των ροφημάτων και των ανα- ψυκτικών, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει υποστεί ολικό «lifting» και έχει προσαρμοστεί πλήρως στις «χωρίς θερμίδες» ανάγκες των καταναλωτών. Τα light αναψυκτικά υπήρχαν στα ράφια εδώ και πολλά χρόνια, όμως η «μάχη» των κωδικών zero στα σούπερ και μίνι μάρκετ είναι πιο έντονη από ποτέ. Τα αναψυκτικά τύπου cola, οι πορτο- καλάδες, οι λεμονάδες, τα energy drinks ακόμα και τα αλκοολούχα ροφήματα μειώνουν συντριπτικά τις θερμίδες τους, προκειμένου να κατα- κτήσουν μια θέση στην καθημερινότητα του καταναλωτή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι τα αναψυ- κτικά χωρίς θερμίδες συνοδεύουν πολύ συχνά εξαιρετικά παχυντικά γεύματα ή snacks, γεγονός που υποδηλώνει ότι στη συνείδηση του καταναλωτή η πρόσληψη θερμίδων από τα αναψυκτικά είναι πλέον απαγορευτική και... αχρείαστη. Αυξημένη η ζήτηση και στη μικρή λιανική Η μικρή λιανική έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί κωδι- κούς σχεδόν από κάθε κατηγορία προϊόντων, σε πολύ μικρότερες όμως ποσότητες από ένα σούπερ μάρκετ. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ξεκάθαρο στην αγορά ότι οι καταναλωτές θεωρούν προτεραιότητα την υγιεινή δια- τροφή, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον για προϊόντα χαμηλών θερμίδων και λιπαρών να αυξάνεται συνε- χώς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο επαγγελματίας έχει μόνο να… κερδίσει από την τοποθέτησή τους στο ψυγείο ή στα ράφια, αφού οι πελάτες που εισέρχονται στο κατάστημα εξετάζουν τις θερμίδες ακόμα και στην περίπτωση των αυθόρμητων αγορών, όπως είναι μια μπάρα δημητριακών ή ένα αναψυκτικό. νουν, αφού οι νέοι κωδικοί χαμηλότερων θερμίδων είναι ευκολότερο να ενσωματωθούν σε ένα πρόγραμμα δίαιτας, με αποτέ- λεσμα να «απενεχοποιηθούν». Με χαμηλά λιπαρά απαντούν στον ανταγωνισμό τα γαλακτοκομικά Ο δρόμος για την κυριαρχία των low fat προϊόντων άνοιξε κυρίως από τα γαλακτοκομικά, μια κατηγορία που κατέχει σημαντική θέση στο τραπέζι των Ελλήνων και δεν μπορεί να απουσιά- ζει από τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Η γκάμα των γαλακτοκομικών με λιγότερα λιπαρά είναι τεράστια στις μέρες μας, καθώς σχεδόν όλες οι σειρές γάλακτος ή γιαουρτιού έρχονται στους τύπους πλήρες, με 2% λιπαρά και με 0% λιπαρά. Τα παραδοσι- ακά γαλακτοκομικά, όμως, απαντούν διευρύνοντας την γκάμα τους με νέες επιλογές, που στην πλειονότητά τους παίζουν το δυνατό χαρτί των χαμηλών θερμίδων. Σχεδόν όλα τα επιδόρπια γιαουρτιού που λανσάρουν οι βιομηχανίες τα τελευταία χρόνια διαθέτουν σημαντικά περιορισμένες θερμίδες, τη στιγμή που το ίδιο φαινό- μενο παρατηρείται ακόμα και στους «ένοχους» σοκολατούχους κωδικούς γάλακτος. «Ελαφρύ» το τυρί στο καλάθι της νοικοκυράς Στα ψυγεία κοπής τυριών επικρατεί το ίδιο φαινόμενο. Τα τυριά που φέρουν τη σήμανση «ελαφρύ» έχουν κερδίσει το δικό τους μερίδιο, βρίσκοντας οπαδούς όχι μόνο μεταξύ των καταναλωτών που στοχεύουν στην απώλεια βάρους, αλλά και σε αυτούς που έχουν υψηλή Τα αναψυκτικά χωρίς θερμίδες έχουν κερδίσει πια τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται διαρκώς. Η νέα γενιά καταναλωτών ελέγχει την ετικέτα των προϊόντων αναζητώντας τα κατάλληλα για τη διατροφή και τη δίαιτά της.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=