Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

55 Αφιέρωμα Χαμηλά Λιπαρά αγοράζουν προϊόντα για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Επομένως, κάθε επαγγελματίας του μίνι μάρκετ που προσβλέπει στην αύξηση του τζίρου του είναι απαραίτητο να διαμορφώσει μια «γωνιά» με εκπροσώπους της κατηγορίας low fat. Η δυναμική των προϊόντων που ταυτίζονται με την απώλεια βάρους είναι εμφανής στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες, αφού τα τρόφιμα με την ετικέτα «light» ήταν και παραμένουν δημοφιλή κυρίως στο γυναικείο κατα- ναλωτικό κοινό, που είναι υπεύθυνο άλλωστε για τα ψώνια της συντριπτικής πλειονότητας των νοικοκυ- ριών. Είναι ευκόλως κατανοητοί οι λόγοι που οδήγησαν στην εκτόξευση αυτής της κατηγορίας προϊόντων, αφού η κυριαρχία των social media και τα πρότυπα που προ- βάλλονται συστηματικά από τη βιομηχανία της μόδας έχουν διαμορφώσει την αντίληψη ότι η ομορφιά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το νούμερο που καταγρά- φει η ζυγαριά. Ο λόγος που επιλέγουν οι καταναλωτές τα προϊό- ντα χαμηλών λιπαρών είναι κυρίως ψυχολογικός, αφού ουσιαστικά δεν είναι δεδομένο ότι οι χαμηλές θερμί- δες ταυτίζονται με την υγιεινή διατροφή. Ο επαγγελματίας, ωστόσο, καλείται να προχωρήσει σε «έξυπνες» προ- σθήκες στην επιχείρησή του, ώστε ο πελάτης που επισκέπτεται το κατά- στημα να μπορεί να βρίσκει τα προϊόντα που χρειάζεται χωρίς να αναγκάζεται να επισκεφτεί κάποια μεγάλη αλυσίδα. Η γκάμα των σούπερ μάρ- κετ είναι τεράστια, ένα μίνι μάρκετ όμως, που δεν έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την ίδια ποικιλία κωδικών, μπορεί να επενδύσει στα δημοφιλέστερα προϊόντα κάθε κατηγορίας, κερδίζοντας τους κατα- ναλωτές της γειτονιάς του. Παραμένει στην κορυφή η άπαχη γαλοπούλα Όλα σχεδόν τα μίνι μάρκετ διαθέτουν στα ψυγεία τους επιλεγμένους κωδικούς αλλαντικών, αφού πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που καταναλώνεται σε καθημερινή βάση από τα μέλη όλης της οικογένειας. Οι κωδικοί είναι χιλιάδες. Εδώ και χρόνια, όμως, «βασί- λισσα» της κατηγορίας είναι η γαλοπούλα, είτε βραστή είτε ψητή. Ο λόγος που το συγκεκριμένο αλλαντικό έχει ξεχωρίσει είναι ότι θεωρείται άπαχο, έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με αλλαντικά όπως το σαλάμι, έχει βασική θέση σε κάθε δίαιτα που προτείνουν οι ειδικοί και είναι η ασφαλέστερη επιλογή για τα παιδιά στη συνείδηση του καταναλωτή. Τα τελευ- ταία χρόνια, μάλιστα, οι βιομηχανίες τροφίμων προτείνουν και εναλλα- κτικές επιλογές, προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί να «ξεφύ- γει» από τα τετριμμένα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διατίθενται στην αγορά και αρκετοί κωδικοί αλλαντι- κών από κοτόπουλο, που επίσης ταυτίζεται με το μοντέλο της υγιεινής διατροφής και θα μπορούσε ο επαγ- γελματίας του μίνι μάρκετ να τοποθετήσει στο ψυγείο του. Γεμίζουν τα ράφια τα μπισκότα με λιγότερες θερμίδες Η μείωση του ποσοστού των λιπαρών έχει γίνει ιδιαίτερα εμφανής και στην κατηγορία των γλυκών snacks, ιδιαίτερα των μπισκότων. Τα μπισκότα, παραδοσιακά, αποτελούσαν κωδικούς που συνδέονταν με την ψυχική ανάταση των καταναλωτών, παρά το γεγονός ότι οι θερμίδες τους ήταν αυξημένες. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, οι πωλήσεις τους εκτοξεύτη- καν την περίοδο των lockdowns, που οι καταναλωτές κλείστηκαν στα σπίτια τους και προμηθεύονταν γλυκά, για να καταπολεμήσουν το άγχος και τη μοναξιά. Μια πιο προσεκτική ματιά, όμως, στο ράφι με τα μπισκότα αποδεικνύει την κυριαρχία της ετικέτας «μειωμένα λιπαρά» ή «λιγότερες θερμίδες», την ίδια στιγμή που η σοκολάτα αντικαθίσταται με το κακάο, η ζάχαρη εξαφα- νίζεται και η βρώμη αποτελεί τη βασική πρώτη ύλη. Η βιομηχανία, πρακτικά, έδωσε στους καταναλωτές αυτό που πάντα επιθυμούσαν. Τη δυνατότητα να καταναλώνουν γλυκά snacks, χωρίς να νιώθουν τύψεις για τις θερμίδες που προσλαμβά- Τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και λιγότερες θερμίδες αυξά- νονται διαρκώς τον τελευταίο καιρό στα ράφια και τα ψυγεία των μίνι μάρκετ. Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών πληθαίνουν διαρκώς στην αγορά, καθώς η βιομηχανία τροφίμων αντιλαμβάνεται τη μεγάλη αύξηση στη ζήτησή τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=