Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42

44 καπνικα Αφιέρωμα «Κρυφό» έσοδο τα αξεσουάρ Τα αναλώσιμα είδη και τα αξεσουάρ στην αγορά των καπνικών αυξάνονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, δίνοντας από την πλευρά τους ένα έξτρα έσοδο με πολύ καλύτερα περιθώρια κέρδους από τις πωλήσεις τσιγά- ρων. Με την γκάμα των σχετικών προϊόντων να είναι πλέον πολύ μεγάλη, οι ευκαιρίες για τον ιδιοκτήτη ενός καταστήματος είναι εξίσου πολλές. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση πάντως, η σωστή αξιο- ποίηση της «βιτρίνας» του ταμείου και της θέσης των τσιγάρων μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αν αξιοποιηθούν σωστά, τα αναλώσιμα και τα καπνικά αξεσουάρ μπο- ρούν να δώσουν ένα συμπληρωματικό κέρδος, μειώνοντας και τη «χασούρα» από την ίδια την πώληση των τσιγάρων. Από στριφτά τσιγάρα, αναπτήρες, καπνό και χαρτάκια, μέχρι υγρά αναπλήρωσης, τα…περιφε- ρειακά προϊόντα στις πωλήσεις τσιγάρων και καπνικών προϊόντων γενικότερα μπορούν να αποτελέσουν ένα «κρυφό» έσοδο για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. «Κλειδί» η προβολή και οι προωθητικές ενέργειες Ένα σημείο κλειδί πάντως στις πωλήσεις των παρα- πάνω καπνικών προϊόντων, που δεν θα πρέπει ποτέ να παραβλέπουν οι ιδιοκτήτες της μικρής λιανικής, είναι η προβολή τους. Η εικόνα του καταστήματος και των ραφιών παίζει σημαντικό ρόλο, γενικότερα, στις αγορές των κατανα- λωτών, αλλά ειδικά για τα καπνικά προϊόντα, η θέση τους μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι στο σύνολό τους οι εταιρείες του κλάδου τρέχουν συχνά προωθητικές ενέργειες και προσφέρουν εργαλεία για την προβολή των προϊόντων τους στα μίνι μάρκετ και στα περίπτερα. Το γεγονός, μάλιστα, επιβάλλει ουσιαστικά στους επαγ- γελματίες του κλάδου να αξιοποιούν αυτές τις ευκαιρίες για να δημιουργούν τον κατάλληλο χώρο για την ανά- δειξη και την καλύτερη πώληση των καπνικών προϊόντων. Αλέξανδρος Στάικος «Έχουν καλύτερο περιθώριο κέρδους» Μίνι μάρκετ επί της οδού Ιπποκράτους στην Αθήνα διαθέτει ο κ. Αλέξανδρος Στάικος, ο οποίος επίσης μας επιβε- βαίωσε το καλύτερο περιθώριο κέρδους στα καπνικά προϊόντα νέας γενιάς. «Τα τσιγάρα έχουν φτάσει πια στο μηδέν, πουλάμε μόνο και μόνο για ναπουλάμε,αφούδεναποφέρουνκανένα κέρδος. Αντίθετα, ταηλεκτρονικά τσιγάρα και οι συσκευές θερμαινόμενου καπνού έχουν καλύτερο περιθώριο κέρδους» τόνισεστοπεριοδικόμας, αλλάσημεί- ωσε και το εξής: «Δεν ξέρωόμως τι γίνεται για παράδειγμα με τα Heets και τη φορολογία τους. Υπάρχουν σχετικοί κανόνες; Γιατί δεν είναι ίδιο το ποσοστό σε όλα; Αυτά πρέπει να τα ξέρουμε, γιατί επηρεάζουν και τα δικά μας έσοδα». Αλβέρτος Κοκαβέσης «Αξίζει η πώληση των καπνικών νέας γενιάς» Ιδιοκτήτης καταστήματος ψιλικών στην Κυψέλη εδώ και 8 χρόνια, ο κ. Αλβέρτος Κοκαβέσης μάς εξήγησε ότι σε σχέση με ό,τι συμβαίνει με τα τσιγάρα, οι πωλήσεις των καπνικών προϊόντων νέας γενιάς, όπως τα θερμαινόμενα και τα ηλεκτρονικά, είναι πολύ πιο κερδοφόρες. «Αξίζει σίγουρα περισσότερο η πώλησή τους, γιατί από τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουμε και κάποιοπεριθώριοκέρδους, αφού από τα τσιγάρα δεν μένει πια τίποτα. Σε κάποια ηλεκτρονικά τσιγάρα, μάλιστα, το περιθώριο κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερο, ακόμη και διπλάσιο, με τη ζήτηση να είναι ικανοποιητική». Ο κ. Κοκαβέσης σημείωσε πάντως στο περιοδικό «Mini Market &Μικρή Λιανική» και το γεγονός ότι υπάρχει γενι- κότερη αναστάτωση με τις ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα σε όλους τους κλάδους. «Σε κάποιους κωδικούς έχει ξεπεράσει και το 30%. Απορροφούμε ό,τι μπορούμε, αλλά στο τέλος θα…απορροφή- σουν εμάς. Και ο κόσμος γκρινιάζει. Ξέρει ότι ισχύει παντού, αλλά σε εμάς που έχει προσωπική επαφή θα γκρινιάξει…» Η δική σας γνώμη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=