Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 42
32 ρεπορτάζ Τα πλεονεκτήματα και οι δυσκολίες του εγχειρήματος Όσον αφορά πάντως τα ελληνικά προϊόντα στα μίνι μάρκετ, το ρεπορτάζ στην αγορά δείχνει ότι πρόκειται για μία λύση με πολλά πλεονεκτήματα αλλά και δυσκολίες. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι πρόκειται για προϊόντα με μεγάλη ζήτηση, η οποία συνεχί- ζει μάλιστα να κινείται ανοδικά, όπως φαίνεται και από τα παραπάνω στοιχεία της έρευνας. Ταυτόχρονα, τα ελληνικά προϊόντα, ειδικά από μικρούς παραγωγούς, μπορούν να προσελ- κύσουν νέους πελάτες σε ένα κατάστημα, οι οποίοι και τα αναζητούν. Οι πελάτες αυτοί, μάλιστα, θεωρείται δεδομένο ότι θα γίνουν σταθεροί, αν βρίσκουν τους εν λόγω κωδικούς σταθερά στο εκάστοτε κατάστημα της μικρής λιανικής. Από εκεί και πέρα όμως, τα περισσότερα μίνι μάρκετ αποφεύγουν συνήθως τα μη τοπικά ελληνικά προϊόντα, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι η τιμή τους, καθώς η μεταφορά τους είναι πολύ πιο κοστο- βόρος, ειδικά αν γίνεται απευθείας από τον παρα- γωγό, και ως εκ τούτου αυξάνεται κατά πολύ και η τιμή τους στο ράφι. Αλυσιδωτά, γίνεται πιο δύσκολη και η πώλησή τους, αφού η τιμή είναι συνήθως πιο σημαντικός παράγοντας από την προέλευση των προϊόντων. Ο δεύτερος λόγος είναι η δυσκολία στην προμήθεια των προϊόντων. Πολλοί Έλληνες παραγωγοί σε όλη τη χώρα παράγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά σε πολύ συγκεκριμένες ποσότητες. Ως εκ τούτου, συχνά υπάρχουν προβλήματα στη σταθερή κάλυψη των απαι- τήσεων στα ράφια των καταστημάτων. Σε ποσοστό 60% οι καταναλωτές στράφηκαν περισσότερο σε ελληνικά προϊόντα εν μέσω κορωνοϊού. Το μίνι μάρκετ και ντελικατέσεν επί της οδού Ορφανίδου στην περιοχή της Λαμπρι- νής αποτελεί μια νέα πρόταση στο χώρο της μικρής λιανικής, η οποία έχει στοχεύσει στα ελληνικά προϊόντα και πιο συγκεκρι- μένα στους παραγωγούς από τις Κυκλάδες. Ο Αντώνης και η Ευαγγελία Μανδηλαρά αποφάσισαν πριν από ενάμιση περίπου χρόνο να επενδύσουν στις πρώτες ύλες από τα νησιά των Κυκλάδων, προσφέροντας μία… διέξοδο στους καταναλωτές στην Αθήνα. «Ανοίξαμε εν μέσω κορωνοϊού και πέσαμε πάνω και στις ανατιμήσεις που δημι- ουργούν έξτρα προβλήματα, αλλά έχουμε υπομονή» είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» ο Αντώνης Μανδηλαράς. Στο κατάστημά του θα βρει κανείς τρόφιμα και πολλά ακόμη προϊόντα, όχι μόνο από τις Κυκλάδες αλλά από όλη την Ελλάδα. «Συνεργαζόμαστε με περίπου 20 παραγωγούς από τα νησιά των Κυκλάδων που είναι η κατα- γωγή μας, αλλά φέρνουμε προϊόντα και από άλλες περιοχές της χώρας, δίνοντας έμφαση σε βιολογικά και γενικότερα σε κωδικούς υψηλής ποιότητας. Μεγαλύτερη ζήτηση έχει το κυκλαδίτικο τυρί, το μέλι, η λούζα Μυκόνου, τα παξιμάδια μας, αλλά και τα φρέσκα αυγά Νάξου». Η προμήθεια του καταστήματος γίνεται πιο εύκολα, καθώς η ίδια η οικογένεια διαθέτει μεταφορική, αλλά τα προβλήματα δεν λεί- πουν. «Οι περισσότερες παραγγελίες γίνονται μέσω τηλεφώνου και γενικά αντιμετωπίζουμε κάποια προβλήματα στην επικοινωνία, αλλά προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε κάθε φορά, ώστε να έχουμε τα προϊόντα που θέλουμε στα ράφια μας» μας εξήγησε ο κ. Μανδηλαράς. Όσον αφορά τη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα, ο ίδιος μας τόνισε ότι «περίπου το 35% των πελατών μας έρχεται αποκλειστικά για τα ελληνικά προϊόντα. Η τιμή συνεχίζει πάντως να παίζει για πολλούς σημα- ντικότερο ρόλο από την ποιότητα και είναι λογικό, ειδικά αυτή την περίοδο. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να απορροφούμε όπου μπορούμε τις ανατιμήσεις, αλλά και να εστιάζουμε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Το μαγαζί μας δεν είναι απρόσωπο, θέλουμε την προσωπική επαφή, για να ανα- δεικνύουμε τα προϊόντα μας, την προέλευσή τους και την ποιότητά τους». Μανδηλαράς Μάρκετ με προϊόντα από τις Κυκλάδες
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=