Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

9 ειδήσεις ΕΣΕΕ: Αύξηση 0,5% στον τζίρο του λιανεμπορίου το 2019 H Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας παρουσίασε την Ετή- σια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου, καταγράφοντας τις τάσεις της ελληνικής αγοράς για το 2019. Σύμφωνα με τα ευρή- ματα της Έκθεσης, η συνεισφορά του εμπορίου στο ΑΕΠ της χώρας διαμορφώνε- ται στο 11%, ενώ καταγράφηκε αύξηση του Γενικού Δείκτη Κύκλου Εργασιών (ΔΚΕ) στο λιανικό εμπόριο κατά 0,5%, στα οχή- ματα κατά 7,9%, ενώ πτώση σημείωσε το χονδρικό εμπόριο κατά 1,8%. Πιο συγκεκρι- μένα, το εμπόριο παραμένει ο σημαντικότερος εργοδότης της χώρας, απασχολώντας το 17,3% των εργαζομένων στη συνολική απασχόληση και το 19,6% στη μη αγροτική απασχόληση. Ωστόσο, η απα- σχόληση στον κλάδο παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη, με οριακές απώλειες (-0,6%), εξέλιξη που οφείλεται όμως αποκλειστικά στις επιδόσεις του χονδρικού εμπορίου. Η μερική απασχόληση στον κλάδο εμφανίζει ανοδική πορεία τα τελευταία έτη, με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να την αξιοποι- ούν σαφώς σε υψηλότερο βαθμό. Αναφορικά με τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, σημαντικό στοιχείο αποτελεί η διαπίστωση πως το 25% των εμπορικών επιχειρήσεων ξεκίνησε τη λειτουργία τους κατά την τελευταία δεκαετία. Την ίδια στιγμή, το 47% των επιχειρήσεων εμφανίζει μείωση του κύκλου εργασιών κι επίδοση χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι (56%), ενώ μειώθηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία στο 24% και υποχώρησε το ποσοστό των επιχειρήσεων που παρουσιάζει οφει- λές προς τον ΕΦΚΑ στο 25%. Χάρτινα καλαμάκια στα προϊόντα της FrieslandCampina Όλο και περισσότερες εταιρείες απο- μακρύνουν τα αναλώσιμα πλαστικά μιας χρήσεως από τα καταστήματά τους, όπως είναι τα καλαμάκια, οι μπατονέτες, τα πλαστικά μαχαιροπί- ρουνα κ.ά., σε μια προσπάθεια να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να συμμορφωθούν με τους κανόνες της Ε. Ε. Παράλ- ληλα, οι μεγάλες βιομηχανίες βαδίζουν προς τον ίδιο δρόμο, θέτοντας στόχους για τα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η FrieslandCampina, γνωστή στη χώρα μας κυρίως για το γάλα Νουνού, θα αντικαταστήσει τα πλαστικά καλαμάκια στα προϊόντα της με χάρτινα. Συνολικά, γύρω στα 142 εκατ. πλαστικά καλαμάκια που αντιστοιχούν σε 57.000 κιλά πλαστικού θα αντικατασταθούν μέχρι το 2021 σε όλα τα ευρω- παϊκά brands του συνεταιρισμού. Η πρωτοβουλία αυτή αφορά τα σήματα Chocomel, Fristi, Campina, Optimel, Cécémel, Joyvalle, Fristi, Pöttyös και Yazoo, καθώς και το Dutch Lady brand που έχει παρουσία στην αγορά του Χονκ Κονγκ. Η FrieslandCampina την προηγούμενη χρονιά είχε ανακοινώσει ότι το 100% των συσκευασιών της θα είναι ανακυκλώσιμο ως το 2025, ενώ μέσα στο 2019 κατάφερε να μειώσει κατά 30% το πλαστικό στα προϊόντα της. Πλαστικά μπουκάλια θέλουν οι καταναλωτές της Coca Cola Θα διατηρηθούν τα πλαστικά μπου- κάλια μιας χρήσης στα προϊόντα της εταιρείας Coca Cola, επειδή οι καταναλωτές επιθυμούν την παρα- μονή τους στην αγορά, δήλωσε η επικεφαλής του τμήματος αειφό- ρου ανάπτυξης της εταιρείας, Μπία Πέρεζ. Τα πλαστικά μπoυκάλια αρέσουν στους καταναλωτές, γιατί σφραγίζονται ξανά χάρη στο καπάκι τους κι είναι ελαφριά. Η εταιρεία, η οποία είναι εκ των μεγαλύτερων παρα- γωγών πλαστικών απορριμμάτων στον κόσμο, έχει δεσμευτεί να ανακυκλώνει όσα πλαστικά μπουκάλια χρησιμοποιεί μέχρι το 2030. Η εταιρεία παράγει περίπου τρία εκατομμύρια τόνους πλαστικής συσκευασίας τον χρόνο, που ισοδυναμούν με 200.000 μπουκάλια το λεπτό. Το 2019 βρέθηκε ότι είναι η πιο ρυπογόνος εταιρεία, έπειτα από παγκόσμιο έλεγχο πλαστικών απορριμμάτων από τη φιλανθρωπική οργάνωση Break Free from Plastic. Ωστόσο, η Πέρες είπε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να καταργήσει άμεσα τα πλαστικά, όπως ζητούν κάποιοι ακτιβιστές, με το αιτιολογικό ότι αυτό θα αποξέ- νωνε τους πελάτες της και θα έπληττε τις πωλήσεις. Πρόσθεσε ακόμη ότι η χρήση μόνο αλουμινίου και γυαλιού στις συσκευασίες θα μπορούσε να εκτινάξει το απο- τύπωμα άνθρακα της εταιρείας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=