Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

38 ρεπορτάζ Μ.Μ.: Ποια είναι η θέση της Panini απέναντι στην πειρατεία; S.M.: Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου η παρουσία των μη αδειοδοτημένων συλλεκτικών προϊ- όντων είναι ακόμα τόσο εκτεταμένη. Εμείς αντιδρούμε επειδή διακυβεύεται η παρουσία μας στην Ελλάδα κι επίσης κινδυνεύουν οι επενδύσεις μας. Μ.Μ.: Με ποιο τρόπο αντιδρά η Panini; S.M.: Το τμήμα της εταιρείας μας που είναι αρμόδιο για την αδειοδότηση των προϊόντων συντονίζει τις ενέρ- γειες και τη στρατηγική κατά της πειρατείας, σε συνεργασία με τους δικαιοπαρόχους. Ως διευθυντής Marketing, θεωρώ υποχρέωσή μου να εξηγήσω στους διανομείς τους κινδύνους μεταπώλησης παράνομων προϊόντων. Η δουλειά μου είναι μια συνεχής προσπά- θεια επικοινωνίας κι ενημέρωσης. Τέλος, το νομικό τμήμα μας συντονίζει τις απαραίτητες νομικές ενέργειες. Μ.Μ.: Έχει προχωρήσει η Panini σε δικαστικές ενέργειες; S.M.: Ναι, βέβαια. Αυτή την περίοδο εκκρεμούν δικαστικές διαδικασίες κατά εκδοτών, κατασκευα- στών και διανομέων μη αδειοδοτημένων αυτοκόλλητων και μεταλλικών ταυτοτήτων που προσβάλλουν τα δικαιώματά μας. Η αρμόδια Αρχή κατά του παραεμπορίου και το Σ.Δ.Ο.Ε. μας συνδρά- μουν πολύ σε αυτό και θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε για τη συνεργασία τους. Επίσης, Είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι τα λεγόμενα «πειρατικά» προϊόντα και τα προϊόντα «παραποίησης/απομίμησης» κυκλοφορούν ευρέως σε πολλές χώρες του κόσμου, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας. Επίσης, όλες οι μελέ- τες που έχουν πραγματοποιηθεί από τους αρμόδιους φορείς καταδεικνύουν ότι η παραγωγή κι η κυκλοφορία τέτοιων προϊόντων πλήττει σημαντικά την οικονομία, στε- ρώντας έσοδα από τα ταμεία του Κράτους αλλά και θέσεις εργασίας. Η έννοια του «πειρατικού» προϊόντος είναι λίγο-πολύ γνωστή σε όλους μας, αφού καθένας από εμάς έχει κατά καιρούς έλθει σε επαφή με τέτοιου είδους προϊ- όντα (ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, συλλεκτικά προϊόντα, καλλυντικά κ.λπ. ), τα οποία παραβιάζουν δικαιώματα δια- νοητικής ιδιοκτησίας τρίτων (όπως σήματα, σχέδια και υποδείγματα, δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας/ copyright κ.λπ. ), και τα οποία έχουν παραχθεί και κυκλο- φορούν στην αγορά χωρίς την άδεια και τη συγκατάθεση των δικαιούχων αυτών των δικαιωμάτων. Είναι, επίσης, γνωστό ότι το εμπόριο των πειρατικών προ- ϊόντων φαντάζει ιδιαιτέρως ελκυστικό για όλους τους επαγγελματίες που εμπλέκονται σε αυτό (παραγωγούς, χονδρεμπόρους, λιανεμπόρους), αλλά και για τους ίδιους τους τελικούς καταναλωτές – αυτό άλλωστε αποδεικνύε- ται κι από την έκταση που έχει λάβει το πρόβλημα της πειρατείας και στην Ελλάδα. Για τους μεν επαγγελματίες, επειδή εξασφαλίζουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το εμπόριο των γνήσιων προϊόντων, για τους δε καταναλωτές, επειδή το πειρατικό προϊόν προσφέρεται συνήθως σε αυτούς σε χαμηλότερη τιμή από το γνήσιο προϊόν. Αυτό συμβαίνει επειδή, όπως μπορεί πολύ εύκολα να αντιληφθεί κανείς, τα πειρατικά προϊόντα δεν πληρώ- νουν τίποτα για τα δικαιώματα που ενσωματώνουν (σήματα, σχέδια/υποδείγματα, πνευματικά δικαιώματα, δικαιώματα προσωπικότητας κ.λπ. ) και, επίσης, έχουν κατά κανόνα κατώτερη ποιότητα από τα γνήσια, τόσο από άποψη τήρησης ποιοτικών προδιαγραφών, όσο και από άποψη τήρησης των κανόνων ασφάλειας, ελέγχου και καταλληλότητάς τους, ζήτημα πολύ σημαντικό, ειδικά όταν τα προϊόντα απευθύνονται σε παιδιά. Κι ενώ όλα τα ανωτέρω είναι λίγο-πολύ γνωστά, αυτό που Σύμφωνα με τον νόμο, η ευθύνη για τη διακίνηση πειρατικών προϊόντων βαραίνει όλους τους εμπλεκομένους, από τον κατασκευαστή μέχρι τον λιανοπωλητή! Πειρατικά Προϊόντα: Ένα θέμα που αφορά όλους! ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ Της Μαριλένας Νικολαράκη, δικηγόρου, συνεργάτιδος της δικηγορικής εταιρείας «Α&Κ Μεταξόπουλος και Συνεργάτες»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=