Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25
54 συνολικού όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας αφορά τη γαλοπούλα και την πάριζα. Πρόκειται για τάσεις που διαμορφώνει ο αγοραστής που ψωνίζει για όλα τα μέλη του νοικοκυριού, καθώς οι μητέρες προτιμούν τα αλλα- ντικά χαμηλών λιπαρών για όλη την οικογένεια και τα παριζάκια και τις πάριζες για τα τοστ των παιδιών. Οι άνδρες εμφανίζονται πιο παραδοσιακοί στις επιλογές τους, με υψηλά στις προτιμήσεις τους να κατατάσσονται το μπέικον και τα λουκάνικα, αλλαντικά που εμφανίζο- νται σταδιακά και σε μορφή σνακ. Αλλαντικά τα… νέα σνακ της αγοράς Ο γρήγορος ρυθμός ζωής στην καθημερινότητα, η αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κι οι δημογρα- φικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα κατα- ναλωτικό κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως δείχνουν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του ΙΕΛΚΑ. Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο έχει περιορι- σμένο χρόνο για να αφιερώσει στη μαγειρική, ένα κοινό το οποίο όλο και περισ- σότερο λειτουργεί τις βραδινές ώρες. Το κοινό αυτό αναζητά συνεχώς εύκολες λύσεις, για να καλύψει τη διατροφή του, αντικαθιστώντας γεύματα με σνακ και την παραδοσιακή μαγειρική με έτοιμες λύσεις, αξιοποιώντας όλο περισσότερο το food delivery. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν τη βιομηχανία τροφίμων, και επομένως το κανάλι των αλλαντικών, η οποία καλείται να απαντήσει με νέα προϊόντα στο λιανεμπόριο, παρέχο- ντας νέες λύσεις. Στο πλαίσιο αυτό, οι αλλαντοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια επιχειρούν να εισέλθουν στην κατηγορία των σνακ, λανσάροντας στην αγορά προϊόντα εύκολης κατανάλωσης, ακόμα και στον δρόμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ατο- μικά αλλαντικά σε μερίδες, που μπορούν να καταναλωθούν παντού, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Κυκλοφορούν σε ατομική, πρακτική συσκευασία, για να ανοίγουν εύκολα, χωρίς να έρχονται σε επαφή με τα χέρια, με σκοπό να μπορούν να καταναλωθούν από όλους, οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή. Χαρακτηρι- στικό παράδειγμα αλλαντικού-σνακ και το προϊόν παναρισμένα Ηοt Dog Nuggets, που λάνσαρε πρόσφατα η εταιρεία Υφαντής. Ατού η παράδοση για τις μικρές αλλαντοποιίες Κι ενώ οι «δυνατοί» παίκτες επενδύουν όλο και περισ- σότερο σε καινοτόμα προϊόντα, ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές που έρχονται από το εξωτερικό, οι μικρότερες εταιρείες αλλαντικών στηρίζουν σταθερά την παράδοση, με προϊόντα για όλη την οικο- γένεια που χαρακτηρίζονται από μια νοσταλγική διάθεση. Στην εγχώρια αγορά υπάρ- χουν πολυάριθμοι κωδικοί παραδοσιακών προϊόντων, που παράγονται με σύγχρονες μεθόδους αλλαντοποιίας, όπως είναι τα παραδοσιακά λουκά- νικα, το χοιρομέρι, το σύγκλινο ή ο καβουρμάς. Τον Απρίλιο του 2018, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννί- νων «H Πίνδος» έκανε την είσοδό του στον τομέα αυτό, με αλλαντικά από 100% φρέσκο ορεινό κοτόπουλο, χωρίς γλουτένη, δίνοντας έμφαση και σε παραδοσιακούς κωδικούς. Τα αλλαντικά από κοτόπουλο Πίνδος περι- λαμβάνουν φιλέτο καπνιστό, παριζάκι, λουκάνικα Φρανκφούρτης, λουκάνικα κοκτέιλ, Ηot dog, σαλάμι πικάντικο κοτόπουλου, καθώς και χωριάτικο λουκάνικο. Και παρά την υψηλή συγκέντρωση που παρουσιάζει ο τομέας των αλλαντικών, τον κλάδο συμπληρώνουν αρκετές μεσαίου και μικρού μεγέθους εταιρείες, με έμφαση στα παραδοσιακά αλλαντικά. Οι περισσότερες από αυτές αποτελούν οικογενειακές μονάδες, οι οποίες προωθούν τα προϊόντα τους, κυρίως, σε τοπικό επίπεδο. «Οι γυναίκες προτιμούν τα αλλαντικά χαμηλών λιπαρών για όλη την οικογένεια και τα παριζάκια για τα τοστ των παιδιών. Οι άντρες επιλέγουν μπέικον και λουκάνικα.» ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=