Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ Αφιέρωμα 53 της Technavio, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να εμφανί- σει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 11% μέχρι το 2021, γεγονός που θα τροφοδοτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα προϊόντα χωρίς γλουτένη. Η συγκεκριμένη αγορά, μάλιστα, ανα- πτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό παγκοσμίως, δημιουργώντας αντίστοιχη τάση και στην Ελλάδα, όπου ήδη η πλειοψηφία των επιχειρήσεων ακολουθεί αυτή την κατεύθυνση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 21% των νέων προϊόντων σε όλο τον κλάδο των τροφίμων και των ποτών αφορά προϊόντα χωρίς γλουτένη. Οι νέες καταναλωτικές τάσεις κι η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεά- σει τις επιλογές στα αλλαντικά, τόσο στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, όσο και στα σημεία της μικρής λιανικής. Σημαντι- κές διαφοροποιήσεις στις επιλογές προϊόντων παρατηρούνται ανάλογα με το φύλο και την ηλικία των καταναλωτών. Τι «πουλάει» και… ποιος αγοράζει Τα τρία πιο ευρέως καταναλισκόμενα προϊόντα κρέατος θερμικής επεξεργασίας που τα ελληνικά νοικοκυριά ανέ- φεραν ότι αγοράζουν και καταναλώνουν είναι η καπνιστή γαλοπούλα, η βραστή γαλοπούλα κι η πάριζα κατά αύξουσα σειρά. Ακολουθούν τα λουκάνικα διαφόρων ειδών και μικρότερο ποσοστό καταλαμβάνουν τα σαλάμια και το μπέικον. Επί- σης, τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν νέα προϊόντα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λιπαρά και λιγότερο αλάτι, ζωικό λίπος και συντηρητικά, τα οποία συνάδουν με πιο υγιεινή διατροφή. Η ηλικία και το φύλο φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του προϊόντος από το ράφι των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, το 33% του συνολικού όγκου των πωλήσεων αλλαντικών αφορά τα κάθε είδους προϊόντα γαλοπούλας, το 23% πάριζες και το 18% λουκάνικα όλων των ειδών. Επομένως, το 56% του ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΑΕ ΣΤΕΡΝΕΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ, ΧΑΝΙΑ Τ. 2821066121 Ε. info@paterakisfamily.gr W. www.paterakisfamily.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=