Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24
87 καραμέλες θεωρούνται από τα πλέον πρωτοπόρα προϊ- όντα στην αποφυγή της. Το sugar free ξεχωρίζει στις συσκευασίες εδώ και πολλά χρόνια, την ώρα που, για παράδειγμα, η βιομηχα- νία των αναψυκτικών μόλις την τελευταία τριετία δεσμεύτηκε για αντίστοιχες κινήσεις. Η «απενοχοποίηση» μέσω ετικέτας Η σύγχρονη τάση για προϊόντα υγιεινής διατροφής, που έχει κάνει την εμφάνισή της και στην παρασκευή των ζαχαρωδών, αποτελεί ουσιαστικά κομμάτι μιας νέας αγοράς, που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια και χαρακτηρίζεται από την ετικέτα του «άνευ» ή του «χωρίς». Στις πωλήσεις του σήμερα τα προϊόντα που κυριαρχούν φέρουν το διακριτικό γνώρισμα «χωρίς συντηρητικά», «χωρίς χρώματα» ή «χωρίς επιπλέον ζάχαρη». Πολλοί καταναλωτές αναζητούν τρόπους να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης και γι’ αυτό τον λόγο η ετικέτα «χωρίς» κερδίζει διαρκώς έδαφος, με τις βιομηχανίες να λανσάρουν συνεχώς σχετικά προϊόντα, για να προσεγ- γίζουν όλες τις ηλικιακές ομάδες, σε συσκευασίες πολλών ή ενός τεμαχίου. Κάπως έτσι, δημιουργήθηκε ένα, κατά βάση, διαφημιστικό τέχνασμα, που…απενοχοποιεί προϊόντα οποιασδήποτε κατηγορίας, απλώς και μόνο επειδή φέρουν μία τέτοιου τύπου ετικέτα. Τσίχλες αντί για ρέστα Τα ζαχαρώδη είδη, παραδο- σιακά, πλαισιώνουν το ταμείο ενός καταστήματος μικρής λιανικής, με τους δεκάδες κωδικούς σε τσί- χλες, καραμέλες, γλειφιτζούρια να προσφέρουν πλήθος επιλογών για αγορές της τελευταίας στιγμής. Γενικότερα, τα ζαχαρώδη προϊόντα θεωρούνται «βασιλείς» των λεγόμενων παρορμητικών αγορών, αφού, συνήθως, προσελκύουν τους κατανα- λωτές με το…μάτι, την ώρα που αυτοί βρίσκονται στο ταμείο, για να πληρώσουν. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι -ειδικά τα προηγού- μενα χρόνια- περίπτερα και μίνι μάρκετ έδιναν, αντί για ρέστα, τσίχλες και καραμέλες, τάση που έφερε φυσικά και τη σύμφωνη γνώμη των ίδιων των καταναλωτών. Όπως γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, η θέση τους κι η ποικι- λία σε ένα κατάστημα μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικός παράγοντας για την πώλησή τους. Η θέση κάνει τη διαφορά Η καλύτερη εκμετάλλευση της συγκεκριμένη αγοράς προϊόντων επαφίεται, σε μεγάλο βαθμό, στην τοποθέ- τησή τους προϊόντων μέσα στο κατάστημα. Δεν είναι τυχαίο, φυσικά, ότι πρόκειται για προϊόντα που, κλασικά, πλαισιώνουν το ταμείο των καταστημάτων στα μίνι μάρκετ και την κεντρική πλευρά στα περίπτερα. Ως προϊόντα παρορμητικών αγορών, η πώλησή τους εξαρ- τάται από τον εντοπισμό τους από τους καταναλωτές και για αυτό η τοποθέτησή τους θα πρέ- πει να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ελκυστική. Δύσκολα θα πει κανείς όχι σε μία τεράστια γκάμα από καραμέ- λες και τσίχλες σωστά τοποθετημένες στο κεντρικό σημείο του ταμείου. Η προώ- θηση, άλλωστε, των προϊόντων με την πιο έντονη εμφάνιση, αλλά και το μεγαλύτερο περιθώριο κέρ- δους για το κατάστημα, μπορεί να αποδώσει το κάτι παραπάνω. Αφιέρωμα Τσίχλες και καραμέλες θεωρούνται πρωτοπόρα προϊόντα στη μειωμένη κατανάλωση ζάχαρης, έχοντας εδραιώσει την ετικέτα no sugar.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=