Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23
94 έρευνα ΙΕΛΚΑ εμφανίζονται τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Οι Έλλη- νες καταναλωτές, σε ποσοστό 18%, πραγματοποιούν επισκέψεις στα σημεία μικρής λιανικής της γειτονιάς τους σχεδόν καθημερινά, αφού τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν τουλάχιστον 5 επισκέψεις την εβδομάδα για ένα μεγάλο μέρος πελατών. Το 24% του δείγματος πηγαίνει σε μίνι μάρκετ ή περίπτερο 2-5 φορές την εβδομάδα, ενώ το 34% 1-2 φορές. Το 22% των ερωτη- θέντων απάντησε ότι δεν επισκέπτεται ποτέ κάποιο κατάστημα μικρής λιανικής, που σημαίνει ότι το 78% των Ελλήνων «περνάει» κάποια στιγμή από τα μίνι μάρκετ ή τα ψιλικατζίδικα. Συνεχίζοντας, στην έρευνα σημειώνεται περίπου μια επίσκεψη την εβδομάδα στη λαϊκή αγορά από το 78% του κοινού, προκειμένου να καλυφθούν οι οικιακές ανάγκες για φρούτα και λαχανικά. Η λαϊκή αγορά, μάλιστα, είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανι- κών. Ομοίως, 1 επίσκεψη την εβδομάδα λαμβάνουν τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης, όπως το κρεοπωλείο, το ιχθυοπωλείο και το οπωροπωλείο. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα, με 77% επισκεψιμότητα, ενώ τόσο το οπωροπωλείο όσο και το ιχθυοπωλείο ακολουθούν με 65% επισκεψιμότητα. Πολύπλοκη διαδικασία η αγορά τροφίμων Τα ευρήματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία, αφού ο πελάτης είναι αρκετά κινητικός σε διαφορετικά κανάλια. Αγοράζει, δηλαδή, συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης κι επιλέγει σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές, για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων. Συγκεκριμένα, καταγράφεται ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής αγο- ράζει από 14 έως 16 φορές την εβδομάδα κάποια είδη τροφίμων από τα εξεταζόμενα σημεία πώλησης. Χαρα- κτηριστικό είναι ότι η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να «Οι Έλληνες καταναλωτές κυνηγούν προσφορές κι εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ, για να εξοικονομήσουν χρήματα»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=