Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

85 έχει ως αποτέλεσμα τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αυτοάνοσων παθήσεων. «Εκτόξευση» της ζήτησης και της αγοράς Κάπως έτσι, η αγορά των προϊόντων χωρίς γλουτένη εμφάνισε εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης τα προηγού- μενα χρόνια, με τους σχετικούς δείκτες στις ΗΠΑ να ξεπερνούν σε ετήσια βάση το 30% και τον κλάδο να συνεχίζει, μέχρι σήμερα, να ενισχύεται με διψήφιους αριθμούς, σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Αμερική, μάλι- στα, ήδη από το 2015, 1 στους 5 καταναλωτές επιλέγει συνειδητά, προϊόντα αποκλειστικά χωρίς γλουτένη, μία συμπεριφορά που σημειώνεται σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων και των ποτών έχουν εστιάσει πια τα καινούργια λανσαρίσματά τους προς αυτή την κατεύθυνση, με τα προϊόντα χωρίς γλου- τένη να αυξάνονται διαρκώς στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ και στη χώρα μας. «Ισχυρό» μάρκετινγκ στα προϊόντα «χωρίς» Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη δεν έμειναν ανεπηρέαστα από την αλλαγή στην καταναλωτική τάση, με τη νέα γενιά καταναλωτών να ζητάει διαρκώς πιο υγιεινές επι- λογές, αναγκάζοντας και τις ίδιες τις εταιρείες να προσαρμόζουν τα προϊόντα τους, αλλά και τις καμπάνιες τους. Το μάρκετινγκ προς τα «υγιεινά» προϊόντα υπερί- σχυσε στην παγκόσμια αγορά, κατανικώντας τον ανταγωνισμό κι αλλάζοντας τα δεδομένα. Ουσιαστικά, οδήγησε στη διαμόρφωση μίας ολόκληρης αγοράς, αυτής των «άνευ» ή «χωρίς». Από σχετική έρευνα του Oservatorio Immagino 2, μάλιστα, προκύπτει ότι πιο διαδεδομένα σε πωλήσεις είναι πλέον τα προϊόντα με σήμανση «χωρίς συντηρητικά» κι ακολουθούν, με αντί- στοιχη δυναμική, όσα έχουν τη σήμανση «χαμηλά λιπαρά», «χωρίς χρώματα» και «χαμηλά σε ζάχαρη». Μεγαλύτερη τάση ανάπτυξης παρατηρείται στα προϊό- ντα «χωρίς πρόσθετα», «χωρίς φοινικέλαιο», «χωρίς αλάτι», «χωρίς επιπλέον ζάχαρη», «χωρίς κορεσμένα λίπη» και, φυσικά, «χωρίς γλουτένη». Κάπως έτσι, έχουν μειωθεί πια σε σημαντικό βαθμό και στην Ελλάδα τα προϊόντα με γλουτένη, αποτελώντας πια τη μειοψη- φία, μέσα σε λίγα μόνο χρόνια, ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες των τροφίμων. Νέα δεδομένα στα ράφια Όπως γίνεται αντιληπτό, η νέα αυτή τάση έχει αλλάξει κατά πολύ και την εικόνα στα ράφια των καταστημάτων, τόσο στα μεγάλα σουπερμάρκετ, όσο και στα σημεία της μικρής λιανικής. Όσον αφορά τα προϊόντα χωρίς γλου- τένη, βασικοί τομείς ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν Στην Αμερική, ήδη από το 2015, 1 στους 5 καταναλωτές επιλέγει συνειδητά, προϊόντα αποκλειστικά χωρίς γλουτένη. ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=