Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

84 Η κατηγορία των προϊόντων χωρίς γλουτένη εμφανίστηκε, αρχικά, στην αγορά ως μία ειδική κατηγορία, που απευθυνόταν αποκλειστικά στους ανθρώπους που αντιμετώπιζαν δυσανεξία, έντο- νης ή ελαφριάς μορφής, στη γλουτένη. Η γλουτένη, πρωτεΐνη του μαλακού σιταριού, του κριθαριού και της σίκαλης, είναι το συστατικό που δημιουργεί το «φού- σκωμα» του ψωμιού. Αρκετοί άνθρωποι, όμως, δεν μπορούν να την καταναλώσουν για λόγους υγείας, με αποτέλεσμα να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά και τα σχετικά gluten free προϊόντα. Τα τελευταία χρό- νια, η «στροφή» των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο προς πιο υγιεινές επιλογές στη διατροφή «παρέσυρε», ουσιαστικά, και τη συγκεκριμένη αγορά, η οποία ευνο- ήθηκε από το έντονο μάρκετινγκ για τροφές με μεγαλύτερη θρεπτική αξία. Ταυτόχρονα, αρκετές έρευ- νες επιβεβαίωσαν ορισμένες ευεργετικές ιδιότητες των gluten free προϊόντων, αφού ισχυρίζονται ότι η κατανά- λωση γλουτένης σχετίζεται με την πρόσληψη βάρους, το άγχος και την κατάθλιψη, την ώρα που η αποφυγή της Περίοπτη θέση στα ράφια των μίνι μάρκετ κερδίζουν τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, καθώς η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό παγκοσμίως, δημιουργώντας αντίστοιχη τάση και στην Ελλάδα, όπου ήδη η πλειοψηφία των επιχειρήσεων «στρέφεται» προς αυτή την κατεύθυνση. Του Βάιου Τασούλα «Κυρίαρχη» τάση στην αγορά τα gluten free προϊόντα Χωρίς γλουτένη XΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=