Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

42 καταγράφουν οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών. Εκμεταλλευόμενες και τη «στροφή» των Ελλήνων προς τα ελληνικά προϊόντα και τις ελληνικές ετικέτες εν μέσω κρίσης, έκαναν σημαντικά «βήματα» ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, με αρκετές εξ αυτών να εμφανί- ζουν και σημαντικό ποσοστό στις εξαγωγές τους. Η Green Cola έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, διατηρώντας τη δεύ- τερη θέση στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola. Ανοδικά κινείται ταυτόχρονα κι η ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών από την Πάτρα, Λουξ, με τα έσοδά της να ξεπερνούν 33 εκατ. ευρώ για το 2017, αυξά- νοντας τις θέσεις εργασίας κι αναπτύσσοντας εξαγωγική δραστη- ριότητα σε 25 χώρες. Παράλληλα, τα τελευταία χρό- νια, η Λουξ έχει λανσάρει καινοτόμα προϊόντα στην αγορά, ακολουθώντας τη σύγχρονη τάση για κωδικούς μειωμένης ζάχαρης, όπως η λουξ plus ‘n light. Ανταποκρι- νόμενη στις νέες και αυξανόμενες ανάγκες των κατα- ναλωτών για ποιοτική απόλαυση προϊόντων με τον πλέον φυσικό τρόπο, η Λουξ το 2016 εισήλθε δυναμικά και στην αγορά των ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών, δημι- ουργώντας τη νέα, καινοτόμο σειρά προϊόντων, λουξ plus ‘n light, με 0% ζάχαρη, 100% φυσικά γλυκαντικά, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C στην πορτοκαλάδα και στη λεμονάδα και 60% λιγότερες θερμίδες. Δυναμική παρουσία, όμως, καταγράφει κι η Έψα, η οποία αύξησε τα σημεία λιανικής πώλησης, ανανέωσε τη συνεργασία της με την αλυσίδα σουπερμάρκετ, Lidl, κι εξάγει τα αναψυκτικά της πλέον σε δεκάδες χώρες. Από τον Μάρτιο του 2012, μάλιστα, η εταιρεία λάνσαρε και τα πρώτα ελληνικά αναψυκτικά λάιτ με γλυκαντικό από το φυτό στέβια, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, ενώ συμπλήρωσε και την γκάμα της με 2 επιπλέον κωδι- κούς Iced Tea, για να δημιουργήσει έναν χρόνο αργότερα την 1η ελληνική Cola με στέβια, με 1 μόλις θερμίδα. Έδαφος κερδίζουν, όμως, κι άλλες ελλη- νικές εταιρείες, όπως τα καινοτόμα αναψυκτικά Φλώρινας Δινάκης από ξινό νερό, τα αναψυκτικά Νέκταρ της Κουρτίδης, η Βαπ κι αρκετές ακόμη επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, παρά τις μεγάλες απώλειες που κατα- γράφει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια. Απώλειες και νέα δεδομένα στην αγορά Απώλειες που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ καταγράφει τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά αναψυκτικών, καθώς αποδείχτηκε ότι ήταν ένα προϊόν που έκοψαν εύκολα οι Έλληνες, λόγω κρίσης. Ταυτόχρονα, οι νέες διατροφικές συνή- θειες των καταναλωτών εξηγούν ουσιαστικά και τη νέα τάση σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα αναψυκτικά. Οι εταιρείες του κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα, έχουν αρχίσει να προσφέρουν πιο υγιεινές επιλογές στο κοινό, περιορίζοντας το επίπεδο ζάχαρης, καθώς αυτό φαίνεται ότι αναζητούν πλέον οι ίδιοι οι καταναλωτές. Για τον λόγο αυτό, οι μεγάλες βιομηχανίες επεκτείνουν συνεχώς το χαρτοφυλάκιό τους. Με τις απώλειες του τζίρου του κλάδου να φτάνουν το 50%, οι κυριότεροι παίχτες της αγοράς αναδιαμορφώ- νουν την τακτική τους και δίνουν μάχη για την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της πίτας, η οποία χαρακτηρίζεται από την ενίσχυση των ελληνικών εται- ρειών, έναντι των πολυεθνικών. Τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη αποτελούν το μέσο των εταιρειών, προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, προσεγγίζοντας περισσότερες καταναλωτικές ομάδες. «Κυρίαρχα» τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη Η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων Με τα παραδοσιακά αναψυκτικά να δέχονται «πιέσεις», πολλές επιχειρήσεις και στην Ελλάδα έχουν ήδη φροντίσει να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέους και διαφορετικούς κωδικούς ροφημάτων. αναψυκτικα Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=