Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

39 H υψηλή θερμοκρασία κι ο εισερχόμενος τουρι- σμός αποτελούν τους βασικούς παράγοντες αύξησης των πωλήσεων για τις βιομηχανίες του χώρου, αλλά και συντελούν στην άνοδο του τζίρου των καταστημάτων. Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των ανα- ψυκτικών εμφανίζει πτωτική τάση τα τελευταία χρόνια κι η αλλαγή στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοι- νού έχει μεταβάλει σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα, τα αναψυκτικά εξακολουθούν να αποτελούν το νούμερο 1 προϊόν του καλοκαιριού για τους επαγγελ- ματίες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι της μικρής λιανικής. Στην εγχώρια αγορά έχουν παρατηρηθεί αξιοσημείωτες αλλαγές, καθώς η οικονομική κρίση προκάλεσε σημαντικές απώλειες, που υπολογίζονται στα 300 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Παράλληλα, εκτός από τη μείωση του εισοδήματος που μετέβαλε τις καταναλωτικές συνήθειες, παρατηρήθηκε και στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές επιλογές. Το γεγονός αυτό άσκησε «πιέσεις» στις μεγά- λες βιομηχανίες, αναγκάζοντάς τες να επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα αναψυκτικά που ανταποκρί- νονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Τα προϊόντα ψυγείου, όμως, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αποτελούν μια κατηγορία «ζωτικής σημασίας», από την οποία εξαρτάται ένα μεγάλο κομμάτι του τζίρου των μίνι μάρ- κετ. Η πτώση που έχει σημειωθεί, άλλωστε, όπως καταγράφουν τα στοιχεία της αγοράς, οφείλεται περισ- σότερο στο «λουκέτο» δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων και λιγότερο στις πωλήσεις των καταστη- μάτων, ειδικά όσον αφορά το συγκεκριμένο κανάλι. Στη μικρή λιανική, αναψυκτικά και προϊόντα, όπως χυμοί, κρύο τσάι ή ροφήματα με αλόη, παραμένουν μεταξύ των σταθερών επιλογών και των Ελλήνων κατα- ναλωτών και των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα. Βασικό «όπλο» στις πωλήσεις των μίνι μάρκετ Για τον τζίρο των μίνι μάρκετ, των καταστημάτων ψιλικών και των περιπτέρων, τα αναψυ- κτικά παραμένουν το Νο1 προϊόν τους, τόσο τον χειμώνα όσο και, ειδικά, το καλοκαίρι. Τα προϊόντα ψυγείου είναι ένα βασικό «όπλο» στην προσέλκυση καταναλωτών στα καταστήματα της μικρής λιανικής κι η ευρεία γκάμα επιλογών δίνει στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα αύξησης του τζίρου. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι ο κύριος λόγος για την πτώση στις πωλήσεις των αναψυκτικών, ήταν ο ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ Αφιέρωμα «Η συνεχής άνοδος των ελληνικών αναψυκτικών μεταβάλλει τα δεδομένα στα ράφια των σουπερμάρκετ»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=