Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

33 Η κίνηση στην ελληνική αγορά παραμένει σε χαμηλό επίπεδο από την κρίση και μετά, με τα μίνι μάρκετ να είναι ένας από τους τομείς που επηρεάστηκαν περισσό- τερο, καθώς τα «λουκέτα» ήταν χιλιάδες σε όλη τη χώρα. Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων της μικρής λιανικής συνεχίζουν να «παλεύουν» για το μεροκάματο, περνώ- ντας τις περισσότερες ώρες της ημέρας τους πίσω από την ταμειακή μηχανή. Στις περισσότερες περιπτώσεις κάθε… ευρώ μετράει για την επιβίωση της επιχείρησης και, ως εκ τούτου, οποιοδήποτε οικονομικό όφελος μπο- ρεί να προκύψει από οπουδήποτε είναι καλοδεχούμενο. Κάπως έτσι φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επικρατεί στην αγορά και η λύση των εναλλακτικών παρόχων ενέρ- γειας, καθώς υπόσχονται μικρότερες χρεώσεις από τη ΔΕΗ και έχουν καταφέρει ήδη να προσελκύσουν μία μεγάλη μερίδα καταστημάτων του συγκεκριμένου κλά- δου, όπως έδειξε και η σχετική έρευνα του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική». Τα περισσότερα κατα- στήματα που επισκεφθήκαμε είχαν πρόσφατα μάλιστα αλλάξει πάροχο, εκτιμώντας ότι θα έχουν οικονομικό όφελος της τάξης των 500 ευρώ τον χρόνο. Έχει φουντώσει η «μάχη» στην αγορά Η ξαφνική «στροφή» προς τους εναλλακτικούς παρό- χους ενέργειας δεν είναι προφανώς τυχαία, αλλά έχει να κάνει και με τη «μάχη» της αγοράς, αφού οι σχεδόν 20 ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους για την αύξηση των πελατών τους. Ο ανταγωνισμός στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας έχει αρχίσει να «πλήττει» τον «κυρίαρχο» ρόλο της ΔΕΗ, ειδικά τον τελευταίο χρόνο, οπότε και απελευθερώθηκε και η αγορά φυσικού αερίου. Κι αυτό γιατί έχουν ξεκινήσει πλέον δελεαστικές προσφορές συνδυαστικών πακέτων, οι οποίες και αφορούν τόσο τον ηλεκτρισμό, όσο και την τηλεφωνία, το Internet, τη συνδρομητική τηλεόραση (double και 3play), το φυσικό αέριο, ακόμη και τις ασφα- λιστικές καλύψεις. Ως εκ τούτου, μπορεί κανείς να βρει στην αγορά ιδιαίτερα συμφέρουσες επιλογές, για να περιορίσει ένα σημαντικό έξοδο για την επιχείρησή του. Το όφελος για τα μίνι μάρκετ στην πράξη Καθώς όμως οι εταιρείες παροχής ενέργειας που δρα- στηριοποιούνται στην αγορά είναι υπερβολικά πολλές, (αναμένονται σύντομα και συγχωνεύσεις κάποιων από αυτές), αντίστοιχα πολλές είναι και οι προσφορές στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Ποιο είναι όμως το πραγματικό όφελος για τα μίνι μάρκετ; Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς που έκανε το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», το όφελος για τα πολύ μικρά καταστή- ματα (όπως τα ψιλικατζίδικα), κυμαίνεται στα 150-300 ευρώ τον χρόνο, αν επιλέξουν φτηνότερο πάροχο, ενώ για τα μεγαλύτερα μίνι μάρκετ το όφελος μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ τον χρόνο. Μπορεί να μην είναι λοιπόν ένα πολύ μεγάλο ποσό, αλλά πρόκειται για μία δαπάνη που φαίνεται να πληρώνουν… τσάμπα πολλά καταστήματα, γεγονός που δικαιολογεί και την «ψήφο εμπιστοσύνης» που έχουν αρχίσει να δίνουν στους εναλλακτικούς παρόχους ενέργειας. Για να έχετε πάντως μία ακόμη καλύτερη εικόνα της αγοράς, το περιοδικό μας εξέτασε δύο πραγματικά κατα- στήματα της μικρής λιανικής, ζητώντας τιμές από τις ίδιες τις εταιρείες, αλλά και καταγράφοντας τις διαδικτυακές χρεώσεις -σε όσες δεν απάντησαν εγκαίρως- για μία έρευνα αγοράς με πραγματικούς αριθμούς. Ο έντονος ανταγωνισμός έχει φέρει σημαντικές αλλαγές και στο μερίδιο αγο- ράς των εταιρειών στην Ελλάδα, με τη ΔΕΗ να έχει ακόμη τη συντριπτική πλειο- ψηφία, αλλά να έχει μειωθεί αισθητά το ποσοστό της στο 76,61%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστη- ρίου Ενέργειας για τον μήνα Μάρτιο του 2019, μάλιστα, όλοι οι ανερχόμενοι «παί- κτες» της αγοράς συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, σε σχέση με τον Ιανουάριο της τρέχουσας χρονιάς. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Ήρων, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη θέση της αγοράς, «ανέβασε» το ποσοστό του στο 4,72%, από 4,49% στον πρώτο μήνα του έτους, ενώ ο Μυτιληναίος με την Protergia ανήλθε στο 4,69% από 4,46% και η Elpedison που ακο- λουθεί στη σχετική λίστα εμφάνισε μερίδιο 3,73% από 3,64%. Αναλυτικότερα, το μερίδιο των παρόχων στο διάστημα αυτό, διαμορφώνεται ως εξής: Το μερίδιο των εταιρειών στην Ελλάδα • ΔΕΗ: 76,61% • Ήρων: 4,72% • Protergia: 4,69% • Elpedison: 3,73% • Watt & Volt: 1,95% • NRG: 1,77% • Volterra: 1,54% • ΕΛΤΑ: 1,09% • ΚΕΝ: 0,90% • Αέριο Αττικής: 0,67% • Volton: 0,49% • ΕΠΑ ΘΕΣΣ: 0,47% • ΟΤΕ: 0,37% • Green: 0,26% • Viener: 0,23% • Interbetton 0,05% • Growth: 0,04% έρευνα αγοράς

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=