Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

92 ρεπορτάζ Οι επαγγελματίες της αγοράς είναι δεδομένο ότι παρα- τηρούν διαρκώς το τελευταίο διάστημα σημαντικές αλλαγές στα ράφια τους, με πολλά νέα προϊόντα να αλλάζουν μορφή και εικόνα, δίνοντας τη δυνατότητα πολλές φορές και στους ίδιους να εκμεταλλευτούν το γεγονός. Η εμφάνιση των προϊόντων στο ράφι είναι αποδεδειγμένο ότι επηρεάζει τις αγορές των κατανα- λωτών και τα νέα trends στη συσκευασία προσφέρονται για μία αναμόρφωση μέρους των κατα- στημάτων, ώστε να υπάρξει καλύτερη αξιοποίηση της «δυναμικής» των νέων προϊόντων. Οι αλλαγές είναι άλλωστε πολλές σε αριθμό, αλλά και διαφορετικές, καθώς τα παγκόσμια trends στη συσκευασία έχουν δεκάδες «παρακλάδια» το τελευ- ταίο διάστημα. Η συσκευασία των '90s. Μία από τις νέες τάσεις στη συσκευασία έχει ως στόχο να «ξυπνήσει» αναμνήσεις στον καταναλωτή, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι θετικές, αφού θυμίζουν νεότερες ή και παιδικές ηλικίες. Ειδικά η δεκαετία των ‘90s είναι κομβικής σημασίας για τους πλέον ενεργούς καταναλωτές των ηλικιών 25-45 ετών. Κάπως έτσι βλέπουμε πλέον στα ράφια συσκευασίες με vintage εμφάνιση, με ελληνι- κούς χαρακτήρες, που επανέρχονται μετά το «κύμα» με τις ξένες ονομασίες των προηγούμενων χρόνων, αλλά και συσκευασίες άρρηκτα συνδεδεμένες με εκείνη την εποχή. «Ειλικρινής» συσκευασία. Πρόκειται για ένα trend που στοχεύει στη διαβεβαίωση του καταναλωτή για την ποιότητα του προϊόντος. Είναι οι συσκευασίες που δείχνουν συνήθως ένα μέρος του εσωτερικού τους, ώστε να μην χρειάζεται να το αγοράσει κανείς πριν δει τι έχει μέσα. Με αυτόν τον τρόπο «εκπέ- μπει»… ειλικρίνεια προς το καταναλωτικό κοινό, ενημερώνοντάς το ουσιαστικά ότι δεν έχει κάτι να κρύψει και ότι η ποιότητά του είναι δεδομένη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, θα πρέπει όντως η εμφάνιση να δείχνει ποιότητα, αφού σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα για το προϊόν. Απλή και λιτή συσκευασία. Μετά από χρόνια που οι συσκευασίες «στόχευαν» σε έντονα χρώματα και μεγάλα γράμματα που κέρδιζαν το «βλέμμα» του καταναλωτή, η νέα τάση αναδεικνύει την απλότητα ως πλεονέκτημα για τη συσκευασία. Πρόκειται για μία πιο… μίνιμαλ προσέγγιση, η οποία όμως και πάλι ξεχωρίζει, καθώς «τραβάει» το μάτι μέσα στην υπερ- βολή των υπολοίπων συσκευασιών, που έχουν γίνει πλέον ο κανόνας στα ράφια. Παιδικές συσκευασίες. Οι συσκευασίες που απευθύ- νονται σε παιδιά δεν είναι κανούργια μόδα, αλλά αντίθετα πρόκειται για ένα trend που έχει αναπτυχθεί με μεγάλη επιτυχία εδώ και δεκαετίες. Παρόλα αυτά, η νέα τάση θέλει συσκευασίες που απευθύνονται όχι άμεσα, αλλά έμμεσα στα παιδιά. Πέρα από χαρακτήρες παιδικών σχεδίων και κινούμενα σχέδια, σημαντικό στοιχείο είναι πλέον και τα χρώματα, που έχει αποδει- χθεί ότι είναι πιο «φιλικά» στις μικρές ηλικίες, όπως και το σχήμα της συσκευασίας. Στόχος τους είναι όμως πολλές φορές και η παιδική ηλικία εφήβων κι ενηλί- κων, τους οποίους προσπαθούν μέσω της νοσταλγίας να προσελκύσουν με ένα προϊόν. Ελληνικές συσκευασίες. Ένα 100% ελληνικό trend στη συσκευασία είναι και αυτό της… ελληνικότη- τας των προϊόντων. Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια, πολλοί Έλληνες καταναλωτές έχουν δείξει την προτίμησή τους στους Έλληνες παραγωγούς και τα ελληνικά προϊόντα, οι εταιρείς έχουν οδηγη- θεί στην ανάδειξη της προέλευσής τους, είτε με χρώματα που παραπέμπουν στην Ελλάδα, είτε με συγκεκριμένες τοποθεσίες της χώρας μας, είτε ακόμη και με ανάγλυφες συσκευασίες που θυμί- ζουν αρχαία Ελλάδα. Ένα σχετικό παράδειγμα είναι και η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, η οποία και επιτρέπει στις εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτή να τοποθετούν στα προϊόντα τους κατόπιν αξιολό- γησης, ελληνικό σήμα. Η σημασία τους είναι τόσο μεγάλη μάλιστα, που αυτή τη στιγμή στην πρωτο- βουλία συμμετέχουν δεκάδες εταιρείες, όπως οι Agrino, ΕΨΑ, Λουξ, Νιτσιάκος, Ζαγόρι, ΗΛΙΟΣ, ΝΗΣΟΣ, ΑΓΑΝ, Βίκος, Φλώρινας Δινάκη, Brava, EZA και πολλές άλλες. Τα νέα trends στη συσκευασία

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=