Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

91 ρεπορτάζ Ο ρόλος της συσκευασίας στην πώληση ενός προϊόντος θεωρείται πλέον κομβι- κός, με τους καταναλωτές να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην εικόνα και να επηρεάζο- νται από αυτή στις αγορές τους σε καταστήματα, όπως τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ. Είναι χαρα- κτηριστικό ότι σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες η εμφάνιση βοηθάει το προϊόν να που- ληθεί πιο εύκολα, αφού μέσω αυτής ελκύει τον καταναλωτή σε ποσοστό που «αγγίζει» το 80% (79,6%). Ιδιαίτερη σημασία δίνουν πλέον οι κατα- ναλωτές και στα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη η συσκευασία κάθε προϊόντος, με έναν στους δύο καταναλωτές να δηλώνουν μάλι- στα ότι έχουν προχωρήσει σε ανακύκλωση κάποιας συσκευασίας. Σχετική έρευνα της εται- ρείας Tetra Pack έδειξε ότι οι Έλληνες καταναλωτές που προέρχονται κυρίως από τα ηλικιακά groups 45-55 ενδιαφέρονται περισσό- τερο να προστατεύει το προϊόν το περιβάλλον (85%), ενώ 8 στους 10 Έλληνες προτιμούν τα τελευταία χρόνια οικονομικές συσκευασίες ή πακέτα συσκευασιών. Επίσης, τα στοιχεία δεί- χνουν ότι οι γυναίκες σε μεγάλο βαθμό ελέγχουν να είναι πρακτικές κι εύχρηστες οι συσκευασίες των προϊόντων που αγοράζουν, ενώ μια απόλυτα νέα τάση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι οι καταναλωτές εξετάζουν σε ποσοστό 71%, αν μπο- ρούν να τις χρησιμοποιούν στον δρόμο ή τη δουλειά. Ως εκ τούτου, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι πολλές εταιρείες και στην ελληνική αγορά έχουν τοποθετήσει τη συσκευασία των προϊόντων τους μεταξύ των προτεραιοτήτων για την αύξηση των μεριδίων τους στην αγορά, είτε μέσω της εμφάνι- σης και της ευκολίας που «πουλάνε» στον καταναλωτή, είτε μέσα από την έμμεση βελτίωση της εικόνας τους, ακολουθώντας τις οικολογικές «επιταγές» της εποχής. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 60% των καταναλωτών θα αγόραζε ξανά ένα προϊόν, αν ήταν ικανοποιημένο από τη λειτουργικότητά του.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=